yksityinen lääkäriasema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä maksaa käyttää lapsia yksityisellä lääkäriasemalla?
Mä alan oleen aika kypsä tuohon terkkarin menoon, että mietin, mitä maksaa tuo yksityinen? Jos alkaisin käyttään lapsia siellä tästä eteenpäin? Korvaako kela tai vakuutus niitä käyntejä?

Maksu riippuu ihan käynnin pituudesta sekä onko yleis- vai erikoislääkäri, mutta eiköhän hinnat ole 40 € ->. Pojan kanssa käytiin erikoislääkärillä ja lääkärintaksa oli 65€/20 min.

[QUOTE="kuula";22255512]Meneekös se niin, että jos lapsella on vakuutus, niin yksityiset lääkärikäynnit saa sen piikkiin? Vai miten se menee?[/QUOTE]

Ainakin meillä korva alääkärinpalkkiot, hoitokulut ja lääkkeet.

Kiitos vastauksista. Nyt vähän tiedän suuntaa... Neidillä kolmas kuuri korvatulehdukseen, hirvee ihottuma ja lääkäri tuumas, että no ei se välttämättä ole lääkkeestä, that's it! Että kiitos ja hei! :O Että näin! Ihan urpoa toimintaa muutenkin ollut tämä viimeset kaks viikkoa, kaikkeen tulee vastaus, että ehkä on, ehkä ei... tule ens viikolla uudestaan, mutta älä nyt herranen aika ainakaan päivystykseen, vaan ihan virka-aikaan... Joo, anteeks v*ttu kauheesti, että lapseni sairastuu lauantaina!

Terveyskeskukset on syvältä. Meillä kanssa poitsu heräs päikkäreiltä 12.30 ja oli selvästikin kipeän oloinen. Paikallisessa tk:ssa ilman ajanvarausta pääsee klo 14 asti, joten tuolloin puol yksi kaikki ajat luultavasti menneet. Neljältä alkaa sitten iltapäivystys, johon tuskin oltais päästy tarkistuttaa korvia kun ei ihan kamalat oireet edes olleet. Yksityiselle päästiin jo klo 15 ja molemmissa korvissa kunnon tulehdus.

[QUOTE="kuula";22255512]Meneekös se niin, että jos lapsella on vakuutus, niin yksityiset lääkärikäynnit saa sen piikkiin? Vai miten se menee?[/QUOTE]

Mikäli sulla on vakuutus nimeltä SAIRASKULUVAKUUTUS niin sitten korvaa. Jos sulla on lapselle tapaturmavakuutus niin ei se korvaa tavallisia sairauksia

Jumbomedissä yleislääkäri noin 40 euroa ja erikoislääkäri noin 80 euroa. Olen käyttänyt lasta useamman kerran ja itsekin olen käynyt pari kertaa. Lapella on vakuutus mutta omat käynnit maksan itse. Silti menen mieluummin yksityiselle kun tiedän, että pääsen lääkärille varattuna aikana eikä tarvitse taistella vastaanotossa lääkärille pääsystä.

Jos sulla ei ole entuudestaan sairaskuluvakuutusta lapselle, niin et välttämättä enää saa sitä tai saat ainakin rajattuna. Esim. korvatulehduslapsi saa vakuutuksen, jossa kaikki korvajutut rajattu pois.

Hinnat vaihtelevat jonkin verran. Lääkärit päättävät itse taksoistaan. Meillä erikoislääkäri (lasten allergologi ja keuhkosairauksien el) maksaa 100 € Mehiläisessä, Ruusulassa ja yleislääkäri Mehiläisessä Leppävaarassa 43 €. Pikkujätissä lastenlääkäri (erikoistunut) maksaa 60 €. Kelakorvauksen saa saman tien kummastakin paikasta ja lapsivakuutus korvaa loput.

[QUOTE="vieras";22256204]Jos sulla ei ole entuudestaan sairaskuluvakuutusta lapselle, niin et välttämättä enää saa sitä tai saat ainakin rajattuna. Esim. korvatulehduslapsi saa vakuutuksen, jossa kaikki korvajutut rajattu pois.[/QUOTE]

No itseasiassa meillä ei ole lapsilla vakuutusta. Riittääkö yksi korvatulehdus eväämään tuon oikeuden "korvakorvauksiin" vai saako olla jopa useampi? Tämä on meillä neidin eka korvatulehdus, ikää 1½v. Haluasin myös käyttää nuo kaikki yksityisellä hammaslääkärillä, korvaakohan myös sen vakuutus?

Yhteistyössä