Yhtäkkinen ahdistuskohtaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Yhtäkkiä alko ahdistamaan ihan mielettömästi. Ihan kun joku kuristais kurkusta ja istuis rintakehän päällä.

Ilkee tunne, alko kun salama kirkkaalta taivaalta. Suunnittelin ostoslistaa pääsiäistä varten ja sit se iski.

Aiemmin oli sellainen olo että ajatukset pyörii päässä kovaa vauhtia eikä niitä saa millään pysäytettyä. Ehkä se enteili tätä ahdistuskohtausta. On kyllä innhottava tunne, ihan kun ei sais henkee kunnolla vaikka saakin.

Mulla oli viimeksi tämmöstä pari vuotta sitten, ehkä mä stressaan jostain mistä en edes tiiä stressaavani.

Miten tän ahdistuksen saa loppumaan, ilkee kurustava tunne kurkussa :(

mulla on ollu, en osaa sanoa muuta kuin juo lasi vettä, mene pitkäksesi, koeta rentouttaa koko roppa päästä varpaisiin, että käyt jokaisen kohdan yksitellen läpi mielessäsi, hengitä rauhallisesti

[QUOTE="vieras";28230968]mulla on ollu, en osaa sanoa muuta kuin juo lasi vettä, mene pitkäksesi, koeta rentouttaa koko roppa päästä varpaisiin, että käyt jokaisen kohdan yksitellen läpi mielessäsi, hengitä rauhallisesti[/QUOTE]

Pitää kokeilla tuota, jos helpottais. Ilkeetä tää on, mut tietää ettei ole vaarallista kuitenkaan.

Kokeile syvähengitystä, se oli mulla ainoa mikä autto kun noita oloja alko olla päivittäin.

http://kuntoplus.fi/hyvinvointi/stressi/syvahengityksella-stressia-vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?;28231098:
Kuulostaa ihan paniikkikohtaukselta.

Voi olla sekin. Ajattelin että paniikkikohtauksessa sydän hakkais nopeempaa, nyt syke ihan ok.

On vaan noi kurkun kuristus ja paino rinnan päällä tuntemukset.

Voi olla kumpi vaan. Onneksi alkaa jo vähän hellittämään.

Mulla on ollu samanlaisia kohtauksia. Oon huomannu auttavan mielenhallinta. Sitä kun oon kehittäny muutenki, harjoitellut vahvaa psyykkaamista. Sitten tollasessa tilanteessa se itsensä psyykkaaminen auttaa. Ja sitten taas antaa tulla vain, kyllä se menee ohi. Päästää kaiken vain ulos, sitten psyykkaa itsensä ylös. Tosiaan nesteen juominen auttaa, kannattaa lähteä johonkin eri tilaan, mennä vaikka ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Laittaa silmät kiinni, toistaa mielessään että ei hätää. Jos tietää ahdistuksen syyn, kirjoittaa se paperille ja repiä raivolla tuhannen palasiksi. Itkeminen jeesaa, sekä sitten se, että antaa aivoille jtn muuta ajateltavaa. Mua auttaa myös maalaaminen tai kirjoittaminen. Rentoutuminen, hyvä, iloinen musiikki. Kyllä se ohi menee, aseenteella vaan. :)