Yksityinen autokauppias myi renkaani muualle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jamaica"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jamaica"

Vieras
Ostin yksityiseltä auton johon kuului kahdet renkaat. Myyjä antoi mukaan väärät ja ilmoitti asiasta jonkun päivän päästä kaupoista. Ilmoitin hänelle että saa tuoda renkaat koska hänen moka ja vastasi että no pitää yrittää tulla joku päivä... (välimatkaa vajaa 100km) . Aloin nyt kyselemään renkaiden perään jolloin kertoi että koska en hakenut renkaita niin hän myi ne!!! Siis V*TTU KUN V*TUTTAA!!!

En todella halua jättää asiaa tähän vaan saada kauppaan kuuluvat renkaani.
Myyjän mielestä minun pitää väsätä myynti-ilmoitus vääristä p*askoista renkaista jotka sain mukaani, ne ovat ruosteiset,pinnoiltaan paskat ja väärään autoon. Ilmoitin tuovani renkaat takaisin heille jotka he saavat ostaa minulta tai vaihtaa oikeisiin renkaisiin... tämä on heidän mielestään minun mokani, onko??

Myyjä vaan naureskelee asialle että minulla oli mahdollisuus vaihtaa renkaat mutta koska ei kiinnostanut niin myi ne sitten...

Kuluttaja-asiamies ei kuulemma yksityisten välisiin kauppoihin sekaannu ja tuskin poliisiakaan kiinnostaa... Mua silti kiinnostaa koska myynti-ilmoituksessa luki selvällä suomella kahdet renkaat ja mä sain vain yhdet!!

[QUOTE="Jamaica";28898324]Myyjä vaan naureskelee asialle että minulla oli mahdollisuus vaihtaa renkaat mutta koska ei kiinnostanut niin myi ne sitten...

Kuluttaja-asiamies ei kuulemma yksityisten välisiin kauppoihin sekaannu ja tuskin poliisiakaan kiinnostaa... Mua silti kiinnostaa koska myynti-ilmoituksessa luki selvällä suomella kahdet renkaat ja mä sain vain yhdet!![/QUOTE]

Se yrittää vaan saada sua luovuttamaan. Tottakai yhteys poliisiin ja kuluttaja-asiamiestäkin kannattaa yrittää. Sitä en tiedä mitä siihen tuumataan jotta sä et suostunu hakemaan itse renkaita.

Se yrittää vaan saada sua luovuttamaan. Tottakai yhteys poliisiin ja kuluttaja-asiamiestäkin kannattaa yrittää. Sitä en tiedä mitä siihen tuumataan jotta sä et suostunu hakemaan itse renkaita.

Kuluttajasuojalaki ei koske yksityisten välisiä kauppoja. Eli poliisistakaan ei ole apua. Ainoa konsti on nostaa kanne käräjäoikeuteen vahingonkorvauksia varten. Ei taida kannattaa...

Jos sulla on ylimääräistä rahaa, lähde käräjille. Voit myös hävitä kun et hakenut renkaita vaikka myyjällä onkin ilmoitusvelvollisuus ennen renkaiden myyntiä, että aikoo ne sillon ja sillon myydä, ellet hae tai määrätä hinta säilyttämisestä.

[QUOTE="sasa";28898361]Kuluttajasuojalaki ei koske yksityisten välisiä kauppoja. Eli poliisistakaan ei ole apua. Ainoa konsti on nostaa kanne käräjäoikeuteen vahingonkorvauksia varten. Ei taida kannattaa...[/QUOTE]

Rikosilmon voi tehä yksityisenäkin. Tosin ei taida mennä läpi kun myyjä ilmoittanut asiasta ja asiakas ei hakenut.

Yhteistyössä