Yksityinen päiväkoti?

vieras
mä olen katsellut sellaista ulkoilupäiväkotia, missä hinnastossa sanotaan että kk maksaa noin 900 eur, siitä olis joku kelankorvaus/kaupungin korvaus (en tiiä kuka korvaa) noin 500 eur eli itselle jäis maksettavaa noin 400 eur. Käsittääkseni silloin ei tule kuin reilu satasen kalliimmaksi kuin että veisin julkiselle puolelle. Eikös se maksimi raha mitä maksetaan ole jotain vähän vaille 300 eur?? Korjatkaa jos olen väärässä....

Mutta yleensä noitten nettisivuilla on hinnastot tai sitten voit soittaa ja kysäistä hintoja ja mikä niissä on se "omavastuuosuus"
 
v
Meillä oli lapset yksityisessä eikä tullu kalliimmaksi kuin kunnalla. Aika vasta meidän lähelle avattiin yksityinen päiväkoti, jossa oli pari kymppiä kalliimpi kk-hinta kuin kunnalla.
 
--
Yksityisiä päiväkoteja on kahdenlaisia:
Toiset on ostopalvelupäiväkoteja, joissa siis kunta ostaa palvelun päiväkodilta ja hinta on silloin täysin sama kuin muissa kunnan päiväkodeissa. Haku tapahtuu samanlailla kuin muihinkin kunnan päiväkoteihin.
Sit on täysin yksityisiä päiväkoteja, jonka hinnan määrittelevät itse. Jossain saattaa olla paljonkin korkeampi hinta, toisissa taas melkein sama kuin kunnallisessa. Itse tiedän yhden päiväkodin, jossa maksettavaa jäi n.30?/kk enemmän (yht.250?) kuin kunnallisessa puolella. Siis sen jälkeen kun oli yksityisen hoidon tuet saatu. Ja käsittääkseni paikkoja haetaan suoraan kyseistä päiväkodista.
 
Kiitoksia vastanneille. Kaikki kunnallisen päiväkodit ovat aivan täynnä siellä mihin ollaan muuttamassa, mutta yksityisellä olisi tilaa. Päiväkoteja olisi useampikin kävelyetäisyydellä joten lapsen hoitoon kuskaaminen johonkin kauas autolla ei oikein houkuttele.. Täytyykin soittaa ja kysellä sieltä lisää :)
 

Yhteistyössä