Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Trollungen ja PikkuPanda, tervetuloa mukaan! =) Jos kaipaatte keskusteluun henkilökohtaisempaa otetta, jättäkää tänne viesti jennulille ja pyytäkää hältä salasanaa meidän Itsellisten naisten kerhoon.

).( Nyt kun vietän loppuviikon saikulla eilisen viisurileikkauksen takia, oon vähän pohdiskellut, notta pitäiskö sitä kumminkin käydä ultrauttamassa munasarjat, vaikkei menkkoja ole tähän mennessä tullutkaan. Olis meinaan harvinaisen hyvä tilaisuus semmoseen, kun ei tarviis käyttää plussatunteja keskustassa käymiseen. Vaihdoin nimittäin tossa äkkiseltään projektia ja tätä nykyä matka työpaikalta rautatieasemalle kestää vähintään puolisen tuntia... Eli yhteen käyntikertaan palaa nyt helposti pari tuntia saldoja, siinä missä edellisessä projektissa mä ehdin puolessa tunnissa kevyesti työpaikalta Väestöliiton odotustilaan. Voisin ehkäpä soittaa huomenaamulla Väestöliittoon ja kysyä, mitä ne on mieltä ja onko siellä vapaita ultra-aikoja huomenna tai perjantaina.
 
hei, vierailen tuolta luovutettujensiittiöiden pariskuntien uudesta pinosta. Luovutetuilla mennään siis meilläkin, niin kertokaahan mulle, mikä on mututuntuma inssin onnistumisesta näissä hoidoissa luovutetuilla? Kuinka monta inssiä on tarvittu jne. kauanko odotitte siittiöitä? Miten homma teillä muuten eteni alussa, siis kuno olitte päättäneet hoitoon hakeutua. Me ollaan nyt ohitettu psykologin osuus tässä asiassa nyt ootellaan naikkarilta tietoa eteenpäin menosta.
 
hei mussu, hakeuduin ensikäynnille syyskuun alussa, sain ajan lokakuun ekalle viikolle ja viikkoa myöhemmin siittiöt olivat jo saapuneet Tanskasta. Eka inssi tehdään näillä näkymin joulu- tai tammikuussa...toisaalta nuo siittiöt olivat kyllä aika hintavia...
 
Mussu
Siittiöitä en joutunut odottelemaan yhtään, mutta olinkin hoidoissa juuri ennen lakimuutosta. Vasta kuudes inssi onnistui vaikka mitään vikaa ei löydettykkään. Eli sattuman kauppaa, joillain onnistuu ekalla yrittämällä ja toisilla taas ei inssillä ollenkaan. Itselleni jäi hieman sellainen olo, että lääkäri ei oikein perehtynyt tapaukseeni ja siksi ajoitus oli aina enemmän tai vähemmän pielessä... :( Itse olin yleensä sitä mieltä, että inssi olisi pitänyt tehdä 12 tai 13 kiertopäivä, lääkärin mukaan 14. päivä. Kuudesta inssistä neljässä ovulaatio oli jo tapahtunut inssin tekohetkellä.
 
Jennuli et viitsisi laittaa niitä tunnuksia myös minulle? Olen vihdoin puhunut asiasta yhden sisareni kanssa ja hän suorastaan oli minua jo työntämässä klinikalle! =) Minulla, kun ei oikein nuo muut läheiset hyväksy asiaa. Ovat sitä mieltä, että lapsella kuuluu olla isä. En ole heille vielä puhunut omista suunnitelmistani. Oli siis todella ihana huomata, että edes yksi ymmärtää. Saas nyt sitten nähdä mitä kevät tai syys 09 tuo mukanaan... :)
 
Hei kaikki

Jennulilla on kone rikki joten uusi ei pääse hyväksymään kerhon puolelle. Odotelkaa kärsivällisesti että kone on taas kunnossa......

Onpas tullut paljon uusia keskustelijoita
TERVETULOA MUKAAN
:hug:
 
Hei pitkästä aikaa! Liityn siihen kerhoon vasta kun ja jos olen raskaana. Muuten laitan tänne aina välillä tilanne tietoa.

Toinen inssi tehostetusti meni hutiksi.Pääni ei kestänyt ajatusta monikkoraskaudesta.Niinpä päädyinkin menemään askeleen pitemmälle ivf:ään.Kävin hakemassa lääkkeet ja ne on aika kalliita.En saanut kelakorvausta joten ne maksoivat pikkusen alle 1250 euroa.Niistä voi hakea korvausta erikseen ,mutta en tiedä saanko.Sain toisesta inssistä kelakorvaukset siten että lääkäritutkimuksesta tuli korvaus ja lääkkeistä suoraan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kata-71:
Toinen inssi tehostetusti meni hutiksi.Pääni ei kestänyt ajatusta monikkoraskaudesta.Niinpä päädyinkin menemään askeleen pitemmälle ivf:ään.Kävin hakemassa lääkkeet ja ne on aika kalliita.En saanut kelakorvausta joten ne maksoivat pikkusen alle 1250 euroa.Niistä voi hakea korvausta erikseen ,mutta en tiedä saanko.Sain toisesta inssistä kelakorvaukset siten että lääkäritutkimuksesta tuli korvaus ja lääkkeistä suoraan.
Kääks! Jessus että noi IVF-lääkkeet on kalliita! :eek:

Tiedätkö miksi et saanut tällä kertaa lääkkeistä Kela-korvausta? Johtuuko se nimenomaan siitä, että et ole hoidoissa pariskunnan osana vaan itsellisenä naisena? Ja mistä apteekit ja sitä kautta Kela tietää sen, oletko hoidoissa itseksesi?

Täällä kp60/43-jotain, eikä menkoista edelleen tietoakaan. :( Vtuttaa ja harmittaa. Kerpeleen PCO. :(

Soittelin viime viikolla Väestöliittoon ja varasin ajan hoitavalle lääkärille heti joulukuun alkuun. Jos siihen mennessä ei kuulu menkkoja, pyydän kyllä saman tien jotain tujumpaa lääkitystä metujen kaveriksi. Jos lääkäri vaan suostuu, testaisin mielelläni clomeja jo etukäteen, ettei sopivaa annosta tai ylipäätään sopivaa lääkitystä tarvitsisi alkaa hakea vasta sitten, kun simppoja on jo saatavilla. Sehän ei ole ollenkaan sanottua, että clomit edes toimii.. Piikkejä en lähtisi pistelemään ennen kuin vasta tosipaikan tullen, mut clomit (tai Arimidexin) haluaisin testata etukäteen. Varsinkin kun tää nyt näyttää siltä, että luomumenkkoja ei ole tulossa.
 
Evenstar: Ekoihin resepteihin ei laitettu merkintää klinikalla,mutta näihin toisiin laitettiin leima ja siksi en saanut suoraan.Nyt sitten haen niitä korvauksia sovitulta kelalta.Ei siis ihan mistä tahansa.En yhtään osaa sanoa saanko ja kerron lisää kun tiedän enemmän.Jos en saa niin se johtuu siitä että yritän lasta yksin.Kelalta tuli kysely ,johon pyydettiin lääkärin lausunto.Sitä ei ole pakko laittaa menemään.Minä laitoin.En tiedä kannattiko.Sain kuitenkin korvaukset toisestakin käynnistä niiltä osin kun voi saada.Sitä en tiedä olisiko korvaus ollut suurempi jos olisin ollut parisuhteessa.Nyt odottelen kolmannen käynnin päätöstä saanko korvaukset vai pitääkö taas laittaa kelalle lääkärin lausunto joka käynti kerrasta.Pidän teidät ajan tasalla niin on helpompi hakea korvauksia.Tämä kun ei ole halpaa puuhaa ja jokainen sentti jonka saa takaisin on kotiin päin.
 
katanneli
Nettipimennosta palailen ja onpas täällä käynyt kato kerhon puolelle! Hyvähän tuo vaan on.. toivottavasti kerhon puolella on yhtä upeaa keskustelua kuin tähänkin asti. Laitatko Jennuli yksärillä mulle salasanat, kun koneesi on korjaantunut, kiitokset! Onkohan uusista tapaamisista ollut puhetta?
 
Hei!Olen vihdoin päässyt tämän viestiketjun loppuun ja mielelläni liittyisin joukkoon mukavaan, joten Jennuli saisinko minäkin viestinä salasanat, kiitoksia....
On ollut helpottavaa löytää samassa tilanteessa olevia...minulla hommat vasta päätösvaiheessa, mutta tarkoitus olisi ensi vuoden alusta päästä klinikalle asti....
 
Hei kaikille! Löysin äsken tämän palstan. Erosin 3-4 v. sitten kun poikaystäväni halusi naimisiin ja lapsia. Tajusin etten rakasta häntä kuitenkaan. Hän sanoi, että olen jo sen verran iäkäs, että jos lapsia haluan niin minun kannattaa ottaa hänet. No entistä uhmakkaampana lähdin ja toteutin muita unelmiani. Viime viikolla täytin 40 vuotta ja exälle syntyy lapsi kuukauden päästä. Hops - j miten tässä näin kävikään. Suvussani on tosin lisäännytty aika vanhoina (n. 40-42 v.) Nyt tuli kiire, olen törmännyt vaan renttuihin ja ei-hetero kaverini on jo 3 vuotta ehdottanut isäksi ryhtymistä. Tässä arvon elämää ilman lapsia (tuntuu turhan aralta, ei elämänmakuiselta). Tosin en ole edes valtavan lapsirakas etenkään vauvoista en niin innostu mutta jo heti 2.v eteenpäin jos on hyvä tyyppi niin se on sitä jo pienenä. Tai siis toisten kanssa on kemiaa ja toisten kanssa ei koskaan ollaan sitten 2v tai 80 v. ja ikäeroa ei ollenkaan tai se 80vuotta välissä. Ja mietin ystävääni sopimus -periaaatteella isäksi. Tai baarituttavuutta tai adopitota tai klinikoita. Olen tästä suht avoimesti puhunut (en vanhemmilleni ennen kuin oikeasti olisin raskaana) mietin mutta ei ole enää kauaa aikaa jahkailla. Olen metsästänyt ja juossut miesten perässä niin baareissa kuin harrastuksissakin. Komerot pursuilevat mekkoa ja korkokenkää vaan juoksevat kahta kauheammin pakoon! Yhdenyön seuraa saisi mutta ei pitemmäksi aikaa. Ja jos joku innostuu minusta -niin ei ole mieleiseni. Toisaalta haaveilen parisuhteesta ja tykkään niin miehistä! Toisaalta myös eronneet ystäväni ovat puoliyksinhuoltajina löytäneet miesseuraa ja avioituneet toisen kerran. Myös tiedän tapauksen, jossa nainen raskaana ollessaan löysi miehen. Ja nyt alkaa olla jo aika toimia. Täältä sai valtavasti tietoja kun olen miettinut, että minne suunnistan ja mistä kysyn. Olen myös arvuutellut, että jos jonkun puolivakituisen yöseuran jäljiltä tuikkaisi kondominpohjalta niitä siemeniä sisään ja kuinkahan kauan ne elävät ja voikohan niitä itse pakastaa. Tietysti on tautivaarat etc mutta jos on tuttu, jonka tietää varovaiseksi. Sitten en kertoisi mitään vaan synnyttäisin ja laittaisin isän nimen ylös kirjekuoreeseen ja ojentaisin sen lapselle aikuisena....kuulostaako ihan kauhealta? Siinähän tavallaan huijattaisiin miesparkaa, onko moraalitonta ja väärin? Kumpi laselle helpompaa, löytää isänsä joskus vai luovuttajan kautta...voi tätä elämää! Tapahtuisipa onnellinen vahinko! Ja jos tietäisin varmasti etten saa niin jo juoksisin klinikoiden asiakkaaksi. Olen jo alkanut säästää rahaakin operaatiota varten...Olisi kiinnostavaa myös tavata ja keskustella näistä asioista. Ihmettelen samalla, että mikä näitä miehiä riivaa kun tunnen useamman älykkään kauniin fiksun naisen, joka on adoptiojonossa kun aina käy hassusti miesten kanssa.
 
cherrybomb
Mä olen ihan samassa tilanteessa kuin suuri osa teistä ja mietin miten etenen... aikaa ei ole enää rajattomasti, mä olen jo 42...

Olen miettinyt myös reissua ulkomaille esim. USAan kun siellä saa luovuttajasta tosi tarkkaa tietoa eikä sinkkuus tai ikä ole mikään este..Maijulle ja muille samassa veneessä oleville: kirjoitelkaa/ ottakaa salaseuraan mukaan tai laittakaa oma meiliosoite mulle eli cherrybomb070@yahoo.com

Näin syyspimeällä on aika toimia viimeistään..!

:)
 
Hei kaikille! Olen seuraillut keskusteluanne elo-syyskuusta, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi osallistua. Olen samassa tilanteessa kuin suurin osa teistä muistakin. Ikä alkaa painaa (seuraavaksi tauluun kilahtaa 39v.), mutta lapset tekemättä. Aikani olen odotellut ja seurustellut, mutta tässä tilanteessa siis edelleen. Niinpä sitten asiaa pohdittuani olen ryhtynyt tänä syksynä toimiin. Jo yksi inssi takana, melkein plussaa, muttei kuitenkaan (testitikun plussat hävisivät muutaman illan kuluttua) ja uuteen menossa. menopur-pistokset meneillään. Haluaisin mukaan iloiseen joukkoonne ja ihan sinne kerhoonkin jos vaan Jennuli saa koneensa kuntoon...
 
Hei kaikki uudet rohkeat naiset jotka ootte ajatelleet lapsen hankkimista itsekseen. Täällä on tosissaan ollut hijaiseloa kun kaikki on hävinneet sinne kerhoon. Mukavaa saada uutta juttelu seuraa ja jatketaan tässä avonaisessa keskustelu piirissä asian tiimoilta. Itsekseen täällä on vähän turhauttavaa kirjoitella heh, heh. Muistan kun itse kanssa kävin läpi asiaa ryhdynkö hommaan vai en. Joten oli ihanaa löytää tämä palsta. Nyt minulle on tehty yksi inssi clomeilla, ei tärpänny. Tässä kierrossa mennään ilman clomeja ja tuntuu että on hitaampaa noitten follien kasvu. Clomit taitaa nopeuttaa niiden kasvua. Viikonloppuna aloittelen oviksen metsästystä ja toivon että maanantaina pääsisin toiseen inssiin. Katsotaan kuin käy.

MAIJU-68 Tosissaan mikä näitä miehiä oikein riivaa kun niitten kanssa aina käy hassusti...

CHERRYBOMB Mielenkiintoinen ajatus että oikein jenkkeihin asti..

SARITZA Oliko sinulla ekassa inssissä clomeja tai mitään muuta lääkitystä

Nyt sitten kaikki innolla kirjoittelemaan ja odotellaan josko Jennuli saisi koneen kuntoon mutta voihan tässäkin jo aloitella..
 
cherrybomb
Nillanilla, Saritza ja Maiju-68: Ihanaa kuulla teistä. Mä olen just kypsynyt tämän ajatuksen kanssa ryhtyä yksin äidiksi jos vaan onnistuu. En vaan oikein tiedä mitä polkua lähteä kokeilemaan. Miesten metsästys baareista ei oikein innosta ja mihinkään elämää suurempiin hoitoihin en vielä haluaisi. Mutta pikaisen tutkimukseni mukaan Suomessa on suht vaikeaa ihan yksinäisenä naisena ja iältään 42-vuotiaana päästä "keinosiemennykseen" (siitä mun kohdalla aluksi olisi kyse kun ei noita isäehdokkaita vaan ole vaikka olen seurustellut ihanien miesten kanssa niin lapsi on aina se avainkysymys jostain syystä)... Sen vuoksi tuon USAn otin listalle ja siellä on tarjolla ihan kivannäköisiä isäkandeja yliopisto-opiskelijoita vieläpä monet..

Täytyy selailla vielä nettiä ja jos löytyisi kaveri tai pari, jotka lähtisivät samanlaiseen hankkeeseen samoihin aikoihin mukaan niin olisi kiva kulkea tätä polkua yhdessä. Kun ei sitä miestäkään tällä hetkellä ole :)
 
RISUKASA Inssistä on nyt nejä viikkoa ja laskua ei vieläkään ole tullut :whistle: ja toiseen olen jo menossa jos hyvin käy. Hitaasti laskuttavat mutta siinä hyvä puoli saapahan maksuaikaa reilusti ;)

CHERRYBOMB miten niin vaikea päästä hoitoihin? mulla kävi ihan nopeesti ja en kokenut että mitenkään vaikeaa olisi ollut. Soitin muutamaan paikkaan, katsoin netistä ja varasin ajan. Ei se sen kummempaa ollut. Ja ikää on 41 ja ilman miestä olen liikkeellä kun ne kummasti käyttäytyvät, heh
Jenkkeihin meno kuulostaa vaan niin isolta jutulta ja ehkäpä hintavaltakin, itse käyn Tampereella hoidoissa ja sinne bensan hinta ei tunnu missään mutta lentolippu Jenkkeihin, se jo saattaisi tuntua.

Hauskaa päivää kaikille ja hymyä huuleen kun ei koskaan tiedä kuka tulee vastaan ;)
 
Hei
Toiviottavasti kaiki halukkaat saivat sen salasanan, ainakin yritin niille laittaa jotka sitä on pyydelly. Mut laittakaa viestia jos vahingossa ohitin jonkun. Jennulin kone edelleen rikki mutta osin minä auttelen jennulia tässä
:p

 
cherrybomb
Eve25 -- mulle ei ole ainakaan tullut salasanaa ja olen enemmän kuin kiinnostunut pääsemään "sisäpiiriin". Meiliosoitteeni on siis cherrybomb070@yahoo.com

Nillanilla -- olis kiva kuulla tarkemmin kuinka kaikki sujunut ja millaisia haastatteluja ym. olet käynyt läpi.

Inspiroivaa viikonloppua kaikille!

 

Yhteistyössä