yksin lapset "fiksuja",yhdessä "järki"katoaa

pojat on 3,5v ja 2v.ja molempiin pätee se ett kun on yksin toisen kans ei mitään ongelmaa.mutta jos on yhdessä molempien kans,niin "järki katoaa",toinen keksii jotain,toinen heti mukana ja äkkiä menee riehumiseks leikit yms.oon kyllä yrittäny ainakin mielestäni molempia huomioida tasapuolisesti jne.onko muilla moista ongelmaa ja onko moinen normaalia?
 
Sama juttu täällä. Meillä pojat kohta 5v. ja 2v. Pienempi on nyt sellasessa iässä, että keksii kaikkea tyhmää ja kokeilee kaikkea mahdollista ja mahdotonta ja isompi menee mukaan ja oikein lietsoo hölmöihin juttuihin. Kaupassakäyntikään ei enää onnistu molempien kanssa tai sitten ainakin pienempi pitää pitää joko rattaissa tai ostoskärryissä eli ei kummallekaan pikkukärryjä ja huutohan siitä syntyy. Sama juttu on kun isompi poika leikkii puolta vuotta nuoremman pihakaverin kanssa, hölmöillään ja toilaillaan, mutta jos on yksin, niin hölmöilee ainakin vähemmän.
 
Hieman olen alkanut huomata samaa. Taitaa olla leikkitaidoista kysymys. Poitsu leikkii järkeviä (tai järkevämpiä) aikuisten kanssa tai hieman vanhempien lasten kanssa, mutta toisen samanikäisen kanssa (3vee kanssa), niin näyttää yhteinen sävel ainoastaan löytyvän päättömästä juoksemisesta ja räkätysnaurusta.
 
Kyllä oli halpotavaa lukea, että muillakin kohelletaan kahdestaan. Meillä 2 ja 3 v lapset ja nuorempi keksii mitä älyttömimpiä juttuja ja isompi tekee perässä, ihan turha siinä itse yrittää tehdä esim. kotihommia.
 

Yhteistyössä