Yksi imetyskerta pitää menkat poissa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja infertiili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

infertiili

Vieras
Aargh. Tiedän tämän olevan aika harvinaista, mutta kohdalle napsahti. Eli imetän 1v 2kk taaperoa 1x vuorokaudessa ja menkat edelleen loistavat poissaolollaan. Ei vain kierto starttaa millään poppaskonstilla. Aloitettu rautalisä, nostettu painoa, syön hyvin, ja imetän tosissaan vain yhden kerran vuorokaudessa. Maitomäärät on tippunut ihan minimiin, mutta ei mitään!!! En myöskään ole saanut ovulaatiota aikaiseksi, sen kyllä tunnistan. Onko muita kohtalontovereita? Kuinka nopeasti menkat/uusi raskaus alkoi imetyksen lopettamisen jälkeen? Me olemme olleet helmikuusta asti ilman ehkäisyä uuden raskauden toiveissa.

No, imetys jatkuu vielä kesäkuun loppuun jos lapsi haluaa, sillä työharjoittelu alkaa ja ystävä tulee lastani hoitamaan, enkä viitsi hänen (lapsen) elämäänsä liikaa sotkea kerrallaan...

Älkää te vastatko, joilla tuli menkat täysimetyksen aikana tai uusi raskaus monella imetyskerralla. Olen niin harmistunut :( Olisin halunnut jatkaa imetystä pidempäänkin...

T. Yks vauvakuumeilija vaan, joka olisi halunnut jatkaa imetystä mutta toive toisesta lapsesta on kova

Noh, täällä tuli yhdet menkat kun poistin yö imetyksen (lapsi silloin 1v1kk) ja tosta saikin sit seuraavia kuukautisia odottaa 3kk, minkä aikana vähensin paljon imettämistä. Just lopetin kokonaan 1v4kk ja kovasti odotan josko alkas kierto tasaantua.... Tsemppiä odotuksen odotukseen!

Imetin 1v 3kk, niin että tuossa 1v kohdalla enää 2krt/vrk. Silloin alkoi kuukautiset, kun imetyksiä tuo 1-2krt/vrk eli vuosi synnytyksestä. Tosin olivat epäsäännölliset aina siihen saakka kun imetys jäi kokonaan. Tikutin ovulaatiota imetyksen loputtua n. 3-4kiertoa, muttei mitään tulosta. Sitten ajattelin että antaa olla ja kas olin raskaana :) Imetyksen kokonaan lopettamisesta oli siis kulunut 5kk. Ilman ehkäisyä oltu esikoisen syntymästä asti, koska esikoista 2,5 vuotta yritettiin. Nyt rv 22 ja ikäeroa lapsille tulossa 2v 4kk. Kyllä välillä ihmetyttää nämä asiat, omalla kohdalla "suunnittelu" ei kannattanut missään mielessä, vaan opittu menemään sillä mitä vastaan tulee :) Ja onnessamme nyt, kun asiat menneet näin kuin ovat.

... ja lisäys vielä että tietyllä tavalla imetyksen lopettamiseen 1v3kk iässä vaikutti myös se, että myös halusin maksimoida raskaaksi tulon mahdollisuuden. Toki se tuntui muutenkin hyvältä iältä siihen lopettamiseen :) Tsemppiä odotuksen odotteluun!

Minä tulin uudestaan raskaaksi vasta kun lopetin imetyksen vaikka menkat oli säännölliset siitä asti kun vauva oli 6kk. Ilmeisesti mun kroppa oli sitä mieltä että yksi vauva kerrallaan,ehkäisyä ei käytetty jälkitarkastuksen jälkeen lainkaan.

Yhteistyössä