Yksinhuoltajat, mistä aikaa arkipäiväiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yhäippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yhäippä"

Vieras
Itse olen huomannut kaipaavani arjessa kunnon lenkkeilyä. Ihme kyllä kunnon hiki lenkkiä on huomattavan vaikea saada järjestymään 2-vuotiaan lapsen kanssa. Töistä ja päiväkodista kotiudutta alkaa ruoka-vessa-leikki-iltapala-pesut-nukkumaan rumba johon on yllättävän vaikea aikatauluttaa, saati sitten toteuttaa urheilua.
Useasti olen koittanut ottaa taaperon vaunuihin tai rattaisiin ja lähte reippailemaan, muttei lapsi viihdy rattaissa. Olen myös kokeillut kotona lapsen kanssa tehtäviä jumppa ja tanssi juttuja, mutta näistä ei samanlaista "hyvänolon tunnetta" synny niinkuin lenkkeillessä.

Itsellä lapsi päiväkodissa hoidossa, tai iltavuorojeni aikana sukulaisilla. Töitä ennen liikunta mahdollisuutta ei oikein ole, ei viitsisi tämän takia herättää lasta aikaisin. Iltaisin lapsen mentyä nukkumaan ei oikein ole ketään joka unta voisi valvoa jos minä lähtisin lenkille..

Olisi mukava tietää miten te muut (eikä vain yht) harrastatte liikuntaa lapsen kanssa?

Eipä arkisin töiden jälkeen jää kotitöiltä aikaa. Sitten viikonloppuisin pienten
nukkuessa päiväunia esikoinen vahtii puolisen tuntia tai jos joku sattuu poiketa, niin voin
käyttää tilaisuuden hyväksi.

Itse en tunne alueelta muita yh vanhempia, tai lapsiperheitä ylipäätänsäkkään. Ajattelin ideaasi hieman, mutta yhtä lailla se olisi arjen "rumban" keskellä hankala järjestää. Ja ei, päiviimme ei kuulu mitään sen ihmeellisempää, mutta kotityöt ja lapsen kanssa ajan viettäminen vain jotenkin nopeasti pyörittävät kelloa eteenpäin. Luultavasti siis tyydyn lenkkeilemään niinä harvoina kertoina kun se mahdollista on :)

Tiedän tunteen ja kaipaan itse sitä samaa! Yritän päivittäin tehdä jotain lihaskuntotreeniä, mutta se pääsääntöisesti aina kaatuu siihen, että jompi kumpi lapsista tulee hyppimään päälle tai tekee tarkoituksella jotain luvatonta ja siten saa huomioni.

Ennen lapsia hikiurheilin 5-6 kertaa viikossa, nyt hikoilut johtuvat jostain ihan muusta.

En ole keksinyt ratkaisua. Vielä. ;)

Mä odotan, että lapset kasvaa sen verran, että voi jättää yksinään kotiin. Vielä reilu vuosi sitten kävin silleen, että lapsen kanssa käveltiin niin pitkälle kuin lapsi jaksoi (4-5 kilsaa) ja sit muksu rattaisiin ja ite vauhdilla kotio :D

Nyt ikää on 4v ja ei tota enää rattaisiin saa. Kävellähän se ite jaksaa pitkäänkin, mutta vauhti on sit sellainen, että ei siinä paljon hyötyä ole. Plus että tuntuu julmalta kävelyttää lasta pitkän hoitopäivän jäljiltä vielä kilometrikaupalla illalla tuolla :(

Lenkkeilen sit, kun tuo on joku 6-7v ja voin jättää sen siksi aikaa kotio :) Muutama vuosi ja "muutama" lisäkilo :D

Kunnon juoksurattaat.
Tai sitten salille ja lapsi lapsiparkkiin.

Riippuu tietysti paljolti siitä missä asut, että mitkä mahdollisuudet on esimerkiksi tuohon salilla käymiseen. :D
Ja voithan tietysti treenata ihan kotonakin vaikka illalla lapsen mentyä nukkumaan. :)

Juu-u ei ole aikaa taikka sitten intoa. Päivät kun ovat kovin lyhyitä kaiken arkihäsellyksen vuoksi. Toki meillä on koira, jota pittää lenkittää mutta kunnon hikilenkki tapahtuu vain viikonloppuisin kun lapsi hoidossa. Tietenkin jos haluaa voi mennä kuntosalille ja jättää lapsen lapsiparkkiin siksi aikaa. Itselläni on kohta 3-vuotias ja etenkin tähän vuodenaikaan, kun ei enää saa lasta pulkkaan tai pyöränselkään, niin on hankalampi pistää juoksuksi. Mä kyllä harrastan sitä, että kannan lasta olkapäillä ja kävelen rivakasti koiran kanssa. Siinä saa mukavasti lisäpainoa. :)

Yhteistyössä