Yks kotiäiti aina leuhkii kun sen mies hoitaa lapsen kaikki illat

  • Viestiketjun aloittaja jean
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla oli tällainen kaveri joskus. Kun mies tuli kotiin, vaimo odotti eteisessä takki päällä valmiina lähtemään shoppailemaan, harrastuksiin jne. Koin jossain vaiheessa, että olemme aivan liian erilaisia ja ajauduimme erillemme :( Itse olen lasten kanssa käytännössä 24/7.
Kun mies on päivät töissä ja äiti lapsen kanssa päivät kotona, niin on ihan aiheellista että isä viettää töitten jälkeen aikaa lastensa kanssa. En tunne mitään morkkista lähtiessäni salille miehen työpäivän jälkeen. Mutta toki hänelläkin on vapaa-aikaa, jos olen salilla niin viimeistään sitten kun lapset käyvät nukkumaan (meillä käyvätkin ajoissa yöunille).

Mutta apn tapausta en ymmärrä jos lasta ei syliin ota. Kyllä meillä lapsia huomioidaan ja sylitellään aina kun haluavat. Mutta nautin myös paljon siitä kun saa hengähtää omalla ajallaan.
 
hannis
Kyllä mäkin ymmärrän täysin sen, että äidillä oma omaa aikaa iltaisin, totta kai. Mutta ainakin mun tuntemaassa tapauksessa tää äiti ei edes katso lasta päin sen jälkeen kun mies tulee töistä, lapsi on hälle kuin ilmaa. Lapsellista ja kypsymätöntä mielestäni, että kellon ajan mukaan ollaan äitejä eikä hoideta kun on isän vuoro.
 
Taas jotkut unohtavat lapsen edun..omaa napaa taas :eek: Kamalaa! Aikuinen osaa pitää puolensa mutta pieni lapsi ei. Toki on normaalia että äitikin pääsee joskus yksin jonnekin, mutta tämä työajan loppuminen siihen että mies tulee kotia..hirvittää. kun lapsen tekee niin se tarkoittaa vastuun ottamista molemmilta vanhemmilta 24h..18 vuotta. :D Jos ero tulee niin jompi kumpi vanhemmista ottaa suuremman vastuun. Parasta omalle lapselle yleensä toivotaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sairasta. Ei vanhemmuus ole mikään työsuhde.
peesi.

se on aivan se ja sama ketä siinä vieressä on kun lapsi ittensä loukkaa ja huutaa äitiä ja pyrkii äitin syliin. äiti ottaa lapsen syliin mikäli vain suinki kykenee.

mutta kaikki ei kykene, henkisesti näemmä ainakaan. surullista.

 
Saraldo
Mä ajattelin ensin, että kyseessä on vaan sellainen järjestely, että isän tullessa kotiin äiti pääsee omiin harrastuksiinsa... Vaikka mä sanoisin miehelle, että katso sinä nyt tämän perään kun teen tämän asian, joka vaatii keskittymistä tms, niin jos lapsi loukkaa, en missään nimessä vaan antaisi itkeä. Jos mulla on vaikkapa ruuanlaitto kesken, niin syliin en ota turvallisuussyistäkään, mutta kyllä mun syliini muuten saa tulla. Aika kirjaimellisesti tuo ap:n kuvaama äiti kyllä ottaa tuon vapaa-aikansa...
 
Ajatelkaapas jos itse kävisi päivät töissä ja sitten hoitaisi yksin lapsia iltaisin..mies olisi harrastamassa ja kavereiden kanssa missä lie.. mitä perhe elämää se sellainen on jos toista ei näe vasta kun nukkumaan mennessä. Tämä oli nyt kärjistetty tilanne.. ;)
Sopivasti harrastuksia/omaa aikaa äideille ja isille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla oli tällainen kaveri joskus. Kun mies tuli kotiin, vaimo odotti eteisessä takki päällä valmiina lähtemään shoppailemaan, harrastuksiin jne. Koin jossain vaiheessa, että olemme aivan liian erilaisia ja ajauduimme erillemme :( Itse olen lasten kanssa käytännössä 24/7.
Kun mies on päivät töissä ja äiti lapsen kanssa päivät kotona, niin on ihan aiheellista että isä viettää töitten jälkeen aikaa lastensa kanssa. En tunne mitään morkkista lähtiessäni salille miehen työpäivän jälkeen. Mutta toki hänelläkin on vapaa-aikaa, jos olen salilla niin viimeistään sitten kun lapset käyvät nukkumaan (meillä käyvätkin ajoissa yöunille).

Mutta apn tapausta en ymmärrä jos lasta ei syliin ota. Kyllä meillä lapsia huomioidaan ja sylitellään aina kun haluavat. Mutta nautin myös paljon siitä kun saa hengähtää omalla ajallaan.
Näin juuri! Taas samaa mieltä =) Minä kun itse oon nyt töissä, niin todellakin saa mies iltaisin mennä harrastuksiinsa ja suurimmaksi osaksi minä hoidan lasta koska haluan! Mies hoitaa jos mulla on joku meno, mutta milloin minä hoitaisin jos en iltaisin ja viikonloppuisin? Se, joka on kotona, todellakin on ansainnut vähän saada muutakin ajateltavaa kuin leikit ja kakkavaipat!
 

Yhteistyössä