yksinhuoltajuus, yhteishuoltajuus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk

Vieras
Niin, meille tuli nyt sitten ero.., mun alotteesta.. Puhuttiin että yritetään hoitaa nämä kaikki asiat mahd. "järkevästi" ja tasapuolisesti.. ja yritetään asua sovussa sen aikaa kun saan uuden asunnon. Erosta on nyt pari viikkoo.. ja ukolle on alkanut taas hyvin kalja maistuun..ollaan puhuttu ja vähän sovittukin tuosta yhteishuoltajuudesta, mutta vähän pelottaa ton juomisen kans, että jos se jatkuu samanlaisena sillon ku poika on isällään, ei oikein toi luotto pelaa sen suhteen.. ja aika lyhytpinnanenkin se on.. kuinkas jos on paperilla yksinhuoltaja ja käytännössä yhteishuoltajuus?, onko tällä jotain merkitystä ja mihin se vaikuttaa ja voiko näin menetellä? Muutenki kun ollaan nyt puhuttu ja sovittu jostain asiasta, niin sekin voi jo muuttua parin päivä päästä tyyliin "eihän me niin sovittu" tai "en oo sanonu niin". en tiä tuli aika sekava viesti, toivottavasti joku saa jotain selkoo.. jos on yhteishuoltajuus ja laps on yhtä monta päivää kummallakin, niin silloinhan ei oo mitään elatusmaksuja? näin oon ymmärtänyt.. mutta se yhteishuoltajuus ei kuulemma toteudu jos asun toisella paikkakunnalla, 20km päässä??, vähä outoo.. tai se täti ei tienny mistään mitään..

Yksinhuoltajuus on parempi vaihtoehto silloin, jos vanhempien välit riitaisat ja asioista ei pysty keskenään sopimaan sovussa. Yhteishuoltajuutta kai suositaan, jos vanhempien välit ok ja asiat sujuvat lapsen parhaaksi eronkin jälkeen. Yhteishuollossa etä maksaa elarit, jos lapsi asuu vain toisen vanhemman luona. Itselläni kokemusta vain yksinhuollosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 09:06 joo joo kirjoitti:
Yhteishuoltajuus ei kelpaa naisille, koska siinä ei tuu rahaa ollenkaan, mikä on naisista pepulista. Yksinhuoltajuus on in siinä saa rahaa
ja voi pukata lapset Rukanreisun ajaksi miehelle.
(Rahat elareista)

Mahdaks olla mun eksä?

Ihan vaatimalla vaadit kahden vuoden yhteishuoltajuuden jälkeen, että mulle pitää siirtyä lasten yksinhuoltajuus. Luulit, ettei sun sitten tartte maksaa enää mitään. Etkö sä vieläkään käsitä? :laugh:

Yhteistyössä