Yksityinen vai kunnallinen lääkäri lapsettomuus tutkimuksiss

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumikko

Vieras
Olen tässä miettinyt, että kannattaisiko pyytää lähete kunnalliselle puolelle näiden lapsettomuus juttujen kanssa. Olen tähän asti käynyt yksityisellä gynellä joka määräsi clomit. puhui, että syön niitä neljä kuukautta ja sitten tehdään aukiolotutkimus ja miehelle spermanäyte. ilmeisesti nämä tapahtuisivat siellä yksityisellä lääkäriasemalla. vai kirjoittaako yksityinen lääkäri lähetettä kunnalliselle puolelle? vai kannattaisiko mun nyt mennä kunnan lääkärille ja pyytää sieltä lähete eteenpäin? Miten te muut olette toimineet? Tietysti kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta pidemmän päälle hoidot tulevat rasittamaan kukkaroa aika lailla ainakin tuolla yksityisellä puolella. Ja kuinka pitkä jono kunnallliselle puolelle on?

Tämä oli nyt vähän sekava sepustus, mutta toivottavasti saitte selvää.

Yksityisen puolen lääkärini aikoinaan kirjoitti lähetteet kunnalliselle puolelle.Juuri siksi kun ovat melko arvokkaita yksityisellä.
Kaikki verikokeet tehtiin kunnallisella ja lääkärini oli Tyksissä myöskin ja laparoskopia tehtiin Tyksissä.
Hän varasi ajan itseltään ajan sieltä ja jatko Tyksissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 10:04 lumikko kirjoitti:
Olen tässä miettinyt, että kannattaisiko pyytää lähete kunnalliselle puolelle näiden lapsettomuus juttujen kanssa. Olen tähän asti käynyt yksityisellä gynellä joka määräsi clomit. puhui, että syön niitä neljä kuukautta ja sitten tehdään aukiolotutkimus ja miehelle spermanäyte. ilmeisesti nämä tapahtuisivat siellä yksityisellä lääkäriasemalla. vai kirjoittaako yksityinen lääkäri lähetettä kunnalliselle puolelle? vai kannattaisiko mun nyt mennä kunnan lääkärille ja pyytää sieltä lähete eteenpäin? Miten te muut olette toimineet? Tietysti kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta pidemmän päälle hoidot tulevat rasittamaan kukkaroa aika lailla ainakin tuolla yksityisellä puolella. Ja kuinka pitkä jono kunnallliselle puolelle on?

Tämä oli nyt vähän sekava sepustus, mutta toivottavasti saitte selvää.

Moi lumikko!

Me käytiin ensin yksityisellä gynellä jolta saatiin lähete spermatutkimukseen ja mulle verikokeisiin (prolaktiiniin ja tyreotropiiniin) Ja sitten siirryttiin Väestöliiton asiakkaiksi ja ovat vähän halvempia mitä yksityisellä lapsettomuusklinikalla. Mutta meille sanottiin, että ensin tutkitaan mies, et jos miehessä vikaa, niin en joudu turhaan syömään clomeja ja verikokeetkin otettiin ekaksi. Sitten viime kierto venyi jopa 72 päivään (jolloin tietty luultiin TAAS et nyt olis tärpänny) ja kun pissasta tehty raskaustesti oli aina vaan negaa, niin menin tk:n ja sain lähetteen verestä tehtävään raskaustestiin jossa sitten otettiin myös PVK (perusverkuva) ja T4V (kiplirauhasarvo) ja kaikki verikokeet on ollu viite arvojen sisällä. Niin ja ei me tarvittu mitään lähetettä kunnalliselle puolelle soitin vain Väestöliittoon ja varasin ensikäynti ajan (ja jos tosiaan saa tk:sta lähetteet tarvittaviin verikoe tutkimuksiin, niin nissähän vähän säästää, kun saa ilmatteeksi ne otattaa). Ja meillä on tässä lapsettomuudessa ongelmana vain se, etten ovuloi. Toivottavsti oli jotain apua sepustuksestani =) :hug:

Hei !

Minäkin olisin mielläni ollut hoidossa yksityisellä, mutta rahat loppuvat.
Minulle on tehty kaksi inssi yksityisellä, aukiolotutkimus, iv/icsi ja nyt vielä kaksi passsia.
Ivf/icsi 1300 ?
Pas a' 330
Ja nyt siirrymme kunnalliselle, yhtään plussaa ei näillä hoidoilla ole tullut !?
Minulla on nyt viimeisen passin piinaviikot käsillä...
Toivottavasti tärppäisi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mukavaa kesää !
T:maariaa
:flower:

Heipun lumiukko!

Tässä nyt vielä omat kokemukseni... eli olen aina käynyt yksityisellä gynellä. Kun alettiin yrittää lasta ja ei tärpännyt, ko. gyne teki lähetteen kunnalliselle, missä oon ollut sitten sen jälkeen (tosin jonotettiin aika kauan sinne kunnalliseen, mut hoitotakuuhan pitäis pelata). Yksityisellä maksaa jo perus verikokeetkin ihan tuhottomasti.. joten lähetettä vaan kunnalliselle puolelle jos ei intoa/varaa pulitella kohtuuttomia summia.

Onnea yritykseen! :)

Yhteistyössä