yks vai kaks sairaalakassia

Oliko teillä mukana yksi vai kaksi saíraalakassia. Viime kerrasta aikaa jo reilu 5-v enkä muista yhtään et oliko niitä yksi vai kaksi. Eli laitatteko omat kotivaatteet ja vauvan vaatteet yhteen kassiin ja kamerat jne toiseen. Vai kaikki mitä sillä reissulla tarvitaan yhteen kassiin.

Sekava kysymys taas kerran mutta menkööt :D
 
Mies toi kotiinlähtökassin kotiutumispäivänä, siellä oli mun ja vauvan kotiinlähtövaatteet.

Sairaalaan mennessäni mulla oli kassi, missä oli imetysliivit, kamera, kirja, yms laitoksella tarvittavat härpäkkeet.

Näin molemmissa synnytyksissä.
 
Jenis
Mulla yksi (mahdollisimman pieni) kassi molemmissa synnytyksissä mukana, siellä kaikki mitä mä ja vauva tarvittiin kotiin asti. Oon lähtenyt aina kotiin samoissa vaatteissa missä tullutkin, yhdet luotettavat matalavyötäröiset oloasun housut on menneet päälle raskauden loppuun asti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yks kassi aina ollut.
ja mä olen kyllä mennyt ja tullut sairaalaan samoilla omilla vaatteilla - tiedä sit onko yleistä.
sama juttu :D puhtaat oon laittanu päälle lähteissä ja puhtaat ne on sitten kotio lähdössäkin
Joko teillä oli tosi pienet vauvamasut synnyttämään mennessä, tai tosi iso maha kotiin tullessa, jos samat housutkin meni :D
Mä runttasin äitiysvaatteet muovikassiin heti vauvan synnyttyä tai vissiin synnytyksen aikana jommastakummasta lapsesta, ja käskin miehen viedä ne mennessään, pois näkyvistäni :xmas:
 
ei sinne nyt kovin hirveesti kannata tavaraa raahata mukaan, ei välttämättä mahdu edes säilyttämään.
mulla oli yks pieni reppu jossa oli mun kaikki tavarat, mies toi sitten vauvan vaatteet ja kaukalon samalla kun tuli hakemaan meidät kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yks kassi aina ollut.
ja mä olen kyllä mennyt ja tullut sairaalaan samoilla omilla vaatteilla - tiedä sit onko yleistä.
sama juttu :D puhtaat oon laittanu päälle lähteissä ja puhtaat ne on sitten kotio lähdössäkin
Joko teillä oli tosi pienet vauvamasut synnyttämään mennessä, tai tosi iso maha kotiin tullessa, jos samat housutkin meni :D
Mä runttasin äitiysvaatteet muovikassiin heti vauvan synnyttyä tai vissiin synnytyksen aikana jommastakummasta lapsesta, ja käskin miehen viedä ne mennessään, pois näkyvistäni :xmas:
no mä oon ainaki pystyny pitään ihan normi farkkuja ja muita housuja koko raskauden ja yleensä oon synnärille menny joku hame päällä.
 
Santtu
Mulla oli käsilaukku, jossa oli lompakko, äippäkortti, kännykkä, kalenteri, huulirasva ja kotiavaimet. En ollut suunnitellut vielä lähtöä laitoksekselle. Poika syntyi rv 36+5.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yks kassi aina ollut.
ja mä olen kyllä mennyt ja tullut sairaalaan samoilla omilla vaatteilla - tiedä sit onko yleistä.
sama juttu :D puhtaat oon laittanu päälle lähteissä ja puhtaat ne on sitten kotio lähdössäkin
Joko teillä oli tosi pienet vauvamasut synnyttämään mennessä, tai tosi iso maha kotiin tullessa, jos samat housutkin meni :D
Mä runttasin äitiysvaatteet muovikassiin heti vauvan synnyttyä tai vissiin synnytyksen aikana jommastakummasta lapsesta, ja käskin miehen viedä ne mennessään, pois näkyvistäni :xmas:
no ihan normaalikokoinen vatsa mulla on ollut molemmilla kerroilla. enkä ole edes ylipainoinen lähtöpainoltani siis.
mutta kyllä mäkin äkkiä ne äippävaatteet halusin sitten pois silmistäni ;)
 
k
Yksi kassi, siellä lehtiä, suklaata, imetysrintsikat, omat sukat, liivinsuojia, kamera, puhelin, huulirasva, lääkkeet. Ei kai sitä paljon muuta tarttenu. Mies toi sitten toisen kassin, jossa oli vauvalle vaatteet, mä lähdin kotiin samoissa kun tulinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no ihan normaalikokoinen vatsa mulla on ollut molemmilla kerroilla. enkä ole edes ylipainoinen lähtöpainoltani siis.
mutta kyllä mäkin äkkiä ne äippävaatteet halusin sitten pois silmistäni ;)
Minähän en mammahousuja jalkaani laittanut enää vauvan synnyttyä :xmas:. Jotkut lököhousut olisi tosin voineet ihan passelit vielä ollakin :snotty:

Muistan, miten ihana tunne oli saada "omat" housut jalkaan, omathan ne mammafarkut yms myös oli mutta juu nou vat ai miin :)
 
Ei mulla ole ainakaan kun yks, siellä on vauvan vaatteet, itelle kollarit, paita ja alusvaatteet, hammasharja, tahna, shamppoo, hoitoaine, dödö, liivinsuojia ja parit siteet..Niin ja kamera sekä laturi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yks kassi aina ollut.
ja mä olen kyllä mennyt ja tullut sairaalaan samoilla omilla vaatteilla - tiedä sit onko yleistä.
sama juttu :D puhtaat oon laittanu päälle lähteissä ja puhtaat ne on sitten kotio lähdössäkin
Joko teillä oli tosi pienet vauvamasut synnyttämään mennessä, tai tosi iso maha kotiin tullessa, jos samat housutkin meni :D
Mä runttasin äitiysvaatteet muovikassiin heti vauvan synnyttyä tai vissiin synnytyksen aikana jommastakummasta lapsesta, ja käskin miehen viedä ne mennessään, pois näkyvistäni :xmas:
mulla oli ekalla kertaa sortsit joissa nauhakiristys :ashamed: ja tokalla kertaa sellaset joustavat housut jotka venyi vatsan mukana ja sitten oli suht ok kotiin lähtiessäkin. mulla ei ollut erityisesti äitiysvaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minähän en mammahousuja jalkaani laittanut enää vauvan synnyttyä :xmas:. Jotkut lököhousut olisi tosin voineet ihan passelit vielä ollakin :snotty:

Muistan, miten ihana tunne oli saada "omat" housut jalkaan, omathan ne mammafarkut yms myös oli mutta juu nou vat ai miin :)
no,mulla ei varsinaisia äitiyshousuja ollut,mut kuitenkin joo.periaatteessa sama,kun ne pari paria kuitenkin oli ne jotka kiersi loppuajan jalassa 24/7 arjesta juhlaan :D
oli se ihanaa saada laittaa farkut jalkaan pitkästä aikaa - ja etenkin vielä VYÖLLÄ.pienet ilot! :D
Siitä ei sitte puhutakaan missä reiässä se vyönnuppi oli :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minähän en mammahousuja jalkaani laittanut enää vauvan synnyttyä :xmas:. Jotkut lököhousut olisi tosin voineet ihan passelit vielä ollakin :snotty:

Muistan, miten ihana tunne oli saada "omat" housut jalkaan, omathan ne mammafarkut yms myös oli mutta juu nou vat ai miin :)
no,mulla ei varsinaisia äitiyshousuja ollut,mut kuitenkin joo.periaatteessa sama,kun ne pari paria kuitenkin oli ne jotka kiersi loppuajan jalassa 24/7 arjesta juhlaan :D
oli se ihanaa saada laittaa farkut jalkaan pitkästä aikaa - ja etenkin vielä VYÖLLÄ.pienet ilot! :D
Siitä ei sitte puhutakaan missä reiässä se vyönnuppi oli :D
Joo, VYÖ oli ihan huippujuttu :D
 
Yks aluks, viimsen kerran ku kotiin lähdettiin niin kaks. Mutta jouduttiinki olemaan sairaalassa pari viikkoa ja halusin jo muita vaatteitakin kuin sairaalan. Mutta kahden ekan lapsen kohdalla joiden aikana ihan normaali sairaala aika niin yksi kassi kyllä riittää.
 

Yhteistyössä