yksin reissussa helsingissä, turussa tai jossain suurkaupungissa

vierailija
Uskallan. Olen käyttänyt paljon taksia myös ulkomailla.
Minulle tilataan taksi. Kerran vastassa oli lappunsa kanssa turkkilainen taksikuski. Jäimme jumiin liikenteeseen kuningattaren hautajaisten takia.
Otin tyhmyyttäni puheeksi Suomen Natoon liittymisen. Taksikuski sanoi napakasti ettei Suomi pääse Naton jäseneksi. Vuosien päästä totean, että olin oikeassa ja hän väärässä.
Ei minulla ole koskaan elämässäni ollut varaa pelkäämiseen. Yövyin kerran hotellissa, josta myöhemmin luin karmean uutisen paikallislehden sivulta.
Viime reissulla olin hengenvaarassa. Joskus haaveilen näkymättömyyspulverista, jota Peppi Pitkätossu käytti. En enää muista kuin hatarasti miten se toimi. Oliko niin, että pelkkä pottuvarpaalle polkaisu muutti näkymättömäksi ja taas näkyväksi.
Tervetuloa Helsinkiin! Ei täällä tarvitse pelätä kuin minua. Teen tarkkoja havaintoja ympäristöstäni ja lavertelen sitten niistä tälle palstalle. Viime kävelyreissulla alepan kaksi ostosrobottia seisoi turvallisesti alepan edessä kadulla. Liikennevalottomaan kadun ylityspaikkaan pysähtynyt robotti oli
päässyt vihdoin perille edelliseen havaintokertaani verrattuna.
Saas nähdä mitä huikean jännittävää ja veret pysäyttävää tapahtuu, kun
lähden tänään ulkoilemaan. Nainen, poliisi ja taksi niitä koskaan ei tarvittaessa nää lauloi Simo Salminen aikoinaan.
 

Yhteistyössä