L
Luru
Vieras
Eli tilanne on seuraavanlainen: Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa reilut 2 vuotta, ja minusta olisi aika viedä suhde "uudelle tasolle"- eli käytännössä haluaisin muuttaa yhteen hänen kanssaan. Asiasta on ollut puhetta ensimmäisen kerran jo n. vuoden seurustelun jälkeen (miehen aloitteesta, tyyliin "voisitsä ikinä kuvitella asuvas mun kanssa"), jolloin itse hieman säikähdin koko touhua, kun en ole ennen miehen kanssa asunut ( vaikka olenkin jo 28..). Sanoin kuitenkin jo tuolloin miehelleni, että kyllä olen valmis muuttamaan, mutta hieman tuonnempana. No, nyt sitten alkaisin itse olla valmis muuttoon, mutta mies tuntuu hannaavan vastaan. Hänellä on omistusasunto, ja on ollut puhetta, että muuttaisin sitten sinne siksi joksikin aikaa ja sitten vuokrattaisiin/ostettaisiin yhdessä isompi (nykyinen on yksiö). Siellä on remontti vielä kesken, eli puheissa on ollut että muutan kun se valmistuu. Mies ei vaan tahdo saada aikaiseksi koko remonttia, ja musta on alkanut tuntua, että pitkittääkö se sitä sen takia, että sais asua pidempään itsekseen. Olen nyt useampaan otteeseen asiasta yrittänyt virittää keskustelua, mutta mies vastaa vain "joo joo kulta" ja jatkaa telkkarin katselua. Eli mitään varmempaa ajankohtaa ei mies suostu sopimaan. Naureskelee vaan mulle että "ai nyt pitää muuttaa yhteen kun kaikki sun kaveritkin muuttaa yhteen/menee naimisiin, heh heh". Ja kun kyseessä ei ole se, että kun kaikki muutkin, vaan ihan tosissani haluaisin tätä asiaa. En ole ennen kenenkään muun miehen kanssa edes harkinnut moista. Mies on mulle kerran myöntänyt, että häntä pelottaa yhteenmuutto, jos hänestä tuleekin "kusipää", ja ymmärrän kyllä tuon pelon. Pelottaa muakin, muttei niin paljoa, etten olisi valmis tähän.
Eli siis- neuvokaa nyt viisaat, pitäsikö mun nyt vaan itse rauhoittua ja antaa asian kokonaan olla jonkun aikaa ja odottaa että mies itse ottaa asian puheeksi vai koittaa saada miehestä ulos jotain päätöstä?
Eli siis- neuvokaa nyt viisaat, pitäsikö mun nyt vaan itse rauhoittua ja antaa asian kokonaan olla jonkun aikaa ja odottaa että mies itse ottaa asian puheeksi vai koittaa saada miehestä ulos jotain päätöstä?