yksityinen vai julkinen

  • Viestiketjun aloittaja apuja pyydän
  • Ensimmäinen viesti
apuja pyydän
Nyt olen päättänyt hakeutua tutkimuksiin sekundaarisen lapsettomuuden takia. Mutta olenkin miettinyt että menisinkö yksityiselle jossa olen jo kerran käynytkin tämän asian tiimoilta (silloin ei edetty toimenpiteisiin vaan annettiin ajan näyttää vielä hetkeen aikaa), mutta jos menen nytkin yksityiselle ja sieltä määrätään esim. verikokeisiin tai muihin toimenpiteisiin niin onko ne toimenpiteet mahdollista tehdä julkisella puolella kun yksityisellä tulisivat turhan kalliiksi (ainakin oletan lääkärin palkkioiden mukaisesti menevän) jos tehtäisiin erilaisia toimenpiteitä. Mutta sitten taas julkinen puoli ei jotenkaan innosta menemään sinne, lähinnä mietin kuinka nopeasti pääsee sinne ja kuinka nopeasti sielä yleensäkin toimitaan, halvempihan se olisi huomattavasti. mutta eteneekö asia sielä vai meniskö se odotteluun. Vertailkaa omia kokemuksianne.
 
Täällä kanssa yksi sekundääri. Kävin viime elokuussa yksityisellä gynellä hakemassa lähetteen jonoon julkiselle puolelle tutkimuksiin, kutsu sairaalaan tuli tammikuussa, tutkimukset tehtiin reilussa kuukaudessa, sen jälkeen mietittiin parisen kuukautta, ja pääsiäisen jälkeen siirryttiin yksityiselle kaikkien tutkimustulosteni kera. Niitä ei siis tarvinnut tehdä uudestaan, vaan siirryttiin suoraan hoitoon. Yksityisen valitsin sekä syystä, kun hoitoon pääsi nopeammin, että syystä, kun yksityinen klinikka sijaitsee työpaikkani lähellä. Naikkari olisi hankalammin savutettavissa. Käyntejä kuitenkin tulee mahdollisesti paljonkin, että silläkin oli merkitystä.

Eka inssi on takana, ja piinapäiviä vietetään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 09:24 apuja pyydän kirjoitti:
Nyt olen päättänyt hakeutua tutkimuksiin sekundaarisen lapsettomuuden takia. Mutta olenkin miettinyt että menisinkö yksityiselle jossa olen jo kerran käynytkin tämän asian tiimoilta (silloin ei edetty toimenpiteisiin vaan annettiin ajan näyttää vielä hetkeen aikaa), mutta jos menen nytkin yksityiselle ja sieltä määrätään esim. verikokeisiin tai muihin toimenpiteisiin niin onko ne toimenpiteet mahdollista tehdä julkisella puolella kun yksityisellä tulisivat turhan kalliiksi (ainakin oletan lääkärin palkkioiden mukaisesti menevän) jos tehtäisiin erilaisia toimenpiteitä. Mutta sitten taas julkinen puoli ei jotenkaan innosta menemään sinne, lähinnä mietin kuinka nopeasti pääsee sinne ja kuinka nopeasti sielä yleensäkin toimitaan, halvempihan se olisi huomattavasti. mutta eteneekö asia sielä vai meniskö se odotteluun. Vertailkaa omia kokemuksianne.
Heippa.

Mulla on myös sekundaarinen lapsettomuus kestänyt kohta vuoden. Oon käynyt yksityisellä, koska asiaa alettiin selvittämään jo vajaan puolen vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen. Julkiselle puolelle päästäkseen täytyy olla noin vuosi yritystä takana. Verikokeisiin olen mennyt terveyskeskukseen, mutta yksityislääkärin lähetteellä. Näin kuluja saa ainakin vähän pienennettyä. Meillä menee lääkärikuluihin noin 100euroa kuussa yksityisellä. Siellä on tehty "kevyemmät hoidot" eli Terot, Clomit ja Metot. Nyt kyllä saatiin lähete TYKSiin ja syksyllä voi kuulemma alkaa odottelemaan kutsua.
 

Yhteistyössä