Yksin matkustamisesta, siis lapsen matkustamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Eli minkäikäisen lapsen te voisitte laittaa yksin matkustamaan lentokoneella sillä "lappu kaulassa ja lentoemo kädessä"-systeemillä esim. sukulaisille, muutta siis ulkomaanlennolle?

Mie sain vaan taas kuulla olevani kovin välinpitämätön, kun tilattiin matka 8v:lle ja 10v:lle kesäksi. Menevät siis kaksin tuolla "lappu kaulassa"-systeemillä.

Mutta se on kuulemma ihan kamalaa - lentokone voi tippua, räjähtää, se voidaan kaapata... ja ties vaikka mitä, mutta vaikka mie itse olisin siellä mukana, niin minkäs miekään sille tilanteelle mahtaisin?
No joo... olisin lasten kanssa siinä tilanteessa, mutta kun ainoa vaihtoehto nyt on tuo, että joko menevät ilman vanhempia (tai toista vanhempaa ), tai sit eivät mee ollenkaan... ja itse siis haluavat mennä, niin oonko mie nyt sit tunnekylmä ja välinpitämätön, kun päästän lapset tuolleen menemään?

Meillä 7v lensi juuri tänään Kittilään.
Joo toki on kotimaan lento mutta emmä näe siinä mitään eroa putoamisen tai räjähtämisen suhteen jo joku tosissaan niitä miettii? :o

Ja on siis lentänyt ekan kerran 5vuotiaana yksin.

Noin kouluikäisen, toki riippuu reissustakin, mutta oletan että eivät mihinkään Australiaan matkusta. Ainakin kotimaan lennoilla "yksinäisistä" lapsista pidetään tosi hyvää huolta.

Ihan hyvin koululaisen voisin päästää "lappu kaulassa". Todella hyvinhän siellä niistä yksin matkustavista lapsista huolta pidetään! Olen useamman kerran seurannut sitä tilannetta ja ollut sitä mieltä, että huolenpito on varsin hyvää. :)

Alle 5v ei saa matkustaa yksin.
Meillä muksu lentelee useamman kerran vuodessa, yksin, ja on tätä harrastanu 6v. lähtien. Tunnin lennolla on "UM"- lappu kaulassa. Eikä siinä ole mitään välinpitämätöntä tms. Tarkat on turvaohjeet UM suhteen.

Blue1 on ikäraja 5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Ihan hyvin koululaisen voisin päästää "lappu kaulassa". Todella hyvinhän siellä niistä yksin matkustavista lapsista huolta pidetään! Olen useamman kerran seurannut sitä tilannetta ja ollut sitä mieltä, että huolenpito on varsin hyvää. :)

On siellä ollutkin tosi hyvä "huolto ja hoito"... ja vastaanottajan paperit tarkastetaan aina, vaikka lapsi kuinka itse väittäisi tuntevansa hakijan... Tai ainakin multa on aina katsottu, vaikka lapset ovat hihkuneet "Moi äiti!" ja roikkuneet jalassa kotiinpalatessaan.

Mutta siis nää munkin saamat kommentit on sellaisilta, joiden lapsien en ainakaan tiedä itsekseen matkustaneen - että onko se sit tiedon- vai vaan uskonpuutetta... Tai sit se on todellinen pelko, että jotain sattuu.

Itse olen matkannut 6vuotiaana näin eikä mitään ongelmia ollut. Mutta välikin oli lyhyt: Maarianhamina-Turku. Tottahan toki voit nuo kaksi laittaa matkaan yhdessä. Silloin on seuraakin toisistaan.

Mä päästäisin tuon meidän 5v pojan yksin lentämään, se on ollut sen verran usein muutenkin lentokoneessa. Jokatapauksessa lapsesta riippuen, sekä heidän lentomatkustuskokemuksesta riippuen voisin päästää 5-7v ihan hyvinkin.

Yhteistyössä