Yksityiseksi perhepäivähoitajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Pohtiva
  • Ensimmäinen viesti
Pohtiva
Onko kellään kokemusta yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ryhtymisestä? Pitää siis perustaa oma yritys jne. Mutta elääkö sillä, jos on esim. 3 omaa lasta ja voisi ottaa 2 hoitolasta? Vai voiko ottaa kahta, mikä on max määrä lapsia? Paljonko tienaa kuussa? Mitä tukea omista lapsista saa kelalta?
 
"mä"
Yksi iso ongelma tulee silloin kun on itse kipeenä tai joku omista lapsista on kipeenä :( jonkinlainen varahoitosysteemi kannattaa olla.
Tienaa just niin paljon kun kehtaa pyytää vanhemmilta rahaa hoidosta. Ei sillä kyllä elä jos otat 2lasta, kiva lisätienesti kylläkin.
 
iouloliko
kyllä tulee toimeen kahdellakin lapsella ihan hyvin.mie oon enemmän kunnallisen kannalla koska tuo loma/sairastely ym.härdelli menee kunnallisessa lakipykälien kukaan ja varahoitopaikat on lapsille ni yksinkertaisempaa..
 
"vieras"
sulla voi kai olla yhteensä 4 alle eskari-ikäistä, isompia voi olla sitten iltapäivähoidossa. minkä ikäisiä sun omat lapset on?
kannattaa ottaa huomioon että vaikket omista lapsista saa mitään korvausta niin jos menisit vieraalle töihin niin sulle tulee työmatkakulut+omien lasten päivähoitomaksu maksettavaksi.
vanhemmat saa yksityisen hoidon tukea jos sinä olet kunnan hyväksymä hoitaja. vanhemmat maksaa sitten sulle palkkaa sen verran kun sovitte.
 
Sulla voi olla yhteensä 4+1 lasta. Ja yhdestä kokopäivä lapsesta saat n.480-600e ja puolikkaasta n.300e miinus verot, yel ja vakuutukset. Lapsia voi olla hoidossa enenpikin kunhan ei ole samaan aikaan! Mulla on esim. välillä jopa öitäkin ja viikonloppuja.
Mulla oli viime vuonna vaihtelevasti 2-3 kokopäivästä+ 1-2 puolikasta. Juuri veroilmoitusta täyttelen, niin käteen jäi 14th.
Jos voit ottaa vain 1+1 tai 2, niin juuri ja juuri toimeen tulet :)
 

Yhteistyössä