Yhden vanhemman perheet joissa 2 lasta, minkä kokoinen asunto teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mia"

Vieras
Etsin asuntoa itselleni ja kahdelle lapselle, 12 v tyttö ja 11 v poika. Vuokrat ovat kalliita ja mietin mahduttaisiinko kaksioon. Asunnossa on neliöitä 60 eli 1 makuuhuone, keittiö ja olkkari. Lisäksi sauna. Säilytystilaa ihan mukavasti.

En muuttaisi kuin pakon edessä kaksioon ja itselläni tismalleen samanikäiset lapset. Eikä syynä ole oma mukavuudenhalu vaan toivon lapsille omia huoneita, vaikka sitten kuinka pieniä.

Meillä on 4h+k, ostin osuuden mieheltä eron yhteydessä joten ei olla onneksi jouduttu muuttamaan vaikka makselenkin asumista 1500€/kk. Jos olisi pakko niin vaihtaa pienempään niin etsisin pikkuisen kolmion, lapsille omat makkarit ja minä olkkariin.

Meillä on tällä hetkellä 70 m2 kolmio. Minulla oma huone ja kaksi alle kouluikäistäni jakavat huoneen. Sitten, kun tarvitsevat omat huoneet, vaihdamme neliöön. En suostu nukkumaan olohuoneessa.

Meillä suunnilleen samansuuruinen kaksio kuin ap mainitsi, eli makuuhuone, olohuone, keittiö ja kylpyhuone + sauna. Lapset melkein 9v ja reilu 8½ v, ovat samaa sukupuolta molemmat. Lapset nukkuvat makkarissa ja minä olkkarissa. Ostin parvisängyn niin jää enemmän tilaa. Hyvin mahdutaan. Itse myös olen miettinyt jos hommais kolmion sit kun lapset isompia, mut ainakin toistaiseksi asutaan tässä.

No, itse en ole yh, mutta vaikka meitä on 2 vanhempaa, niin kyllä meillä 2 lasta aina samassa huoneessa menee. On totuttu vähän liian luksukseen, jos lapsilla pitää oikeasti olla omat huoneet. 3 alle kouluikäistäkin meistä menee ihan hyvin samassa huoneessa. Ap:n järjestely kuulostaa musta ainakin ihan hyvältä! :)

hieman alle 90 neliötä 4 h+k eli jokaiselle on oma makuuhuone. asuttiin aiemmin kolmiossa, lapset oli silloin samassa huoneessa.

tulevatko lapsesi hyvin toimeen? murrosikä alkamassa piakkoin, joten kun ovat eri sukupuoltakin niin ehkä koittaisin etsiä kolmion, että lapset saisi omat huoneet. mutta jos lapset ok siihen että ovat samassa huoneessa niin sittenhän kaksiokin riittää.

[QUOTE="vieras";22668817]Meillä suunnilleen samansuuruinen kaksio kuin ap mainitsi, eli makuuhuone, olohuone, keittiö ja kylpyhuone + sauna. Lapset melkein 9v ja reilu 8½ v, ovat samaa sukupuolta molemmat. Lapset nukkuvat makkarissa ja minä olkkarissa. Ostin parvisängyn niin jää enemmän tilaa. Hyvin mahdutaan. Itse myös olen miettinyt jos hommais kolmion sit kun lapset isompia, mut ainakin toistaiseksi asutaan tässä.[/QUOTE]

onko sun lapset tosiaan ihan samanikäisiä? toinen ehkä adoptoitu vai miten alle puoli vuotta ikäeroa?

Meillä on 76,6 neliötä, en muuttais kirveelläkään kaksioon. :ashamed: Mutta hienoa jos joku kokee pärjäävänsä kaksiossa, mä en jaksais kyllä. Mun puolesta lapset ei koskaan kaipaa omia huoneita, mahtuvat siis samaan huoneeseen, mutta haluan kyllä ehdottomasti itsellenikin oman makuuhuoneen, en osaisi nukkua esim. olohuoneessa.

Yhteistyössä