Etkö voi ottaa puhelimitse yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan (ehkäisyneuvola tms.) ja kysyä, voitko sitä kautta saada uuden reseptin? Saisit reseptin ilmatteeks.
Kun sinne julkiselle on jono ja ajat on aina aamu/päiväaikoja etten mitenkään pääse. Ja ensin ois käytävä terkkarilla ja sitte vasta pääsis lääkärille. Tähän asti vuosikaudet olen niin toiminut..Ajattelin että nopeemmin tapahtus yksityisellä.
Vieläkö e-pillereitä voidaan määrätä runsaiden vuotojen hoitoon?
Korvaako Kela, jos resepti on tk-lääkärin kirjoittama. Kierukan kohdalla kuulemma ei.: /
[QUOTE="pilleri";24982797]Kun sinne julkiselle on jono ja ajat on aina aamu/päiväaikoja etten mitenkään pääse. Ja ensin ois käytävä terkkarilla ja sitte vasta pääsis lääkärille. Tähän asti vuosikaudet olen niin toiminut..Ajattelin että nopeemmin tapahtus yksityisellä.[/QUOTE]
Onpa tylsää. Meillä täällä ehkäsyneuvolaan pääsee samalla viikolla tai viimeistään seuraavalla viikolla. Ja terkkarit uusii reseptin jos viime käynti on ollut lääkärikäynti ja kaikki on ok. Eli joka vuosi ei edes tarvi mennä lääkärille.
Mulla on nyt pakko mennä kun viimeks sain puhelinuusinnan.. Eivät uusi toistamiseen puhelimella. Ja kun ollaan vieläpä Sotessa niin ajat on entistä tiukemmassa ja tuurillaan toisellapuolen sairaanhoitopiiriä..
Aika suolaselle tuntuu kyllä lähes satanen laittaa (Terveystalon hinnasto), kun ilmaseksi sais tosiaan julkiselta.. Ja kun mietin että onko nuo yksityiset gynet tarkotettu vähän muuhun kun pillerireseptien uusintaan :/
Mulla maksoi Tampereen Eurolääkäreillä 17e ehkäisypillerireseptin uusinta. Olin tosi tyytyväinen, sain ajan samalle päivälle ja menin sitten illalla itselleni sopivaan aikaan.
Kyllähän siellä gynellä olis hyvä muutenkin käydä, ei vai uusituttaa reseptiä.
Mä sain uuden reseptin tk:sta soittoajalla kun muutossa hävis edellinen, samoin täällä ainakin voi yksityiselle jättää reseptin uusittavaks, ilman et käy itse lekurissa.
[QUOTE="vieras";24982865]Mulla maksoi Tampereen Eurolääkäreillä 17e ehkäisypillerireseptin uusinta. Olin tosi tyytyväinen, sain ajan samalle päivälle ja menin sitten illalla itselleni sopivaan aikaan.[/QUOTE]
Joo ei ole täällä tuollasia.. Pieni paikka. Terveystalo ainoa yksityisvaihtoehto ja sinnekin mennessä tulee jo matkakulujakin.