Yhteiskunnassa kaikki hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oli aika järkytys kun kävin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oli aika järkytys kun kävin

Vieras
Tehtävä teille, jotka luulette yhteiskunnassa kaiken olevan hyvin:

Käykää paikkakuntanne ensisuojassa katselemassa. Spurgut kusevat ja paskovat housuihin, tulevat kontaten ruokailuihin kun ovat niin kännissä. Eivät käy suihkussa juuri ikinä. Tollasta porukkaa ku on paljon niin voitte kuvitella millainen lemu siellä on! Mielestäni mm. Jyrki Katainen voisi asua pari kk tuolla, voisi ajatukset vähän muuttua.

Mitä sun mielestä pitää sitten tehdä ihmiselle, joka on rappioalkoholisti ja sun sanojen mukaan spurgu? Pakottaa suihkuun kerran viikossa? Laittaa vaipat? Sitoa kädet niin eivät voi kaataa juomaa suuhun? Mikä on susta inhimillinen ratkaisu siihen, että jotkut ihmiset eivät pysty elämään yhteiskunnan osana?

Mikä sitten muuttuisi jos Katainen saisi hevoskuurillisen tietoa Suomen alkoholistien hoitotilanteesta ja -tavoista?

Kun ihminen kuitenkin aina kokee että "Kohtalon koura juottaa väkijuomaa..." ja itse on kohtalonsa edessä voimaton.

Kyllä mä muistan ajan, jolloin näitä laitapuolen kulkijoita yritettiin saattaa takaisin yhteiskuntaan. Tarjottiin asumismahdollisuutta yms. Jotkut sanoivat ihan suoraan, että he eivät halua sitä. He eivät halua niihin tukiasuntoihin, koska sitten ei saisi juoda eikä reuhata kavereiden kanssa. Ei niistä terapeuteista, sosiaalityöntekijöistä yms ole ihmiselle ystäväksi eikä edes kaveriksi, jonka kanssa viettää aikaansa silloin, kun nk vanhan porukan seurassa ei enää voi olla. Näillä ihmisillä päihteettömyydestä luopumisessa vaikeinta kuulemma on, että sen jälkeen he ovat yksin. Itse päihdeongelmaan voi yhteiskunta tarjota apuaan, mutta ei ihmisen yksinäisyyteen. Se Sorbus-Seppo on kuitenkin kaveri, jonka kanssa turista puistossa pulloa kallistellessa.

täällä pk- seudulla alkeille on omat asuntolat ja yösuojat. Asunnossa saa ryypätä, mutta yksin. Viikkorahan saat edunvalvojalta, sossu maksaa suoraan vaipat ja kotisairaanhoito (eli minä) käyn hoitamassa mm. haavat. Narkit saa vaihtaa neulansa puhtaisiin infopisteessä ja kahvit kaupanpäälle.

Musta tää on jo yhteiskunnalta aika paljon annettu näille rappiolla oleville ihmisille, joista osa ei halua ja osa ei pysty muuttamaan elämäänsä.

Mitä muuta vielä vaadit?

Olen alkoholistin sisar enkä todellakaan kannata tätä nykyistä hyysäyspolitiikkaa! Veljeni on juonut nuoresta asti, ollut satunnaisesti töissä ja joutunut kadulle juomisensa vuoksi aina uudestaan. Mitään halua aidosti parantua ei ole: kaikki on muiden syytä, vaikka tarjottimella on saanut mm. kaupungilta aina vaan uudestaan asunnon (ei pitäisi, koska edellisetkin vuokrat rästissä ym.) ja yhteiskunta tarjoaa ties mitä tukimuotoja joista hän ei osaa ottaa mitään irti. On juonut itseltään näiden viime vuosien aikana mm. jalat alta, pidätyskyky mennyt melkein kokonaan...on ihme, että koko ihminen on enää hengissä. Ja yhteiskunta tarjoaa hänelle aina vaan edelleen oman mökin, jossa asustelee ja raha tipahtaa sossusta säännöllisesti. Lappujakaan ei tarvinnut itse täytellä, vaan sossu tuli kotivisiitille niiden kanssa.

Olen alkoholistin sisar enkä todellakaan kannata tätä nykyistä hyysäyspolitiikkaa! Veljeni on juonut nuoresta asti, ollut satunnaisesti töissä ja joutunut kadulle juomisensa vuoksi aina uudestaan. Mitään halua aidosti parantua ei ole: kaikki on muiden syytä, vaikka tarjottimella on saanut mm. kaupungilta aina vaan uudestaan asunnon (ei pitäisi, koska edellisetkin vuokrat rästissä ym.) ja yhteiskunta tarjoaa ties mitä tukimuotoja joista hän ei osaa ottaa mitään irti. On juonut itseltään näiden viime vuosien aikana mm. jalat alta, pidätyskyky mennyt melkein kokonaan...on ihme, että koko ihminen on enää hengissä. Ja yhteiskunta tarjoaa hänelle aina vaan edelleen oman mökin, jossa asustelee ja raha tipahtaa sossusta säännöllisesti. Lappujakaan ei tarvinnut itse täytellä, vaan sossu tuli kotivisiitille niiden kanssa.

Voi jumalauta suoraan sanottuna. Tollaset sais ampua tai kuolla pois, sori vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäää;26834701:
Voi jumalauta suoraan sanottuna. Tollaset sais ampua tai kuolla pois, sori vaan.

Olen samaa mieltä, vaikka kyseessä onkin oma veljeni. Hän on ihan tavallisen, keskiluokkaisen perheen keskimmäinen lapsi eikä mikään syrjäytynyt alunperin. On lapsesta asti ollut omituinen, väkivaltainen jne. ja elämän suurimmat saavutukset ovat kasa aviottomia lapsia eri naisille (joihin ei ole yhteydessä) + kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta elämästä vieläkään, keski-ikäisenä.

[QUOTE="alma";26834854]No pitäiskö sille spurgulle antaa enemmän rahaa, jotta voi dokata enemmän? Sekö sen ongelman ratkaisisi? Vai ehkä se, että niiltä rikkaammilta otetaan autot pois? Luuletko, että spurgu lopettaisi silloin dokaamisen?[/QUOTE]

Kyllä ne miljardit mitkä Kataisen takia meni Kreikkaan ja ties minne ulkomaille nii ois pitänyt antaa näille elämän kolhimille ihmisille.

[QUOTE="jep";26834921]Kyllä ne miljardit mitkä Kataisen takia meni Kreikkaan ja ties minne ulkomaille nii ois pitänyt antaa näille elämän kolhimille ihmisille.[/QUOTE]

Spurguja on kyllä ollut kauan ennen Kataista. Ja mitä sä luulet, että se spurgu tekee kun saa rahaa? Opiskelee lääkäriksi ja tulee uskoon? Vai joisko ehkä lisää...

Yhteistyössä