Novitan wool on kuulema hyvä tohon nuttuun. Se ei kutia niin paljoo kuten nalle ja 7 veikka saattaa tehdä. Ja muutenkin kutiamaton villalanka. 7 veljestä muutenkin taitaa olla liian paksu kyseiselle ohjeelle jos en ihan väärin muista.
no herran jestas sentään, oikein lähetystyöntekijä, tiesitkö että he on ihmisiä siinä missä sinä ja minäkin? mä en nyt ihan ymmärrä sun suhtautumistasi. rasististaAlkuperäinen kirjoittaja Kvart över:Mutta kun mä tutustuin siihen feissarisivuun niin siellä osoitteessa on se lähetystyöntekijä :|Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Tuon jutun lopussahan oli suora osote minne niitä voi Etiopiaan postittaa =)Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:Mä haluaisin tehdä noita ja aioinkin jo, mutta sitten tajusin että se yhteyshenkilö on lähetystyöntekijä. Miksei vois vaan lähettää niitä nuttuja, pakkoko siellä on olla joku satuja kertomassa?
mä teen pyöröpuikoilla, ei tarvii ommella mitään, eikä luoda niitä silmukoitakaan. täältä löytyy ohje: http://langanpaat.blogspot.com/2009/03/haaste-vastaanotettu-ja-jatketaan.htmlAlkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:voisin kokeilla, en vaan tajua kuinka saan ton 24s luotua kerralla mut kokeilen... sammaten kyl ongelma tuo kerralla päättäminen siististi mutta tarttee koittaa opetella..
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:.Luodaan 70 silmukkaa.Alkuperäinen kirjoittaja amatööri:Siis tehdäänkö tossa kaksi tommosta samanlaista osaa ja sitten yditetään ne? Vai siis miten?? Mun mielestä toi ohje on ihan erinäköinen kuin se kuva siinä...
.Kudotaan kaksi oikein kaksi nurin yhteensä 22 cm.
.Sen jälkeen kudotaan aina oikein neulosta 24 silmukalla, kaksi oikein kaksi nurin 22 silmukalla ja aina oikein 24 silmukalla yht. 3 cm
.Kolmen sentin jälkeen päätetään keskimmäiset 22 silmukkaa ja kudotaan kumpikin olka erikseen aina oikein neuletta, noin kolme senttiä etukappaletta + kolme senttiä takakappaletta.
.Seuraavalla kerroksella 24 s oikein ja sen jälkeen luodaan 22 uutta silmukkaa keskelle ja taas kudotaan 24 s oikein.
.Seuraavilla kerroksilla 24 silmukkaa aina oikein, 22 silmukkaa kaksi oikein kaksi nurin ja 24 silmukkaa aina oikein, yhteensä 3 cm.
.Sitten siirrytään kokonaan takaisin kaksi oikein kaksi nurin neuleeseen, jota tehdään taas 22 cm.
.Tuloksena on siis pitkä pätkä, jossa nelikulmainen pääaukko keskellä.
.Viimeksi ommellaan sivusaumat yhteen. Käsille jätetään aukot.
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Eka Nuttu Valmis!
ja toista tässä jo alottelen..
Onpas suloinen! Mulla on eka vasta tulossa. Tuossa neuloessani mietin että tuota ohjetta kun vähän pienentäis niin sais nukellekin tehtyä helppoja nuttuja
Minä en usko, että sillä on mitään merkitystä. Silmukkamäärät ja sentit on annettu ja sen mukaan sitten tulee minkä kokoista tulee, riippuen käsialasta ja langanvahvuudesta jne.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mikähän tossa ohjeessa on neuletiheys?
No musta taas sillä on aika oleellinen merkitys. Vaatteesta voi tulla joko pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä ihan käsialasta riippuen.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti kolmelle:Minä en usko, että sillä on mitään merkitystä. Silmukkamäärät ja sentit on annettu ja sen mukaan sitten tulee minkä kokoista tulee, riippuen käsialasta ja langanvahvuudesta jne.
Oi miten nätti!Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Eka Nuttu Valmis!
ja toista tässä jo alottelen..
mä tässä kudoin kerran ajankulukseni LKS:n synnärille pieniä villalapasia, ilman peukkua. En vaan tiiä että tuliko ne ikinä käyttöön mutta tulipa hyvä mieliAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Meillä puuhataan pienten lasten kirurgiselle osastolle kaikkein pienimmille kintaita. Sellaisia, mistä saa sormet esiin, jos tarvii, mutteivat saa revittyä tippoja yms. irti.
Novitan Woolilla aloitin nutun neulonnan. Se on sopivan pehmoinen. Ei kannata tehdä karkeast villalangasta. Alle 100 g riittää hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:Novitan wool on kuulema hyvä tohon nuttuun. Se ei kutia niin paljoo kuten nalle ja 7 veikka saattaa tehdä. Ja muutenkin kutiamaton villalanka. 7 veljestä muutenkin taitaa olla liian paksu kyseiselle ohjeelle jos en ihan väärin muista.
Jostakin blogista luin että oli mennyt n. 75 g Wool lankaa.Alkuperäinen kirjoittaja Möhkeä Hirmufantti:Viittiskö joku pliis kertoo paljonko menee lankaa?
Mulla on suhteellisen napakka käsiala.