Yhdynnät ja orgasmit piinapäivillä (alkion kiinnittyminen)

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voiko varsinkin orgasmi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen ja onko tästä mitään faktatietoa tai lääkärin kommenttia? Netti on täynnä tätä "olen KUULLUT"
Nyt haluan ihan oikeaa faktaa esim. alkion siirrossa olleille. Mikä oli lääkärin virallinen ohje yhdyntöjen kanssa? Ja miksi? Esim. kylpeminen ja yhdyntä voi aiheuttaa tulehduksia vai ihanko oikeasti, että orgasmi häiritsee alkion kiinnittymistä?

vierailija
Juu toivotaan että joku osaisi vastata. Erehdyin tätä eilen googlettelemaan koska oli dpo 4 ja sain unissani orgasmin joka aiheutti jälkikäteen ihmeellistä kipuilua ja ikävää tunnetta :( mietin menikö kiinnittyminen sitten siinä..

En löytänyt kun "olen kuullut ja olen jostain joskus lukenut" -juttuja.

Sen tiedän että alkionsiirron jälkeen ei suositella yhdyntää ja kylpyjä TULEHDUSRISKIN takia (saattaa vuotaa toimenpiteen jälkeen verta) Mutta en sitä että orgasmit ois kiinnittymisen takia kielletty

vierailija
Ulkomaisilla sivustoilla kielletään yhdynyä ja orgasmit. En tiennyt sitä eka siirron aikaan, joten olin yhdynnässä, koska mm sperman on sanottu parantavan kiinnittymistä. Raskaus alkoi. Sitten luin tästä ja seuraavan siirron aikaan vältin saunomista, thdyntöjä, orgasmeja. Raskaus alkoi siitäkin. Toisaalta siinä välissä siirrettiin alkioita, jotka ei kiinnittäneet, ja oltiin yhdynnässä siirron jälkeen, raskaus ei alkanut. Itse olen päätellyt tästä, että varmempi välttää kohdun kramppeja. Sanotaanhan niinkin, että helppo siirto on parempi kiinnittymiselle, koska siinäkään ronkkiminen ja sen aiheuttamat krampit ei oo hyvästä. Myös saunomista js pitkiä kuumia kylpyjä/ suihkuja js rankkaa liikuntaa kannattaa välttää. Kevyt aerobinen liikunta sopii. Olen lukenut nämä ulkomaisten klinikoiden ohjeista, koska Suomessa ei ohjeisteta näitä mitenkään.

vierailija
Voiko varsinkin orgasmi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen ja onko tästä mitään faktatietoa tai lääkärin kommenttia? Netti on täynnä tätä "olen KUULLUT"
Nyt haluan ihan oikeaa faktaa esim. alkion siirrossa olleille. Mikä oli lääkärin virallinen ohje yhdyntöjen kanssa? Ja miksi? Esim. kylpeminen ja yhdyntä voi aiheuttaa tulehduksia vai ihanko oikeasti, että orgasmi häiritsee alkion kiinnittymistä?
Et tarvitse lääkärin faktatietoa, älä hämmennä lääkäreitä moisella kysymyksellä. Ei naisen orkulla ole mitään tieteellisesti todistettua tekemistä raskaaksi tulon kanssa. Ainoadtaan jotkut ei niin luotettavat lähteet kertoilevat että jos nsinen saa orkun miehen jälkeen, se voi edesauttaa siittiötä kulkeutumaan nopeammin munasolun luo.

vierailija
Raskaaksi tulossa auttaa ainoastaan yhdyntätiheys, huom liian tiuhaan voi tehdä sen, että spermassa ei ehdi muodostua elinkelpoisia siittiöitä, siihen perustuu lapsettomuusklinikoiden ohjeet spermanäytteen iästä.

Mistä niin päättelet, että raskaaksi tulo ja äitiys on hyvä juttu. Usko kun kerton, että naisihminen saa tässä maassa ilman lastakin ihan törkeän määrän tarpeetonta paskaa osakseen. Vasta sitten kun hankkiudut äidiksi tajuat sen mistä yritän sinua varoittaa. Suomessa on tiettyä perhevihamielisyyttä, erityisesti terkkareissa ja neuvolassa, joiden kanssa joudut olemaan enemmän tekemisissä kuin kavereidesi kun lapsesi syntyy. Voi olla, että siippasikin lähtee samasta syystä lätkimään heidän takiaan.

vierailija
Onpa ikävää että täällä kommentoi sellaiset jotka eivät ymmärrä kysymystä ja vastaavat aivan jotain diipa daapaa. Pitäkää pliiis nuo turhat mielipiteet ominanne, ei todellakaan kiinnosta.
Aiheeseen: en ole lääkäriltä asiaa kysynyt, mielestäni tuo on ihan hyvä kysymys. Luin myöskin ulkomaisilta sivustoilta aiheesta ja olen vältellyt varalta kaikkea, mikä voi krampata kohtua siirron jälkeen, sitä pidetään sivustoilla tärkeänä. Suomessa tästä ei juuri puhuta. Kuten yllä, olen myös vältellyt saunomista ekat viikot kuumenemisen vuoksi. Toivottavasti tästä oli apua.

• Tykkää
Reactions: Antzu
vierailija
Kiitos (asiallisista) vastauksista. Nyt tiedän sitten tämänkin. Jatkossa muistettava...

Ei tärpännyt tässäkään kierrossa, mutta tuskin se oli sen dpo 4 orgasmin syytä :D ainakaan yksistään. Jatkossa vaan hyvä tietää ja eipä voi kukaan väittää ettemekö täten yrittäis aivan kaikkea :)

Minun on kuitenkaan vaikea uskoa, että orgasmi olisi syyllinen mihinkään. Ihmisellä aika luonnostaan kaiketi tulee halu seksiin jos kaikki on okei. Eiköhän se oma kroppa kertoisi sen haluttomuudella. . Ja vaikka vauvateko vakavaa puuhaa onkin, niin olis se kamalaa jos ei siitä nainen voisi nauttia!

vierailija
En minäkään usko, että orgasmi estää kiinnittymisen. Mutta mitäpä sitä ei tekis, että tuhansien eurojen arvoinen blastokysti kiinnittyis. Mut ne jotka pystyy saamaan lapsia ilman kalliita hoitoja, saavat toki hupailla yritysaikaan sitten meidän muidenkin puolesta :) Pupuilulle on sitten riittämiin aikaa niiden kiinnittymispäivien jälkeen.

En minäkään usko, että orgasmi estää kiinnittymisen. Mutta mitäpä sitä ei tekis, että tuhansien eurojen arvoinen blastokysti kiinnittyis. Mut ne jotka pystyy saamaan lapsia ilman kalliita hoitoja, saavat toki hupailla yritysaikaan sitten meidän muidenkin puolesta :) Pupuilulle on sitten riittämiin aikaa niiden kiinnittymispäivien jälkeen.
Puhut nyt ihmiselle, joka kärsinyt lapsettomuudesta 20 vuotta. :) kä ketään moiti, kukin tavallaan.

Yhteistyössä