Yhäkö täällä jatkuu "kadehditaan niitä, joiden vanhemmat auttaa rahallisesti" päivät?

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ilmeisesti on joo. En kyllä ymmärrä miksei vahemmiltaan rahaa saava voisi itsenäistyä. Nimimerkillä Rutosti saanut mutta onnellisesti omillaan

Kyse olikin vanhemmista, jotka sysäävät jatkuvasti rahaa vielä kolmekymppisellekin lapselleen. Asiaa voisi mielestäni verrata siihen, että yksin asuva aikuinen lähettäisi joka viikko pyykkinsä äidilleen pestäväksi.
Jaa. No jos mun vahemmat "sysäisivät jatkuvasti" rahaa, niin mä varmaan laittaisin ne kiertoon. Eipä siitä sulle ainakaan haittaa olisi. Muuta kuin se et olisit kade.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
[
Kadekadekadekade :attn:

Vaaterahalla ei montaa pitkää saa :whistle:
Mutta aina voi onneksi painaa ykköstä pikavalinnasta, ja soittaa isille, niin se laittaa lisää :D :D :saint: :saint: :LOL:
Ykköstä? Mulla se menee vastaajaan, joten se ei paljon auta :kieh: Mutta mulla onkin kortti isukin tilille :saint:

Keittiönoita
Jollekin ilmeisesti hyvin tärkeä asia =) Mä vastailin uutterasti eilen aihetta koskeviin kysymyksiin eikä mulle ole yön aikana tullut mitään lisättävää niihin. En siis rupea tänään kirjoittamaan samoja vastauksia kuin mitä kirjoitin eilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jollekin ilmeisesti hyvin tärkeä asia =) Mä vastailin uutterasti eilen aihetta koskeviin kysymyksiin eikä mulle ole yön aikana tullut mitään lisättävää niihin. En siis rupea tänään kirjoittamaan samoja vastauksia kuin mitä kirjoitin eilen.
Joo, näin teit. Oli todella hyvä vastaveto sun avaus siitä, kuinka paljon voi ventovieraita auttaa =) Siinä tais olla monille todellakin miettimisen aihetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja linkki siihen keskusteluun niin voipi käydä lukemassa..? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Meillä ei :D
Isä ostaa asunnot ja äiti antaa rahat :D
Isä tekee päätökset ja mamma siirtää rahat tilille :p
Epistä, mä saan rahaa vaan faijalta- mutsi vetää omansa kurkusta alas :kieh: [/quote]

Epistä, isä ei anna rahaa ja sillä on sitä enemmän kuin äidillä :headwall:

viekku
Keittiönoita: Et käsittääkseni kuulu niihin vanhempiin, jotka antaisivat aikuisille lapsilleen loputtomasti rahaa niin, ettei heidän edes tarvitsisi yrittää pärjätä itsenäisesti?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Keittiönoita: Et käsittääkseni kuulu niihin vanhempiin, jotka antaisivat aikuisille lapsilleen loputtomasti rahaa niin, ettei heidän edes tarvitsisi yrittää pärjätä itsenäisesti?
En kuulukaan. Ja kuten varsin usein eilen niissä ketjuissa toistin, en tunne myöskään ketään, joka niin tekisi. Ihan jo senkin takia, että keskivertosuomalaisella on harvoin varaa elättää kovin montaa perhettä. Yleensä perheiden rahat riittää oman perheen elättämiseen ja aikuisten lastensa silloin tällöin tapahtuvaan avustamiseen. Mun vanhempani ovat kohtuullisen varakkaita, mutta äkkiä heidänkin varallisuutensa hupenisi, jos me päätettäis systerin kanssa pistää pillit pussiin ja ryhtyä elämään vanhempiemme kustannuksella.

Täällä on ilmeisesti ollut jotain "rauhallista" keskustelua aiheesta ja mä olen jäänyt niin paitsi koko jutusta, mutta kommentoin otsikkoon:

"Kyllä olen hieman kade ihmisille joiden vanhemmat auttaa taloudellisesti, omat vanhempani ei yleensä anna edes synttärilahjaa vaikka heille kyllä aina lahjan vien. Parhaalla ystävälläni on juuri sellaiset vanhemmat jotka aina tuo jotain mukanaan. Milloin ruokakassin, milloin vaatteita, verhoja tai muuta kivaa sisustustavaraa ja välillä vain rahaa ja nyt kun ystävälleni syntyi lapsi he ostivat paljon vauvalle kaikenlaista. Vaatteita, sitterin, leluja yms. Et juu kyllä hieman käy kateeksi :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Näitä tilanteita varten tarvittais joku oma tukipuhelin tmv.

Ehdottomasti :attn:
Voisko tonne lasten ja nuorten auttavaan puhelimeen soittaa, jos on ongelmia vanhempien kans, onko sinne joku ikäraja?

En tiedä.

Mä oon monesti miettiny kun vanhemmat on lähteneet matkoille, että soittaisin lastensuojeluun. Varsinkin kun eivät ole jättäneet ruoka saatika baarirahaa, ainoastaan listan mitä pitää tehdä esim. kastella kukat, leikata nurmikot.

Yhteistyössä