N
N&L
Vieras
Todella lyhyesti kerrottuna...uusioperheeseemme syntyi vauva joka on tällä hetkellä 8kk ikäinen,olen alusta alkaen hoitanut silmäteräni melko yksin.Mies muuttui :'( Tahtoi pois luotamme kun vauva oli 4kk:den ikäinen ja sitä ennenkin oli melko välinpitämätön kaikkien asioitten suhteen.*syvä huokaisu!* Mies syö nykyisin masennuslääkkeitä,pistänyt elämänsä valumaan kuin hiekka sormien välistä,kerryttää velkaa,lainaa vanhemmiltaan rahaa jotta voisi maksaa elatusmaksut kun emme edes enää asu yhdessä,hän asuu vanhempiensa luona.Hänellä ei ole vuokramaksuja,ei sähkö -vesimaksuja...oman navan elättäminen mahtaa olla kallista.Itse sentään elätän itseni ja eläinten lisäksi neljä lasta josta kolme ovat edellisestä liitostani ja heidän isän kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia,olemme pysyneet ystävinä ja kaikki toimii.Olen heidänkin yksinhuoltaja.No-vauvaikäisen kohdalla lastenvalvoja neuvoi että suhdetta pitäisi luoda käymällä usein mutta ei tarvitsis kauan välttämättä olla,mutta nimenomaan usein.Onko noin kerran viikossa tapaamiset usein?,nytkin tosin on mennyt puolitoista viikkoa.Ja neuvottiin myös että tapaamiset olisi hyvä tapahtua täällä lapsen kotona kun on niin pieni kyseessä,imetän,on otettava huomioon muutki lapseni jne.Olen joutunut "herättelemään" miestä koko tämän ajan,että miettisi nyt,koska tulisi katsomaan lastaan jne.En jaksa enää olla "vaatimassa" tapaamisia.Luovutan koko ihmisen suhteen. Eilen tuli sitten erimielisyyksiä puhelimitse kun satuin kysymään miten se on voinut kotona asuessaan kävellä pienen ohi,olla huomioimatta,ottanut tyyliin syliin kun olen vaan työntänyt...hänen mielestään se ei nyt sitten ole mennyt niin eikä kuulema muista tapahtumia.Miehen tapaan suuttui minulle kun puhuin hänen omasta käyttäytymisestään,eipä ollut ensimmäinen kerta. :/ Ja sitten yhtäkkiä kyseli kuinka kauan nämä tapaamiset jatkuu tällain luonani!??! Suunnitteleeko todellakin saavansa pienen lapsen mukaansa vaikka yöksi kun ei ole tähänkää päivään asti ollut hoitamassa lasta.Että se nukuttaisi sen huutaen kun tietää ettei tutit ja tuttipullot kelpaa vaan ainostaan rinnalla menee yöpuulle.Koko lapsen olemassaolon aikana mies on syöttänyt vauvaa ehkä kolme kertaa kun olen lykännyt ruuan nenän eteen.Vaipan on vaihtanut,öööö,joskus.Mies on pysytellyt etäällä ja miettii nyt sittten milloin voisi ottaa luokseen!??! Vauvahan on luonut suhteen joihinki tuttaviinki jopa paremmin kuin isäänsä! Enkä milloinkaan ole ollut esteenä tapaamisille,päin vastoin kun kerran aina joudun kyselee milloin mahdollisesti tulisi taas käymään.Mutta en todellakaan tahdo antaa vielä vauvaa pidemmäksi aikaa hänelle kun on kuitenkin minusta niin riippuvainen ja kiintynyt. :'( Tuntuu epäreilulta,kun ensin saan hoitaa aivan kaiken yksin,ruokkimiset,vaipanvaihdot,neuvolat,nukuttamiset ja aivan kaiken siis,olenhan toki pyytänyt jopa yhden kerran olemaan lapsen kanssa n.pari tuntia ihan päiväsaikaan kun olisin ottanut vähän "omaa aikaa" mutta eipä onnistunut enkä taida pyytääkkää enää ja mies senkun odottaa vauvan kasvavan jotta voisi rupee ottamaan luokseen.Tosin eipä olla tehty edes sopimusta tapaamisista,se kohta jätettiin tyhjäksi.Mutta meneekö kaikki todella näin? Suututtaa!! Aivan omalla käyttäytymisellään on tehnyt minulle selväksi jo monta kuukautta sitten,ettei taida paljon kiinnostaa.Kun tuon sanon ääneen,hän tietysti väittää välittävänsä lapsestaan mutta mielestäni se ei riitä että minulle sanotaan puhelimessa kuinka välittää lapsesta,koska se välittäminen pitäisi myös jossain näkyä.Ei toisten lapsieni isän tarvitse minulle koskaan hokea välittävän lapsistaan koska se on aina näkynyt! En tiedä mikä pointtini oli tätä kirjoittaessani,mutta sainpa purettua asiani vaikka moni seikka jäikin kertomatta. Minä kyllä selviän erosta,pääsen asian ja miehen yli,olen pärjännyt vallan mainiosti tähänki asti ja tulen pärjäämäänki,mutta....olen vain niin hel***in katkera hänen toiminnastaan.Kuinka eka hoetaan ettei mikään tunnu miltään,ei kuulema edes pahalta,ettei mikään hetkauta ja että hänen on lähdettävä pois kun lapsilla ja minulla on parempi olla ilman hänen loukkauksiaan,kylmyyttä,välinpitämyyttään,masennuksiaan. Mutta että tulla sitten myöhemmin vaatimaan jotain minulta?!!? Vaatimaan lasta sitten kun se on "helpompi pakkaus" joka osaa itse kertoa onko nälkä,käy vessassa jne.Saas nährä kuinka tämä asia etenee ja kuinka tässä koko sopassa käy :/