Yhteensopimaton seksiviettikö? Vai hormoonit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UneliasElli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UneliasElli

Vieras
Rakastan poikaystävääni, välimme ovat kunnossa ja suhde on melko uusi, joten kyllästymisestä ei ainakaan ole kysymys. Haluaisin rakastella usein (jo senkin vuoksi, että tiedän että mies haluaisi joka päivä) mutta minulla ei vain ole haluja. Mies vaistoaa, jos rakastelen "säälistä", eikä halua "pakottaa" minua seksiin.
Syön pillereitä ja epäilen, että ne ovat kaiken takana. Onko vastaavia kokemuksia?
Tunnen huonoa omatuntua kun en pysty vastaamaan miehen haluihin ja pelkään, että tämä vaikuttaa koko parisuhteeseemme.
Mitä voisin tehdä??

Pillerit ovat tehokkaita raskauden estoon. Toinen tapa estää biologisesti ja tämä toinen, sivuvaikutus, mekaanistisesti: vie halut.
Puntaroitavaksi jääkin, minkä riskin ottaa, mikä painaa eniten. Muuten: pillerit eivät estä sukupuolitauteja, joten nykyaikana on enemmän kuin viisasta käyttää vielä kortsua suojana.

Mene gynen kanssa miettimään, mikä korvaava ehkäisy olisi sinulle sopivampi kuin nykyinen.

Ainakaan minulle eivät pillerit aiheuta haluttomuutta. Olen nyt ollut uudessa suhteessa vuoden verran ja tuntuu että vauhti vaan kiihtyy vaikka olen syönyt pillereitä jo vuosia. Pidemmässä suhteessa ollessani taas tuli tätä haluttomuutta mutta ei se pillereistä johtunut vaan varmaan liiasta tottumisesta ja samoihin kaavoihin kangistumisesta.
Mutta kai ne joillekin voi haluttomuuttakin aiheuttaa?? Monesti voi olla kyse myös korvien välistä ??

Kyllä se on ihan tunnettu tosiasia, että joillakin naisilla e-pillerit voivat aiheuttaa haluttomuutta. Kannattaa vaihtaa pillerimerkkiä tai sitten ehkäisytapaa johonkin toiseen, jossa ei ole hormonia.

Itselläni e-pillerit aiheuttivat jopa alakuloa, haluttomuutta, aknea yms. Kokeilin toista merkkiä ja samat sivuoireet. Sen jälkeen päätin, että mieluummin olen vaikka ilman seksiä kuin että oma olo on koko ajan surkea. Käytimme vuosikaudet kondomia ehkäisykeinona ennenkuin päätimme haluta vauvaa. Vasta vauvanteon jälkeen siirryimme pois kondomista kierukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja naishenkilö:
Tai kokeile kierukkaa...ainakin jos sinulla ei aikaisemmin ole ollut "haluvaikeuksia".
Erittäin yleinen pillereiden sivuvaikutus on haluttomuus!

Eikös kierukka ole tarkoitettu lähinnä jo synnyttäneille naisille? Kierukkaa ei myöskään suositella jos on aikeissa tehdä lapsia lähiaikoina. No, en nyt tiedä onko ap´llä lapsia ennestään, mutta tiedoksi vaan kuitenkin...:)

Myös kierukoista joidenkin teho perustuu hormoneihin. Jotkut soveltuvat myös synnyttämättömille.
Sinulle on tullut seksistä ilmeisesti suorituspaineita ja rakkauden mittari.
Joka päivä on aika tiivis tahti, ei sovi jokaisen elimistölle.

Ala kuunnella itseäsi, seksi on nautittavampaa kummallekin, kun haluat sitä oikeisti.

Harkitse ehkäisykeinon vaihtamista, mene juttelemaan gynekologin kanssa.

Jos ongelma jatkuu niin sinulla saattaa olla väärä mies...

Minulla oli sama ongelma. Nyt minulla on hormonikierukka eikä mitään ongelmaa ole. Myöskään kuukautisia ei ole, mikä sopii minulle loistavasti. Kierukan voi ihan hyvin laittaa vaikkei ole synnyttänyt. Jos kiinnostaa niin surffaile lisää tietoa jostain asiallisemmilta sivuilta ;)

Yhteistyössä