Yhteishuoltajuusko?

• Viestiketjun aloittaja Juupapa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 09:54 jep kirjoitti:
Oikeasti... mitä haittaa yhteishuoltajuudella pystyy tosiasiassa tekemään?
Oikeasti, mitä haittaa, jos on yksinhuoltajuus? Minulle kokenut eroasianajaja sanoi, että jos isälle kvoin tärkeää on paperilla yhteishuoltájuus, niin kannattaa todella miettiä, miksi.

\
Oikeasti, mitä haittaa, jos on yksinhuoltajuus? Minulle kokenut eroasianajaja sanoi, että jos isälle kvoin tärkeää on paperilla yhteishuoltájuus, niin kannattaa todella miettiä, miksi.

Lapsen hoidolla ja lasten huoltajuudella ei ole suoranaisesti tekemistä keskenään.

Aina ei miehestä tiedä, miten käy, kun isäksi tulee, vaikka suunniteltu ja päätetty hankinnasta yhdessä. Näin meilläkin oli. En ikinä ollut nähnyt sitä kamalaa puolta miehestä kuin vasta lapsen synnyttyä. Mies uhkaili, huusi, alisti, kiusasi, usean kuukauden ajan. Jo raskausaikana oli hankala.

Toki kaikki voi kääntyä parhaaksi apua hakemalla, mutta tuossa tilanteessa ei todellakaan voi sanoa, että yhdessä guolletaan ja sovussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
\
Haitta on siinä että etävanhemmalle tuo asia on tärkeä - ja riitelemällä tuosta niin etävanhempi helposti katoaa kuviosta. Samoin lapselle on turvallisempaa että on kaksi huoltajaa. Lähivanhemmalle on samantekevää mikä on huoltajuusmuoto.

Mieti asiaa niin että haluaisitko sinä olla lapsesi huoltaja? Jos haluat niin kai ymmärrät että toisellekin voi olla tärkeää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:37 Erin kirjoitti:
\
\
Haitta on siinä että etävanhemmalle tuo asia on tärkeä - ja riitelemällä tuosta niin etävanhempi helposti katoaa kuviosta. Samoin lapselle on turvallisempaa että on kaksi huoltajaa. Lähivanhemmalle on samantekevää mikä on huoltajuusmuoto.

Mieti asiaa niin että haluaisitko sinä olla lapsesi huoltaja? Jos haluat niin kai ymmärrät että toisellekin voi olla tärkeää.
Luulisi että lapsi on se tärkein, ei huoltajuusmuoto.
Eikös olisi helpompaa olla riitelemättä ja sopia asioista? Jos lapsen äiti haluaa olla yksinhuoltaja niin miksi ei suostuisi siihen? Vai onko sillä oikeasti jotain määräämisvaltaa jos on yhteishuoltajuus? Kokeeko silloin että pääsee määräämään asioista?

Mitäs jos vain yrittäisi sopia ja neuvotella? Uskon että sillä lailla pääsee parempaan lopputulokseen kuin riitelemällä huoltajuudesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 17:20 Juupapa kirjoitti:
B) Äidit olkaa viisaita, jos mies ei ole esim.voinut mennä naimisiinkaan, tai olet tullut itsekin siihen tulokseen, -jotta paras olla AVOLIITOSSA. -Niin, älkää tehko MITÄÄN YHTEISHUOLTAJUUS-SOPIMUKSIA,joita sos.hoit.tivaa, teitä allekirjoittaa. Älkää kirjoittako!

Siis mitä se avioliitto tähän liittyy? Kaikki ei vain halua naimisiin, sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä parisuhteen laadun kanssa.

Itse en ollut tytön isän kanssa naimisissa, kun tyttö syntyi. Suunnittelimme menevämme naimisiin, kun tyttö oli vajaan kaks vuotta mutta päädyimme eroon.

Kun tehtiin isyydentunnustus, niin oli itsestäänselvää että lapsesta tulee yhteishuoltajuus. Mitään ongelmaa ei ole ollut eron jälkeen joten älä yleistä.

Niin, miksi äiti sitten riitelee huoltajuudesta? Eihän se huoltajuusmuoto vaikuta häneen mitenkään - mutta isälle voi olla tärkeä. Jo sen takia että jos tulee ongelmia tai äiti menehtyy lapsen huolto on turvattu. Mutta monille on tärkeintä että saa kostettua exälleen - vaikka sitten vaatimalla yksinhuoltajuuta ... :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:55 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:37 Erin kirjoitti:
\
\

Luulisi että lapsi on se tärkein, ei huoltajuusmuoto.
Eikös olisi helpompaa olla riitelemättä ja sopia asioista? Jos lapsen äiti haluaa olla yksinhuoltaja niin miksi ei suostuisi siihen? Vai onko sillä oikeasti jotain määräämisvaltaa jos on yhteishuoltajuus? Kokeeko silloin että pääsee määräämään asioista?

Mitäs jos vain yrittäisi sopia ja neuvotella? Uskon että sillä lailla pääsee parempaan lopputulokseen kuin riitelemällä huoltajuudesta.
-Ihannetilanne on, että asioista voi sopia riitelemättä. Mies on itsekin myöntänyt tehneensä paljon kiusaa minulle, joka puolestaan olen pyrkinyt sovintoon.

Lapsi lienee pääasiassa, ei se, onko mies yhteishuoltaja. Miksi tämä sanamuoto on tärkeä? Lapsen asioista voi sopia vaikka yksinhuoltajuus onkin, mutta ainakaan mies ei kiusallaan voi asioita torperoida. Kyllä se käy, omille lapsilleenkin mies voi kostaa pahaa oloaan. Nähty on.

Yhteistyössä