Yksi kysymys...

Semmoista tässä mietin, kun meillä tilanne semmoinen että 1 v 8 kk tyttö kipeänä kotona ja minä töissä... Olenko huono työntekijä jos haluan jäädä kotiin vaikka isä on kotona viikonlopun. Tyttö kipeänä niin minun perään ja ei oikein työnteosta tule mitään kun mietin vaan että miten kotona jaksellaan.
Ehkä tyhmä kysymys...mutta kysyn silti!!
:(
 
Joskus, kun töissäollessani lapseni sairastui ja podin huonoa omaatuntoa kotiin lähtemisestä (sielläkin olisi tarvittu kaikki mahdolliset kädet), sanoi viisas pomoni, että työpaikan ihmiset kyllä voivat seistä päällään jonkin aikaa, mutta minun lapseni ei voi...
Viisauden sanoja -olisin sijassasi "huoletta" kotona.
 
rentunruusu harmaana
tottakai sitä itse haluaa sairaana olevan lapsensa hoitaa, mutta aivan hyvin se isältäkin onnistuu :) meillä on tätä tilannetta työpaikalla ruvettu jo seuraamaan esim. sillä jos perheen isä tekee vuorotyötä ja äiti pelkkää päivätyötä ja kun lapsi sairastuu ja isällä sattuu olemaan iltavuoro niin kyllä ne velvottaa että isä hoitaa lasta sen päivän ajan.
Tiedän tästä ihan tapauksenkin ja niin ei äiti saanutkaan sairausajan palkkaa...
 
twintwin
Moi!

Joo, kotiin voi pomon luvalla jäädä, mut kun mies on kotona, siis vapaalla, et ole työehtosopimuksen mukaan oikeutettu sairasajan palkkaan siltä ajalta. Mut tee niinkuin sinusta parhaalta tuntuu. Parane pian terkkuja lapsellesi =)
 
nimetön
Niin meillä ainakin töissä tehdään juuri niin, et kun mun mies tekee vuorotyötä, niin mä lähden töistä niin että "lennossa vaihdetaan vuoroa". Töihin on mentävä vaik ehtis olemaan vaan esim.2-3tuntia ennen ku mies lähtee töihin tai sen jälkeen kun se tulee töistä. Eihän työnantajan velvollisuus ole maksaa kotona "lomailusta". Sairas lapsi kuitenkin yleensä vaatii vain yhden aikuisen hoivan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 21:06 twintwin kirjoitti:
Moi!

Joo, kotiin voi pomon luvalla jäädä, mut kun mies on kotona, siis vapaalla, et ole työehtosopimuksen mukaan oikeutettu sairasajan palkkaan siltä ajalta. Mut tee niinkuin sinusta parhaalta tuntuu. Parane pian terkkuja lapsellesi =)
Näin on. Mut tääkin voi riippua työnantajasta. Esim. valtio on varmasti hyvinkin tarkka, mutta joku yksityinen ei ehkä ole niin moksis.
 

Yhteistyössä