yksityinen vai kunnallinen perhepäivähoito yksivuotiaalle ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
No ei mitään muuta kuin että yksityisestä maksat hiukan enempi ja saat itse järjetää varahoidot ja loma-ajan hoidot. Hyviä hoitopaikkoja molemmat =)

niin, joo oon kuullut noista lomajutskuista, ne taitaa jäädä miehen koitolle kun sillä päivätyö 8-16, jos tulee hoitajalle joku äkkinäinen meno...tai sairasloma. ihmetyttää vaan näitten kahden ero vaan, yksityinen ei välttämättä ole siis parempi?! =O

No ei mitään muuta kuin että yksityisestä maksat hiukan enempi ja saat itse järjetää varahoidot ja loma-ajan hoidot. Hyviä hoitopaikkoja molemmat =)

näinhän se on - mun lapset tosin on yksityisellä, mutta kunnan ostopalveluna, koska täällä ei ole hoitopaikkoja tarpeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin, joo oon kuullut noista lomajutskuista, ne taitaa jäädä miehen koitolle kun sillä päivätyö 8-16, jos tulee hoitajalle joku äkkinäinen meno...tai sairasloma. ihmetyttää vaan näitten kahden ero vaan, yksityinen ei välttämättä ole siis parempi?! =O

Moni ryhtyy yksityiseksi siitä syystä että siinä tienaa paremmin ja jos kaupunki maksaa kuntalisää niin silloin on ihan taloudellisestikkin järkevää olla yksityinen. Pienillä paikkakunnilla ei kuntalisiä useasti tunneta ja niinpä on järkevää olla kunnallinen. Silloin on käytettävissä kaupungin varahoidot, materiaalilainaamot ja hoitaja saa ohjaajalta tukea omaan työhönsä + säännöllistä täydennyskoulutusta. (niihin kyllä halutessaan yksityinenkin voi tulla ). Eli ei se yksityisyys mikään laadun tae ole.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
meillä yksityinen, mutta kunnan ostopalveluna, eli maksu on sama mitä kunnassa yleensäkin, ja hoitajan lomalle/sairastumisissa saa varman varahoidon.

Noita ostopalvelusopimuksia ei vain tehdä ellei tosiaan ole pulaa hoitajista.Aina täyttää kunta omat paikat ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
meillä yksityinen, mutta kunnan ostopalveluna, eli maksu on sama mitä kunnassa yleensäkin, ja hoitajan lomalle/sairastumisissa saa varman varahoidon.

hmmmmm, näitä asioita täytyy tässä punnita, onneksi ei liian kiire, mamma on luvannut hoitaa akuutin ajan , se onkin ihanteellinen tilanne . Kertokaa lisää kokemuksia, päiväkotiin en näin pientä vielä laita , vähän myöhemmin sitten. Itse päiväkodin johtaja sanoi; perhepäivähoitoon ehdottomasti =)

kiitos vielä

Yhteistyössä