M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Oottele vielä:Mimmi, olet vielä niin nuori, että kannattais jättää nuo haaveilut sinkkuäitiydestä vähän myöhemmälle. Sulla on yllin kyllin aikaa löytää hyvä kumppani. On tosi raskasta hoitaa lasta yksin, se on yksinäisempää ja rankempaa kuin osaat kuvitella.
Alkuperäinen kirjoittaja Mur!:Alkuperäinen kirjoittaja Oottele vielä:Mimmi, olet vielä niin nuori, että kannattais jättää nuo haaveilut sinkkuäitiydestä vähän myöhemmälle. Sulla on yllin kyllin aikaa löytää hyvä kumppani. On tosi raskasta hoitaa lasta yksin, se on yksinäisempää ja rankempaa kuin osaat kuvitella.
Ja ota myös huomioon että ihmisten mielipiteet vaikuttavat elämääsi. Ei kukaan tule pitämään fiksuna vetona ettet ajattele lapsen parasta siinä vaiheessa kun sitä hankit. Jos sopivaa iskää ei löydy, ei epäsopivakaan saisi kelvata.
Alkuperäinen kirjoittaja 2000-luku:Miksei se voisi olla mahdollista?!?!
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi83:Kiitti asiallisista vastauksista!! Kyllä tätä asiaa ollaan mietitty kauan ja kunnolla, ei se mikään pääähänpistos ole... Katsotaan miten käy, eihän tässä mikään kiire...
Tukiverkostoa kyllä löytyy, ei sitä yksin tarvitse olla...
Olisi vielä kivaa kuulla muiden yksinelävien äitien mietteitää![]()
"Elä ja anna muiden pitää mielipiteensä" ja "yksin tehnyt" :
Onko teidän lapset hankittu ihan sunniteltusti yksin, vai ovatko olleet niin sanottuja "vahinkoraskauksia"??
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kaksin:Alkuperäinen kirjoittaja mimmi83:Kiitti asiallisista vastauksista!! Kyllä tätä asiaa ollaan mietitty kauan ja kunnolla, ei se mikään pääähänpistos ole... Katsotaan miten käy, eihän tässä mikään kiire...
Onko teidän lapset hankittu ihan sunniteltusti yksin, vai ovatko olleet niin sanottuja "vahinkoraskauksia"??
Hei,
mieti nyt vielä tarkkaan. Vauvan hoitaminen on raskasta, kukaan ei oikeasti voi kertoa sinulle mitä ja millaista se on, se on vain itse koettava. Itselläni 8 kk vanha vauva ja ihan parisuhteessa, ja raskasta on ollut välillä kaksinkin.
Itse en lähtisi lasta yksin hankkimaan, tietäen sen minkä tiedän nyt. Lisäksi lapsi mielestäni tarvitsee myös isän elämäänsä, ainakin noin lähtökohtana. Toki meillekin voi avioero tulla, mutta tietoisesti en kyllä isätöntä lasta hankkisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Elä ja anna muiden pitää mielipiteensä:Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kaksin:Alkuperäinen kirjoittaja mimmi83:Kiitti asiallisista vastauksista!! Kyllä tätä asiaa ollaan mietitty kauan ja kunnolla, ei se mikään pääähänpistos ole... Katsotaan miten käy, eihän tässä mikään kiire...
Hei,
mieti nyt vielä tarkkaan. Vauvan hoitaminen on raskasta, kukaan ei oikeasti voi kertoa sinulle mitä ja millaista se on, se on vain itse koettava. Itselläni 8 kk vanha vauva ja ihan parisuhteessa, ja raskasta on ollut välillä kaksinkin.
Itse en lähtisi lasta yksin hankkimaan, tietäen sen minkä tiedän nyt. Lisäksi lapsi mielestäni tarvitsee myös isän elämäänsä, ainakin noin lähtökohtana. Toki meillekin voi avioero tulla, mutta tietoisesti en kyllä isätöntä lasta hankkisi.
Lapseni sai alkunsa parisuhteessa, joka meni sitten menojaan. Suhteen jälkeen oli minun päätettävä mitä tehdä ja lapseni pidin, enkä ole kertaakaan katunut.
Tuo on se mitä en ole ymmärtänyt (edes nyt parisuhteessa), kun jotkut toitottavat että on niin raskasta ollut ettei ilman miestä olis pärjännyt, eikä ilman miestä siihen rupeaisi. Anteeksi nyt, tiedän että tästä jotkut voivoat loukkaantua, mutta minusta se vain kuullostaa kovin "kädettömätä" touhulta. Ehkä se sitten on joillekkin niin raskasta.
Joskus olisi helpompaa ilman miestä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jokaisella oikeus.:Eli kyllä minusta jokaisella pitää olla oikeus saada joko kumppani tai lapsi elämäänsä, jos ei molempia.
Alkuperäinen kirjoittaja No niin.:Jos kysytään kunnan sosiaalitoimesta, ketkä on heidän pääasiakkaitansa, niin vastauksen voi jokainen arvata. Ei ole helppoa olla yh, koska kukaan ei saa supervoimia jaksaa kahden edestä, vaikka kuinka ois pakko. Ei aina riitä, että yrittää parhaansa, koska elämää ei voi kukaan hallita, eikä esimerkiksi omaa tai lapsen sairastumista tai muita ongelmia. Eikä kukaan voi olla yhtä aikaa kahdessa paikassa, joten jollei ole hyvää turvaverkkoa, tai sitten ole täysin valmis luopumaan ihan kaikista omista menoista seuraavaksi viideksitoista vuodeksi, en suosittele.
Alkuperäinen kirjoittaja YH-yleistys ottaa päähän....:On totta että on huonoja yh-äitejä mutta on myös huonoja normiperheitä.
Olen yh ollut alusta asti ja kaksi ekaa vuotta lapsi ei isällään käynyt koska oli mielestäni liian pieni. Eli olin kaksi vuotta lapsen kotona eikä ottanut yhtään päähän että en päässyt viihteelle tai viettämään sitä niin sanottua omaa aikaa. Asiat tärkeysjärjestykseen. Myös oletus että yh:t automaattisesti ovat rahattomia ja työttömiä ja ilman koulutusta ei aina pidä paikkaansaMinä varmasti maksan veroeuroillani muutaman äidillisen ja isällisen perheen sossulappuja
![]()