Yhdyntä sattuu vieläkin???

• Viestiketjun aloittaja Äiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti
Äiti kahdelle
Onko normaalia että yhdyntä sattuu vieläkin, kun synnytyksestä on pian 2kk aikaa??? Repesin välilihasta hieman ja 2 tikkiä piti ommella. Ensimmäisessä synnytyksessä en revennyt yhtään, mutta tämä toinen lapsi oli isompi ja tosiaan 2 tikkiä ommeltiin välilihaan. Kokeilimme eka kerran yhdyntää reilu viikko sitten ja se sattui aika lailla. Kokeilimme uudestaan eilen, mutta edelleen kävi liian kipeää siihen repeämään. Mielestäni repeämä on parantunut hyvin, mutta onko normaalia että siihen sattuu vielä niin paljon ettei yhdyntä onnistu?

vieras
No ihan normaalia on. Mulla sattui niin kauan kun imetin, eikä kyllä tehnyt yhtään edes mieli. Limakalvot oli kuivat ja kyllähän se alapää siinä synnytyksessä aika koville joutuu. Repeilee, venyy, leikellään jne.

Äiti kahdelle
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
no se voi olla vähän arka siitä, mut kyl se tottuu.Arpikudos voi joskus tuntua kipeeltä. Ja kun synnytyksen jälkeen voi limakalvot olla vähän kuivatkin.
Tuntuuko se arpikudos aina jotenkin erilaiselta vai palautuuko se ajan kanssa ihan normaaliksi?

Kiitokset vastaajille. Pitää vielä odotella tovi, jos sitä sitten pystys jopa nauttimaan. =)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
no se voi olla vähän arka siitä, mut kyl se tottuu.Arpikudos voi joskus tuntua kipeeltä. Ja kun synnytyksen jälkeen voi limakalvot olla vähän kuivatkin.
Tuntuuko se arpikudos aina jotenkin erilaiselta vai palautuuko se ajan kanssa ihan normaaliksi?

Kiitokset vastaajille. Pitää vielä odotella tovi, jos sitä sitten pystys jopa nauttimaan. =)
Mulla on aika iso arpi eikä se enää tunnu. Tai siis mun mielestä se tuntu jotain puolivuotta erilaiselta mutta ei sitten enää. Eri näkönen se on kyllä.

sama
No mulla tehtiin eppari + repeämät synnytyksestä reilu vuosi ja vieläkin sattuu. Gynellä käynyt, joka sanoi et johtuu arvista. Hormoni pitoista rasvaa käytin kuurin alapäähän + e-pillerit joissa hormonipitoisuus suurempi kuin ihan minipillereissä. Ne vähän auttaneet liukkaria ja aikaa se vaatii. Ennen synnytystä siis ei ollut mitään ongelmia ja koskaan ei tarvinnu mitään liukkareita jne.

Äiti kahdelle
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:

Mulla on aika iso arpi eikä se enää tunnu. Tai siis mun mielestä se tuntu jotain puolivuotta erilaiselta mutta ei sitten enää. Eri näkönen se on kyllä.
Kiitos sulle. Jo helpotti. Tuntu jotenki kauhealta kun repesin ja varsinkin kun ensimmäisestä en revennyt yhtään niin oli vaikeampi hyväksyä että nyt repesinkin. Ja muutenkin olen tosi herkkä haavoille ja minua puistattaa ajatus repeämisestä, ompeleista ja arpikudoksesta. Jospa se siitä paranee täysin. :) Eihän tosiaan synnytyksestä ole edes kauaa aikaa, mutta miehen mieliksi kokeilin. ;)

tyttö tällainen
Mulla synnytyksestä 10 kk, jossa repesin ihan reippaasti + eppari. Nyt menen korjausleikkaukseen poistamaan arpikudosta, joka kiristää. Seksiä en ole edes ajatellut synnytyksen jälkeen... :-(

Yhteistyössä