Yhden perheen surullinen tilanne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teresa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teresa

Vieras
Mitä te tekisitte jos tietäisitte perheen jossa lapset kärsiii monesta eri jutusta ja niien suut sulettasi uhkailulla ja hakkaamisella jne.???Et turpa kiinni kodin ulkopuolella!!

Lapset toinen koulutien alussa ja toinen alle koulu ikäinen.

Lapset elävät miten saattuu.Missä sattuu.Juoksevat pitkin kyliä aamusta iltaan.Ilman ruokaa.Kotona saavat ruokaa jos osuvat syömään.Ja jos joku viittii laittaa.Juovat mehua ja limpparia suunnilleen päivän aikana.Ja kun saavat syödäkseen,jaksavat vain muutaman lusikallisen tai haukun ja maha on muka täynnä.Tai voihan se olla kun ei vatsalaukkuun mitään mahdu,kun ei sinne ikinä mitää täytettä oo saanu ns.vatsalaukkua venyttämään.
Lapsien kielenkäyttö on aivan kamalaa.Kiroulua ja muutenkin teksti on kauheen kuulosta.Lapset on ihan hyvin puettuja.
Mutta lapset kun juoksevat pitkin katuja päivän,kun kotiinsa eksyvät tai joku ne karjuu kotiin jotain...ovien sulkeuduttua lapset saavat selkäänsä siitä kun ovat juosseet pikin katuja ja hirveät huudot.Missä sitten millonki.Kukaan eiei viitti pitää kummiskaan huolta että lapset eivät juoksisi missä sattuu.Vaarallisilla liikennettä täynnä olevien teiden läheisyydessä.
Perheessä on koiria jotka menee aivan täysin lapsien edelle.Lapset joutuvat hakemaan huomionsa muualta.Kun ei äiti halua/Viitti/jaksa lapsia paijata kun koirat on niin tärkeitä!!!!!!!!!Koirat saa ruuan juuri oikeaan aikaan ja koirat saa sitä saa tätä.Koirat on vain puheen aiheena.Koskaan ei lapsista puhuta!
Perheessä tapellaan muutenkin hyvin paljon ja jatkuvasti,kotona on mahdoton ilmapiiri.Kireä.Äiti ja isä karjuu ja haukkuu toisiaan iah tyystin lasten edessä ja isä hakkaa äitiä mennen tullen ja akkaa huutaa ja haukkuu niin paljon ku kerkeää.Molemmat vanhemmista on todella pirullisia ihmisiä.Todella kovapäisiä ja tempperamenttisiä.Räiske on kova.Todella kova!!!!Jaa lapset siinä seassa.Kotona käytetään päihteitä monenlaisia...

Asiasta on joku tehnyt ilmotuksen sos huoltoon.Mutta perhe sai puhutta asiat puhtaiksi...eikä sos huolto sitten tosissaan sitä niin ottanut.

Mitä tekisitte tilanteessa??? Mitä ootte mieltä tämmösestä??

Lisää ilmoituksia tekemään. Ja jos oot varma että lapsia hakataan niin ehdottomasti lastensuojeluviranomaisia painostamaan. en itse pystyis nukkumaan jos tietäisin että jossain lyödään lapsia..

Mä jäin nyt ihmettelemään että miten voit tietää että lapset jaksavat esim. ruokaa syödä vain pari lusikallista ja vatsa täynnä? Oletko siis ollut heidän luonaan ruoka-aikana? Meillä lapset voivat hyvinkin olla samanlaisia kun huonon syömisen kausi.

Niin no totta.Että jos useampi ihminen ilmoituksen tekee,ni asia otetaan todesta paremmin.Kyllä olen varma että lapsia heitellään pitkin seiniä ja hakataan.En minäkään ole saanut rauhaa asialta kun asiat minulle oikein valkeni.Huolestuttaa.

ai jos syövät huonosti?kuinka heillä sitten on rahaa ostaa limppareita ja muuta evästä?syöhän muksut koulussa.Kuinka voit noin hyvin tietää asiasta?tiedätkö tasantarkkaan mitä jokahetkellä talossa tapahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja kerrostalokyttä:
ai jos syövät huonosti?kuinka heillä sitten on rahaa ostaa limppareita ja muuta evästä?syöhän muksut koulussa.Kuinka voit noin hyvin tietää asiasta?tiedätkö tasantarkkaan mitä jokahetkellä talossa tapahtuu?

Minusta on hyvä että vähän kytätäänkin naapuria. Jos on aihetta epäilyyn nii ilmoitusta vaan. Liika tapahtuu kaikkea pahaa kun ei viitsitä ilmoitella ettei pidetä "kyylänä",,,

Olkinalle ja kerrostalokyttä , ei ole ollenkaan mahdotonta että näin tapahtuu,valitettavasti. Eikös se olis vain hyvä jos lasten vanhemmat sais tukea kasvatustehtäväänsä, ei ne sosiaalityöntekijät ensimmäisenä "linnaan" niitä vanhempia ole pistämässä.Joskus vain tietty tälläiset vanhemmat osaavat "puhua" kaikki ympäri. Itse olisin ilmoituksen kannalla,sivusta näkee joskus selkeemmin tilanteen.

No vanhemmat käyvät kyllä töissä.Palkoilla ostetaan sitä limsaa ja mehua.Ja ruokaa,minkä loppujen lopuksi koirat syövät.
Olen ollut perheen kanssa paljon tekemisissä monta vuotta,sen takia tiedän asioista ja perheen äiti minulle siitä kertonut.Kertonut perheen asioista.Ja sen näkee jos vähänkään on järkeä päässä,mitä siinä perheessä tapahtuu.Ei voi erehtyä!!! Perheen lapsi on koulutien alussa.Elikkä on käynyt koulussa vasta viikon. No en etes noiden juttujen lisäksi halua tietää mitä talossa muuta tapahtuu!!!!!Mitä olen nähnyt ja perheen äiti kertonut minulle!!

Jos lapset olis aliravittuja niin koulusta ja päiväkodista oltais yhteydessä lastenhuoltoon.
Ainakaan meillä ei kesäaikana voinu pitää poikia väkisin sisätiloissa,jos niitä ei olis päästäny ulos täältä kerrostalokämpästä,ne olis hajottanu koko huushollin tekemisenpuutteessa.
Onko alkuperäisellä todistusaineistoa lasten pahoinpitelystä,mustelmia ym.?
Jos ei ole niin aika turha on lyömisistä huudella.
Ainakaan porissa ei sossut ottanee todesta vaikka lapsen jalat oli kepillä lyöty mustelmille ja äiti nipannut huulen halki kun äiti väitti että itteään tahallaan teloo.
Tehtiin sitä munkin lapsista viimekesänä ilmoitus kun ne oli toistuvasti illat ulkona puoli kymmeneen.
OLi juu kun mä istuin kaupan kassalla joka ilta ja yksinhuoltajana oli pakko käydä töissä.
Tänäkesänä en sitten niin tyhmä ollutkaan et olisin töihin menny.
OLi se mun kuopuskin monesti tänäkesänä ilman ruokaa koko päivän kunnei tullu syömään vaikka täällä oli ruoka valmiina.
Söi sitten illalla kun kotiin tuli.

Yhteistyössä