yhteydenpito aikuiset lapset + vanhemmat

Pidättekö yhteyttä vanhempiinne? molempiin?
Kuka hoitaa yhteydenpidon sinä vai isäsi/äitisi? Vai onko se molemmin puolista?

Onko se (aikuisen)lapsen vastuu pitää yhteyttä vanhempiinsa vai päinvastoin?

Isäni on todella huono esimerkki tässä. Hän olettaa että se kuuluu lapsille. Aikoinaan oli sitä mieltä että se oli hänen vanhempiensa kuului pitää lapsiinsa yhteyttä (soitella ja kyläillä ).

En halua antaa lapsilleni huonoa esimerkkiä (olla pitämättä yhteyttä isääni), mutta en aio myöskään jatkaa sitä, sillä mun mielestä vanhempiensa pitäisi olla kiinnostuneita yhteydenpidosta.

Miten teillä muilla?
 
harmaa vieras
Melkein päivittäin ollaan tekemisissä. Yhteyksiä pidetään molemmin päin... Meitä on neljä lasta ja nähdään tosi usein. Kaikki asutaan tässä 20 km säteellä :) Me ollaan perhe-ihmisiä :)
 
Invalidi-äitini soittaa jokapvä jollen kerkee ite soittaa eka.Asuuvat tuossa 200m päässä ja yhteydenpito on päivittäistä,kun myö miehen kanssa hoidetaan kauppa,apteekki,siivous sun muut asiat.Isä-ukko on jo 80v. vanhus jtn ei kaikkea voi hällekkään sälyttää.

Anoppi soittaa about 1 kerran 2 viikkoon,ei kiinnosta omat lapsenlapset pätkääkään ,kun ei sitä tyttöä nyt meille tullut,vaan ihan tavallinen poikavauva,-taas(anopin mielestä...)
 
Mä soittelen kyllä isälleni n. joka toinen päivä, ellei isä oo ehtinyt jo soittaa mulle.Esikoinen myös mankuu päivittäin että haluaa soittaa papalle.ja pappa soittaa esikoiselle jos ei olla muutamaan päivään nähty.
Äidin kanssa en soittele, se soittelee mulle, mutta ei kovin usein...mä en soita oikeestaan koskaan.
asutaan n. kilometrin päässä toisistamme ja nähdäänkin muutaman kerran viikossa, ainakin isän nään useemmin, äidin n. kerran viikossa.
Mies soittaa isälleen kerran viikossa, äidilleen harvemmin koska se soittaa sille pari kertaa viikossa.
 
narikka83
päivittäin soitellaan, jos en ole soittanu ennen puoltapäivää soittaa jompi kumpi miten menee :) erittäin hyvät välit, pojat viihtyvät hyvin mummolassa, mummo ja vaari hoitavat mielellään jos tarvii käyvä kaupassa,yms. omiin isovanhempiin piän yhteyttä viikottain, harvemmin tulee käytyä vaikka tiän ettei enää ole kovin paljoa aikaa jäljellä :(
 
Karkkikielto
Mä pidän vanhempiini yhteyttä max viikottain, joskus väli venähtää yli kahden viikon. Jos äiti ei vastaa, niin vasta siinä tapauksessa soitan isän puhelimeen. Soitellaan kyllä puolin ja toisin, mutta tosiaan "vain" n. kerran viikossa. Ne onkin sitten yleensä pitkiä puheluita.

Mies pitää yhteyttä vanhempiinsa päivittäin. Minusta se on tosi paljon... Monesti saattaavat soitella isänsä ja äitinsä kanssa puolin ja toisin useamminkin päivässä, mutta silloin on yleensä jotain ihan oikeata asiaa.
 

Yhteistyössä