yhtä helvettiä tämä uusperheellisen elämä? vuodesta toiseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksa en
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaksa en

Vieras
mies vihaan mun lastani. tänään ei taas mikään menny hyvin; sai hepulit kun lapsi ei ottanut veistä ruokailemaan tullessaan, mies viskasi omat ruokansa pitkin tiskipöytiä ja lähti ajelemaan!

suihkun hanan termostaatti oli liian kuumalla!

ei saa mennä siskon huoneeseen ja katella tavaroita!

siis kohta ei mitään! helvetti et vuodesta toiseen se vaan jaksaa mollata tuota lasta ja mie yritän ees vähän puolustaa et toinen ei masentuis ihan totaalisesti.

ÄLKÄÄ KOSKAAN ALKAKO UUSPERHEEN JÄSENEKSI!

Voin entisenä uusperheellisenä sanoa, että pysykää kaukana näistä uusperhekuvioista. Ne on harvassa sellaiset miehet ja naiset, jotka niissä kuvioissa onnistuvat.

Minä en kuulunut heihin.

Tiedän sellaisen perheen jossa miehen omat kaksi lasta jäi äidilleen eron yhteydessä. Tapas sitten toisen naisen joka toi mukanaan kaksi lasta ja tälle miehelle ne kaksi lasta on tärkeempiä kun omat. Et voi näinkin päin käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No enpä usko että tässä on kyse uusperheen vaikeudesta vaan se on tuo miehen mulkkuus(tm).

Mistä se "miehen mulkkuus" taas tähän iski. Voihan se olla, ettei uusperheen suhde toimi muutenkaan. Ei se aina yksin miehen vika ole.
Eikä myöskään kaikissa uusperheissä tosiaankaan ole tuollaisia ongelmia.
Mies voi olla suivaantunut myös uusperheen toisen osapuolen toimintaan, joka vain toisen kirjoittamassa näkemyksessä ei tule esiin.

Kylhän se varmaan on enemmistöllä että ei siihen puolison lapseen kiinny väkisinkään. Ehkä jos lapset on ihan pieniä nii bondaaminen käy helpommin...

Ite oon aatellu et jos niin huonosti käy et eroan lasten isästä; en uutta miestä ota tähän kortteeraan. Varsinkaan jos sillä ennestään lapsia. Ei onnistuis. Noup, mielummin kasvatan lapset ilman miestä. Onhan niillä oma isä kuiten.
(Eipä siinä; en kyllä jaksaiskaan uutta ukkoa! :kieh: )

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä jättäisin sellaisen äijän välittömästi joka ei mun lapsia hyväksyis.
Äijiä tulee ja menee mutta omat lapset on tärkeintä mitä on.

Joissakin piireissä olen huomannut, että äijiä tulee ja menee. Kenessä sitten mahtaa olla vika, ettei suhteet toimi. Olisi hauska tietää.

Onhan normi perheissäkin tapauksia jossa vanhemmat suosii jotain lasta ylitse muiden,eteenkin isät kovia suosii poikia ja tytöt jää ikäänkuin varjoon. Tää on tilanne johon meillä ainakin on paneuduttu oikeen kunnolla ja molemmat tytöt viettää aikaa isänkin kanssa ja mä esim. ropailen vanhimman pojan kans mopoja. :D (ojentelen työkaluja siis...)

Ei voi tehdä semmoista, että VÄHÄN PUOLUSTAA omaa lasta. Puolustat aina sitä, joka on vääryyttä kärsinyt, ja teet sen kunnolla eikä vähä vaa. Tarpeen tullen niin, että asiasta keskustellaan silloin kun lapsi ei ole kuulemassa, ettei siitä tule yritys kumota toisen auktoriteettia.

Kuulostaa siltä, että tää on vaan saman kissahiirileikin äärimuoto, joita alkuperäisissäkin perheissä pelataan. Että toinen on liika tiukka ja toinen vetää mattoa alta minkä ehtii ja lupaa sitä minkä toinen kieltää.

Voi olla että miehellä on oikeesti jotain alunperinkin sun lasta vastaan (useimmat uuslapset tuskin kirkuu ihastuksesta kun outo mies tulee kuvioon). Mutta sä et auta nyt kumpaakaan, vaan pelaat ne entistä pahemmin toisiaan vastaan. Ongelma on viime kädessä teidän aikuisten välillä. Mutta lapsi on se joka maksaa kummankin edestä.

Tässä lähiympäristössä on myös sellainen tapaus, jossa äidin ekasta liitosta olevaa lasta ei uusperheen isä saa lainkaan käskeä, eikä opastaa. jos uusi mies vähänkin moittii tai yrittää kasvattaa, niin heti tulee sanomista. Ei kuulemma kuulu miehen tehtäviin, kun ei ole isä. Mies näyttää olevan vain maksajan roolissa. Heillä ei siis yhteisiä lapsia vielä. Toivottavasti ei tulekaan tai kasvatustavat tulevat olemaan todella ristiriitaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja jaksa en:
mies vihaan mun lastani. tänään ei taas mikään menny hyvin; sai hepulit kun lapsi ei ottanut veistä ruokailemaan tullessaan, mies viskasi omat ruokansa pitkin tiskipöytiä ja lähti ajelemaan!

suihkun hanan termostaatti oli liian kuumalla!

ei saa mennä siskon huoneeseen ja katella tavaroita!

siis kohta ei mitään! helvetti et vuodesta toiseen se vaan jaksaa mollata tuota lasta ja mie yritän ees vähän puolustaa et toinen ei masentuis ihan totaalisesti.

ÄLKÄÄ KOSKAAN ALKAKO UUSPERHEEN JÄSENEKSI!

Ja sä et rakasta tarpeeksi lastas, kun asetat oman hyvinvointis lapses edelle. En ikinä koskaan moiseen asetelmaan rupeis, jossa kaikki ei toisistaan aidosti tykkäis, pässi oot.

Siskopuoleni elämä oli tuota ja jälkensä jätti!

Lapsesi hyväksi: älä anna sen miehen pilata lapsesi itsetuntoa, sillä sen se varmasti tekee.
Jo solet viisas äiti, lähdet lapsesi takia tai pidät huolen, että tuo ei toistu enää!

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Tiedän sellaisen perheen jossa miehen omat kaksi lasta jäi äidilleen eron yhteydessä. Tapas sitten toisen naisen joka toi mukanaan kaksi lasta ja tälle miehelle ne kaksi lasta on tärkeempiä kun omat. Et voi näinkin päin käydä.

Juuh näin on...mulla exän uudel 3 lasta ja ne menee kaikessa omien edelle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No enpä usko että tässä on kyse uusperheen vaikeudesta vaan se on tuo miehen mulkkuus(tm).

Mistä se "miehen mulkkuus" taas tähän iski. Voihan se olla, ettei uusperheen suhde toimi muutenkaan. Ei se aina yksin miehen vika ole.
Eikä myöskään kaikissa uusperheissä tosiaankaan ole tuollaisia ongelmia.
Mies voi olla suivaantunut myös uusperheen toisen osapuolen toimintaan, joka vain toisen kirjoittamassa näkemyksessä ei tule esiin.

No jos se mies vihaa ja on ilkeä toisen lapselle niin mulkkuhan se on :whistle: . En nyt oikein ymmärrä että mitä ihmettä voi tämä äiti tai lapsi tehdä väärin, että tuommoinen käytös olisi jotenkin oikeutettua. Aikuisen äijän se pitäisi tajuta olla se aikuinen vaikka pentu kiukuttelisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Onhan normi perheissäkin tapauksia jossa vanhemmat suosii jotain lasta ylitse muiden,eteenkin isät kovia suosii poikia ja tytöt jää ikäänkuin varjoon. Tää on tilanne johon meillä ainakin on paneuduttu oikeen kunnolla ja molemmat tytöt viettää aikaa isänkin kanssa ja mä esim. ropailen vanhimman pojan kans mopoja. :D (ojentelen työkaluja siis...)

Tuo on vähän eriasia. Ja suosiminen toista ei ole sama asia kuin toisen sorsiminen.

Tiedän vain, että monessa eroperheessä mies tai nainen kohtelee vanhan liiton lapsia huonosti. Ja pahaa tekee!

Olen nähnyt tämän läheltä, omasta perheestä, ja tiedän seuraukset.

Ja jossain määrin uuden puolison asia ei ole minusta puuttua ihan kaikkeen.

Älkää nyt ihmiset rakkaat viitsikö paiskoa bensaa liekkeihin. Jos kaikilla on pää kuumana ja vakaumus syvä toistensa mulkkuudesta, niin siitä ei tule hyvä. Ihminen ei ole valmis lähtemään suhteesta tuossa vaiheessa, jossa se vain haluaa kokea olevansa itse oikeassa ja että toinen on totaalisen väärässä. Mies on selvästi yhtä heikoilla kuin emäntä käytöksestä päätellen. En usko, että se veitsenpuuttumisepisodin kiukkukohtaus oli edes pääasiassa suunnattu lapseen, vaan vaimoon. Että kato nyt miten sun kakaraKIN käyttäytyy. Tietääkö ap itse, mitä mieltä mies on tilanteesta, ja mihin asioihin hän on tyytymätön?!? Oli miten oli, niin kun huonosti on voitu näin kauan jo, kukaan ei ole oma itsensä, se on varma.

Se on naisen epävarmuutta, että ei uskalla lastaan puolustaa kunnolla. Se epävarmuus saa vain lisäruokaa kun täällä kokonaiskuvaa tuntematta huudellaan, että heitä jo menemään se mies ja ole nainen. Ymmärrän kyllä niitä, jotka ovat itse olleet tämän lapsen asemassa tain nähneet syntyvät tuhot läheltä. Mutta silti!

Yhteistyössä