Yksityinen päivähoito osapäiväisenä - äkkiä apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snoopy

Aktiivinen jäsen
07.01.2005
5 328
-1
36
Jos päädyn viemään lapset yksityiseen päivähoitoon (päiväkoti) onko mahdollista viedä osapäiväiseksi, eli hoitoPÄIVIÄ olisi esim. 15 pvää/kk ja saada hoitomaksu vastaavasti alemmas?

Joo, kunta- ja päiväkotikohtaista on varmaan, mutta onnistuuko tämä jossain? Kuntalisää meillä ei ainakaan tipu kun hoitoaika on alle 25h/viikko.

Ja muutenkin - kuinka paljon kalliimpaa yks.hoito on verrattuna kunnalliseen noin yleensä...?

minun lapseni ovat yksityisessä päiväkodissa, 15 pv/kk. Hoitomaksu 381 €/kk. Meidän yksityinen päiväkoti on samanhintainen kuin kunnallinenkin, koska siihen saa yksityisenhoidon tukea Kelalta.

Meillä ainakin onnistuu tai ainakin siinä päiväkodissa missä poika aloittaa huomenna. Jos olis ollut osa-aikanen hoitosoppari 10 pv/kk niin hinta olis ollut n. satasen halvempi kuin täysillä päivillä. Meillä kunta tukee yksityistä päivähoitoa sen verran hyvin, että tuo täyspäivänen hoito tulee maksamaan saman mitä kunnallisessa maksimi. Ainakin tuon päiväkodin sivuilta löytyy hinnasto, josta löytyy muutaman muunkin saman yrittäjän maksut.

Tsemppiä Mupelo ekaan tarhapäivään! :wave:

Kiitos vastauksista. Mä soitan huomenna päiväkotiin ja selvitän asiaa. Olen valmis maksamaan enemmän yksityisestä, mutta en tietysti ihan maltaita. Meidän kunta tukee kyllä TOSI surkeasti yksityistä, joten katsotaan miten käy :/

Tsemppiä Mupelo ekaan tarhapäivään! :wave:

Kiitos vastauksista. Mä soitan huomenna päiväkotiin ja selvitän asiaa. Olen valmis maksamaan enemmän yksityisestä, mutta en tietysti ihan maltaita. Meidän kunta tukee kyllä TOSI surkeasti yksityistä, joten katsotaan miten käy :/

Kiitos! Tosin on tuo harjoitellut siellä jo jonkin aikaa, mutta huomenna ekaa kertaa pitkä päivä kun äippä lähtee töihin. Toivotaan, että ei maksut nousis ihan pilviin ja saist lapsoset sinne minne haluat! =)

Yhteistyössä