Yhtäkkiä musta alko tuntuu et täällä kummittelee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hui"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hui"

Vieras
Ostettiin vuosi sitte rivariasunto, kaks kerroksinen. Yläkerrassa makkarit, saunatilat ja parveke, alakerrassa muut tilat. Ihan rauhallista on ollut asua, vaikka joskus oonki kuullut "omiani"... Ja pistänyt ne mielikuvitukseni piikkiin. Esim. alakerrassa kuulin selvästi, niinkuin joku olisi kokeillut ulko-oven kahvaa pari kertaa. Muutaman kerran oon kuullut ulko-oven käyvän tai jonkun muun oven, ovikellon soivan, mut mitään sen enempää ei tapahdu, eikä oven takana ole koskaan ketään. Ja kaikki siis silloin kun mies on töissä ja ilta-aikaan yleensä. (ei tuo päiväsaikaan töissä juurikaan ole..)

Mutta siis noista olen ajatellut, että so what. Kuulen kai jotain, kuvittelen/odotan mieheni tuloa ja korvat herkemmät jne...

Mutta eilen illalla... Aloin laittaa lapsia nukkumaan. Siis oltiin yläkerrassa kaikki. Lapset pieniä vaippaikäisiä, eivätkä uskalla mennä ala-kertaan ilman vanhempia. Otin lasten sängyistä yövaatteet ja katoin, et siinä on mm. molempien lämpimät yösukat sisäkkäin (ovat flunssassa ja siksi nuo naurettavat yösukat. :)). No, sit aloin pukea eka nuorempaa. Sain sen puettua ja aloitin vanhemman pukemisen. Mutta mitäs kummaa!? Toinen sukka olikin hukassa!! Etsin koko yläkerran, ihan joka paikan siinä ajatuksessa, että jompi kumpi lapsista ehti sen kuskata jonnekin. Mutta ei löytynyt...

No, aamulla se sukka olikin alakerran eteisessä... Eikä meistä kukaan siellä enää illalla käynyt!! En minä, eikä lapset! Eikä siinä ajassa oikeastaan olisi kukaan ehtinyt siellä käydäkään... Lapset eivät edes uskalla...

Pistin senkin jonkun -minkälie- piikkiin, vaikka vähän ihmettelinki.

Mutta tänä iltana vasta säikähdinki!! Mies siis töissä, kuten eilen illallakin ja laitoin siis yksin lapset nukkumaan. Meidän huone on lastenhuoneen vieressä ja meidän huoneesta on käynti parvekkeelle. Meidän huoneen verhot oli auki ja myös molempien huoneiden ovet, kun pilkko pimeässä huoneessa aloin laulaa lapsille unilaulua. Kesken unilaulun rävähti yhtäkkiä johonkin ulos valot päälle. Ajattelin, että auto varmaan tuli pihaan jne... Mutta ihmettelin, miksei ne jo sammu, palavat päällä koko ajan vain. Kun sain laulun laulettua, menin huoneeseemme ja huomasin, että PARVEKKEEN VALO oli tullut päälle!! Ja sen saa päälle ainoastaan meidän huoneesta, sisältä, parvekkeen oven vierestä. Eikä siellä tasan ketään ollut unilaulun aikaan! Molemmat lapset oli sängyissään ja minä laulamassa heille. Eikä talossa ollut ketään muita! Ja sen laulun aikana joku/jokin ne valot laittoi päälle, kun vanhempi lapsikin siitä mainitsi!!

Alkaa tuntua jotenkin käsittämättömältä... Ei tuo valo juttu ainakaan voinut olla mitään mielikuvitusta!! Valonkatkaisinkin oli "valot päällä" asennossa... Mutta MITEN ne tuli päälle yhtäkkiä!?!?

[QUOTE="vieras";24736869]Kutsu sinne pappi siunaamaan asunto[/QUOTE]

Noin on helppo sanoa toiselle, tiedän sen omasta kokemuksesta, mut ei jotenki ehkä itelle ekana tulis nyt mieleen kutsua pappia tänne noiden takia... :) Pitää kattoa jatkuuko nuo jutut tosta tai muuttuuko mitenkään uhkaaviksi. Jostain syystä mua ei pelota hirveesti.. Jotenki kummeksuttaa ja välillä säikähdyttää, mut en tiiä... En oo ikinä kuvitellu, että TÄÄLLÄ vois oikeesti kummitella tai jotain! Yrittänyt vaan järjellä perustella...

Noin on helppo sanoa toiselle, tiedän sen omasta kokemuksesta, mut ei jotenki ehkä itelle ekana tulis nyt mieleen kutsua pappia tänne noiden takia... :) Pitää kattoa jatkuuko nuo jutut tosta tai muuttuuko mitenkään uhkaaviksi. Jostain syystä mua ei pelota hirveesti.. Jotenki kummeksuttaa ja välillä säikähdyttää, mut en tiiä... En oo ikinä kuvitellu, että TÄÄLLÄ vois oikeesti kummitella tai jotain! Yrittänyt vaan järjellä perustella...

siis itse sanoin aikaisemmin myös kaikille, jotka kerto kotoaan kummitusjuttuja, että kutsukaa pappi siunaamaan. Mut sit ku se tuntuuki tulevan omalle kohdalle, niin onki jotenki eri asia... :) Ei pysty oikeesti uskomaan, että nuo oikeesti ois kummittelua... Mut silti...

Siis voiko noita MITENKÄÄN perustella järjellä!?

Tässä on jotain yhteyttä sillä, että lapset ovat flunssassa, ja molempien yösukat sisäkkäin !
Henkimaailma häiriintyy tuollaisesta. Ota edes ne toiset yösukat pois, ja pujota pikkuisten käaiin.

Ei tarvitse tapahtua mitään, sen vain aistii. Itselle myös tapahtunut, mutta sitä enne jo aisyinut. Eivät ole pahaa. Ovat jääneitä tänne joksikin aikaa omien vierheidensä tähden. Kaikki täytyy sovittaa.

Meidän ekassa omistusasunnossa oli kaikenlaista kurjaa. Kun ostimme toisen, tämän nykyisen, asuntomme, tein näin ennenkuin olimme tuoneet sisään mitään muuta: Otin Raamatun mukaan tänne ja avasin sen. Näytin avonaista Raamattua jokaisen huoneen jokaiseen nurkkaan päin ja lausuin rauhallisesti ja päättäväisesti: "Tässä talossa vallitsevat tämän kirjan lait." Hyvin on mennyt.

[QUOTE="mä";24737252]Meidän ekassa omistusasunnossa oli kaikenlaista kurjaa. Kun ostimme toisen, tämän nykyisen, asuntomme, tein näin ennenkuin olimme tuoneet sisään mitään muuta: Otin Raamatun mukaan tänne ja avasin sen. Näytin avonaista Raamattua jokaisen huoneen jokaiseen nurkkaan päin ja lausuin rauhallisesti ja päättäväisesti: "Tässä talossa vallitsevat tämän kirjan lait." Hyvin on mennyt.[/QUOTE]

Oho. Vaikka uskonnollisia ollaankin, niin mun mies (vähintäänki) pitäis mua varmaan ihan hörhönä, jos noin tekisin. :D Ja epäilisin sitä kai iteki... Ei jotenki ollenkaan luonnistu meiltä. :D Kai se sit täytyy vaan kestää noita.:)

Ota selvää asuntonne historiasta. Onko joku siellä asunut kuollut ja jäänyt ns. välitilaan eli kuvittelee edelleen elävänsä ja asuvansa asunnossanne ja pitää teitä uusia asukkaita häirikköinä, kun tuntuisi nuo jutut liittyvän juuri tuohon asuntoon.

Saa sen papin muutenkin kutsua siunaamaan koti. Monet tekee niin, että kutsuu papin siunaamaan kodin kun muuttavat uuteen asuntoon. Ihan normaali käytäntö! :) Kyllähän se ainakin hyvää henkeä luo kotiin, kun saa siunauksen.

Voithan kokeilla, että pyydät henkiä menemään valoon. Ymmärtääkseni meediot tekee näin, he pyytää henkiä seuraamaan valoa ja menemään valoon. Se johdattaa henkiä siirtymään eteenpäin.

Eli ilmeisesti nämä "kummittelut" tapahtuvat aina vanhoissa taloissa? Koska eihän uudella talolla ole historiaa, jos siellä ei ole kukaan koskaan aikaisemmin asunut.

Kummituksia tai mitään yliluonnollisia ei ole olemassa, muualla kun ihmisen pään sisällä.
Olette katsoneet liikaa leffoja ;D

Ja en ala selittämään jokaista mystistä asiaa.

[QUOTE="vieras";24737440]Eli ilmeisesti nämä "kummittelut" tapahtuvat aina vanhoissa taloissa? Koska eihän uudella talolla ole historiaa, jos siellä ei ole kukaan koskaan aikaisemmin asunut.[/QUOTE]

Tää on kuitenki -90 luvulta. Ja oon kyllä kuullut että uusissakin taloissa kummittelee, JOS ne on tehty paikalle, jossa on muinoin sijainnut talo...

[QUOTE="Jope.";24737475]Kummituksia tai mitään yliluonnollisia ei ole olemassa, muualla kun ihmisen pään sisällä.
Olette katsoneet liikaa leffoja ;D

Ja en ala selittämään jokaista mystistä asiaa.[/QUOTE]

Ensiksi, noin mäki haluaisin ehkä ajatella, ainakin nyt. Ettei mitään yliluonnollista ole olemassa... En ainakaan meille niitä haluais. En ainakaan iltaisin enkä silloin kun oon yksin lasten kans. Mutta miten muutenkaan noita voi selittää, että valot räpsähtää päälle, mutta ei esim. kuulu edes ollenkaan valonkatkaisimen napsahdus ääntä, joka yleensä kuuluu varsinki hiljaisessa talossa... Ja kuka sen valon laittoi edes päälle...

Ja toisekseen: en katso leffoja juuri ollenkaan.

Selityksiä tässä ite lähinnä kaipais, että sais uskoteltua itelle, ettei täällä mitään kummaa tapahdu ja ettei tarvis alkaa pelkäämään mitään. :)

Yhteistyössä