Yksilapsiset perheet ja reissaaminen lomilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertokaapas te joilla perheessä vain yksi lapsi (vähän isompi jo) jos lähdette esim kesälomalla reissuun vaikkapa huvipuistoon onko lapsella joku kaveri mukana vai menettekö vaan oman perheen kesken? Itse jotenkin vierastan ajatusta että perheen reissuille tulisi mukaan lasten kavereita. Johtunee ehkä siitä etten ole moiseen tottunut omassa lapsuudessani, meillä tosin olikin kaksi lasta ja samoin nyt itsellä kaksi joten en kyllä kaipaa mukaan yhtään ylimääräistä vahdittavaa. Yksi tuttu perhe jossa vaan yksi kouluikäinen lapsi ja tuntuu että aina kun ovat johonkin menossa tuolla lapsella pitää olla kaveri mukana, ei siis osaa yksin vanhempiensa kanssa olla.
Ihan mielenkiinnosta mitenkäs muilla?

En mielelläni ottaisi lasten kavereita mukaan, mutta meilläpä on lapsia 3... En kyllä silloinkaan ottaisi, vaikka olisi vain 1 lapsi. Lapsuudenkodissani meitä oli useampi lapsi, ja sisarukseni kyllä ottivat siitä huolimatta mökille mukaan joskus jonkun kaverin.

Olen ainoa lapsi, ja matkustelimme yleensä ihan vain vanhempien kanssa. Iskä tuli huvipuistolaitteisiin mukaan. :) Joskus mukana oli hyvä ystävä, mutta harvemmin. Ja hyvin mä viihdyin, en kyllä muutenkaan kaivannut kavereiden seuraa, ja viihdyin hyvin yksiksenikin.

Matkustetaan yleensä sukulaisperheen kanssa, mutta joskus vain omalla perheellä.

Itse kasvoin monilapsisessa perheessä, mutta kyllä kouluikäisenä sain ottaa monesti kaverin mukaan reissuille. jos vain kyytiin mahtui. Omat vanhemmat olivat melko boheemeja tai sitten aika vain oli eri. Itse vierastan vieraan lapsen mukaan ottamista, mutta en ajatusta ihan poissulje.

Mä otan siskon lapset (2) mukaan jos jonnekin mennään. Näin omakin lapsemme pääsee joskus heidän mukaansa ja saamme miehen kanssa vapaata aikaa! Ja lapset pääsevät useammin ja erilaisiin paikkoihin. Ja samalla saan tutustua siskoni lapsiin paremmin :) yhtä suurta perhettä ollaan. Mun mielestä ihanaa!

No ehkä itsekkin suhtautuisin toisella tapaa kavereiden mukana oloon jos olisi vain yksi lapsi. Nyt kuitenkin lapsia kaksi joten tosiaan yhtään ylimääräistä lasta en mukaan kyllä halua.
En tiedä mutta minua jotenkin tökkii ajatus että mihinkään ei voida yksin mennä vaan aina pitäisi olla se kaveri mukana. Siis minusta ihmisen pitää osata olla myös yksinkin.

Meillä on vain yksi lapsi ja kun on tarpeeksi iso ja itse niin haluaa, kavereita otetaan mukaan lomareissulle. On nyt 3 v. ja ei vielä osaa moista vaatia, toki joskus leikkiseuraa jo kyllä kaipaa. Itse olin lapsena joka kesä serkun seurana reissussa ja oli mukavaa. Hän oli ainut lapsi. Ja veljeni oli myös kerran kesässä serkun seurana lomamatkoilla. Tässä vaiheessa oltiin jo kouluiässä. Vaikka meitä oli siis kaksi, meilläkin oli etenkin yli viikon reissulla mukana myös kavereita, jos vaan pääsivät mukaan.

Yhteistyössä