yksinäinen äiti

mökö-peikko

Uusi jäsen
16.07.2008
8
0
1
:attn:

olen 35.v äiti. asun tässä kiuruveden keskustassa. olen reilusti ylipainonen ja vaikea löytää äiti kaveria. lapsellani on epilepsia. ja hän on 4 vuotias. isä 500km,n päässä.
en saa lapselleni tukiperhettä. ehkä painoni takia nuoremmat äidit ei tahdo olla kanssani. leikkikenttä tyhjenee heti. olen sentään järki päässä oleva ja bussia ajellu. en juo enkä rettelöi. tytölläni pissi tulehduksia aika usein jne,,,onneks päiväkotiin pääsee taas elok.alussa.ja itse hajin rekka kurssille.. kun en muuta keksiny.

kesä ollu todella raskas. :'(

Ihmettelen kyllä, että voivatko ihmiset olla niin tyhmiä, että leikkikenttä tyhjenee, jos sinne saapuu ylipainoinen äiti :o Ei kai kukaan voi pelätä ylipainoisia niin, että pitää ihan puistosta lähteä tai jos pitää, niin en kyllä käsitä. Me asustellaan myös Pohjois-Savossa, mutta ei samalla paikkakunnalla.

kyllä näin täällä tapahtuu. olen sen niin aatellu että kokoni takia lähtee. olenko sitten niin vanhan näköinen vai mikä lie. tyttöni on sosiaalinen menee kyllä kentellä moikkamaan heti muita lapsia. ja kertoo että leikitkö minun kanssani kun minulla ei ole leikkikaveria. vieraan lapsen äiti tulee hakamaan lapsensa. ja sanoo lähetäänpä me nyt kotiin....en ymmärrä- käytöstä. olemme puhtaita siistejä ja kunnon vaatteissa.

NO onpa ihme pintaliitäjiä.Ei se välttämättä silti sun painosta johdu.
Mä oon muuttanu uudelle paikakunnalle ja oon huomannu ett helposti ei aikuisena kavereita saa. Puistoissa ja kerhoissa on semmoset kuppikunnat jo muodostunu ett ei niihin niin vaan vieras sisään pääse.Onneks pääsin opiskelemaan ja saanut sitä kautta tuttuja.

Tosi kurjaa tuollainen.
Aikuiset ihmiset käyttäytyy tosi tyhmästi.
Minäkin huomasin uudelle paikkakunnalle muutettuani ja lapsen syntymän jälkeen, jotta kuppikunnat on...
eipä niihin sisäpiireihin niin vain ängetä mukaan.

Aikuisena on tosi vaikea saada edes kahviseuraa saati sitten ystäviä! Mullakin alkaa murentua koko itsetunto, kun mietin mitä ihmeen vikaa minussa nykyisin on kun seura ei kelpaa kellekään. Ylipainoinen olen juu, puheliaskin, ehkä turhan iloinen seurassa, tykkään myös keskustella eli sanoa mielipiteeni ja kuunnella toisen mielipidettä... Tympii kun ei seuraa löydy täältä keski-karjalaisista jöröttäjistä! Missä ne tämänikäiset ihmiset luuraa? Ymmärrän kyllä, että nuoremmat äidit voi tällaista tapausta pelästyäkin... :o

toivottavasti pääset kurssille, siellä tapaat uusia ihmisiä.
Itsekin uudelle paikkakunnalle muuttaneena tiedän ettei ystäviä yhtäkkiä saa.
Minulla meni pari vuotta itsekseni ennen kuin sain kavereita, ja heihinkin tutustuin silloin mieheni kautta. Pienet on piirit juu.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Minäkin huomasin uudelle paikkakunnalle muutettuani ja lapsen syntymän jälkeen, jotta kuppikunnat on... eipä niihin sisäpiireihin niin vain ängetä mukaan.

Niin totta, jotkut ihmiset, erityisesti naiset, ei kasva yläasteen jälkeen henkisesti ollenkaan.

Jos suinkin jaksat Mökö-Peikko, koeta käydä siellä ryhmässä, tai löytää uusi, sillä varmaan "hiljaisissa riveissä" on niitäkin, jotka tuntee ihan samoin kuin sinä. On vaan niin hankalaa löytää heitä, jos on dominoiva ryhmä niskan päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Minäkin huomasin uudelle paikkakunnalle muutettuani ja lapsen syntymän jälkeen, jotta kuppikunnat on... eipä niihin sisäpiireihin niin vain ängetä mukaan.

Niin totta, jotkut ihmiset, erityisesti naiset, ei kasva yläasteen jälkeen henkisesti ollenkaan.

Jos suinkin jaksat Mökö-Peikko, koeta käydä siellä ryhmässä, tai löytää uusi, sillä varmaan "hiljaisissa riveissä" on niitäkin, jotka tuntee ihan samoin kuin sinä. On vaan niin hankalaa löytää heitä, jos on dominoiva ryhmä niskan päällä.

Juu näin on närhen näppylät. Täällä kans eräs joka huomasi kuinka uskomattoman vaikeaa on saada seuraa uudella paikkakunnalla, itselleen ja lapsilleen. Puoltoista vuotta jaksoin sitä ja muutin takasin kotipaikkakunnalle. Oli kyllä todella raskasta aikaa. Vieras paikka, vieras kieli.. pää meinas hajota. Sentään jotain helpotusta arkeen toi kun sain töitä, vaan lapsethan täysin ilman ikäistään seuraa oli.

Mutta AP:lle ei voimia:hug: Kyllä se siitä elämä helpottuu ja tosiaan jos vaikka siellä kurssilla sitä seuraa olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mökö-peikko:
:attn:

olen 35.v äiti. asun tässä kiuruveden keskustassa. olen reilusti ylipainonen ja vaikea löytää äiti kaveria. lapsellani on epilepsia. ja hän on 4 vuotias. isä 500km,n päässä.
en saa lapselleni tukiperhettä. ehkä painoni takia nuoremmat äidit ei tahdo olla kanssani. leikkikenttä tyhjenee heti. olen sentään järki päässä oleva ja bussia ajellu. en juo enkä rettelöi. tytölläni pissi tulehduksia aika usein jne,,,onneks päiväkotiin pääsee taas elok.alussa.ja itse hajin rekka kurssille.. kun en muuta keksiny.

kesä ollu todella raskas. :'(

Aika vaikea paikka. Oletko muuttanut Kiuruvedelle jostain muualta kun sain käsityksen, että sinulla ei olisi myöskään tukiverkostoa olemassa? Itse asun Kiuruvedellä, voit laittaa sähköpostia jos haluat. Osoite on niksiella @ suomi24.fi

Yhteistyössä