Yksityisellä hoidoissa.Mistä rahat?

Minun tapauksessa kalliilta ovat tuntuneet ovulaation seurantaultrat.

Ollaan lääkärin kanssa vahdattu jo monta kuukautta kuinka ne munasolut siellä kasvaa. Aloitellaan 13kp, sitten jos ei vielä ole kasvanut tarpeeksi uusi aika parin päivän päähän. Ja sitten taas ja taas.. siihen asti että munasolu on sopiva irroitettavaksi.

Jokainen käynti taitaa olla lähemmäs 100e. Laskeskelin tässä, että jos olisi heti ottanut IVF:n niin olisi tullut jo halvemmaksi. Mutta vielä kokeillaan clomi+pregnyl+ajoitettu yhdyntä -keinoa.

Tässä on vaan niin huono tuuri, kun munasolu on niin usein vasemmalla puolella, jolla munajohdin on tukossa. Niin kuin tässäkin kierrossa....ärsyttää.
 
Moi

Mulla on kanssa toinen munatorvi poissa pelissä ja sen takia olemme IVF:n menossa. Minä ei usko tuohon että toinen munatorvi imaisisi sen munasolun jne.

Älä siis hukkaa aikaa, hermoja ja rahoja jatkamalla tuollaisella hoidolla. Toki voihan se onnistuakin, mutta mahdollisuudet on pienet.

Jos haluat, laita viestiä yksityisesti.
 
Mie kanssa olen aloittamassa hoidot yksityisellä, Fertinovassa. Ens viikolla olis ensikäynti.
Yritystä takana 2,5 vuotta, clomeilla saatu yksi kemiallinen, yksi tuulimuna ja kohdunulkopuolinen, jonka seurauksena toinen munatorvi on veks.
En kanssa usko tohon nappaamiseen ja siksi jännitän ihan sikana että millaisen hoitosuunnitelman lääkäri antaa. Tahtoisin kanssa suoraan IVF hoitoon, mutta rahaa on vain pariin yritykseen.
Kunnalliselle en mene. Soitin keskussairaalaan ja kääntivät asian niin, että 2,5 vuoden aikana on kolme raskautta, huonoa onnea ollut vain mukana |O Ja että ensi kesään mennessä jos en ole raskaana, niin pitäisi soitella uudelleen ja saada lähete,että pääsen 6 kk jonoon. KIVA!!! :saint:

Puppeli: oletko missä hoidossa ja jos saan kysyä niin miten nopeasti saitte hoidot alkamaan jne...
 
Säästämällä pitää kyllä säästää, kun yksityisellä käy. Meillä yksi ivf-hoito on maksanut n. 2600 e ja tässä summassa on lääkkeet mukana. Hintaanhan vaikuttaa esim. mitä verikokeita joudutaan ottamaan, kuinka monta ultrakäyntiä on jne. Mutta luulisin että tuohon summaan täytyy varautua olipa hoito missäpäin suomea tahansa jos on yksityisellä ja siis tuossa on lääkkeet mukana (se osuus jonka joutuu itse maksamaan). Meillä on tehty 5 ivf-hoitoa ja yksi pas ja tässä olis just menossa viimeisen ivf-hoidon 10 pp! Jännittää ihan kamalasti! Meillä on yksi poika ja hän sai alkunsa toisesta ivf-hoidosta. Tsemppiä kaikille!
 
Meillä hoidot ihan aluillaan. Molemmat tosin kokopäivätöissä, mutta asuntolaina painaa päälle. Itse asiassa mies sanoi ettei minun kannata asiaa murehtia, hän murehtii mun puolesta. En todella tiedä mistä rahat revitään... Olen hirveä murehtija, joten kerääntyvä saldo pelottaa. Joka kerta ei tarvii Väestoliitossa käydessä maksaa, joten toisaalta joka kerta tietää, että nyt sinne maksettavaan summaan kilahti taas lisää. Enpä tiedä. Täytyykin ryhtyä kovasti suunnittelemaan. Kun ei niitä hoitoja Visallakaan voi kuitata. Löytyy seuraavassa kuussa postiluukusta maksettavaksi.
 
Me käytiin 100km päässä hoidoissa yksityisellä, tehtiin 4 ivf hoitoa ja rahaa meni n. 10 000euroa.
Kyllähän sitä miettii että mitä kaikkea tuollakin rahalla olis saanut, mutta sitten kun sen lapsen saa niin sanonpa että on kyllä joka centin arvonen :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tietääkös joku, että onko estettä mennä inssiin yksityiselle, kun nyt tuo hoitajien lakko näyttäs olevan tulossa? Eli ollaan nyt siis julkisella hoidossa, ensimmäinen inssi tehty, josta ei tulosta. Ja seuraavaan ois "hirvee hinku"... ei jaksais odotella, että millon lakko alkaa ja poli toimii taas normaalista!
 
Mä just tänään soitin Taysiin ja kysyin, että jos tehdään esim. yksi IVf yksityisellä puolella niin saako niillä sitten vain kaksi? Vastaus oli, että yksi tai kaksi yksityisellä tehtyä toimenpidettä ei vähennä heillä tehtäviä.

Ei kai sitä mitään estettä ole miksei voisi yksityiselle mennä. Minä ainakin aion jatkaa sillä puolella kun kerran julkisen ovet ei meille säädyllisessä ajassa aukea. Hoitotakuun aikana saa kyllä kirjeen ja ehkä ensikäynnin mutta sitten on vielä se 6kk jono IVF:n.. :(

Meni vähän fiilikset.. Lakon alle jäävät tulevat vielä jonossa meidän eteen.
 

Yhteistyössä