yh vai abortti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -kyynel-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan sano, että ap:n tapaus olisi tällainen, mutta... Minusta on kuitenkin outoa, miten kukaan voi tietää toisen tilanteesta ja kannustaa johonkin, kun ei oikeasti tunne tilannetta. Tällaisia tilanteita sattuu aina välillä ja välillä on oikeasti tapauksia, joissa äiti ei ehkä ole aivan siitä tasapainoisimmasta päästä ja on mennyt tekemään vähän ajattelemattoman päätöksen ehkä oikeasti vähän epäilyttävien motiivien perusteella (joita ei tietenkään myönnä... välttämättä edes itselleen...)... Ei täällä netissä todellakaan kuulla kuin toisen puolen mielipide. Minä ainakin olen elämässäni kuullut useamman (liian monta!) tapausta, joissa lapsen isä on ajettu jotenkin nurkkaan, kun äiti tekee päätöksiä epäilyttävin motiivein. En jokaisessa tapauksessa ole edes nähnyt äitiä, joten tiedän aivan hyvin, että silloinkin kuulen vain sen toisen mielipiteen. Minusta on vähän outoa, että täällä tällaisessa tapauksessa tunnutaan aina kannustavan äitiä ja kehutaan päätöksestä, vaikka tarinasta kuullaan oikeasti vain puoli totuutta ehkä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja njoo:
En todellakaan sano, että ap:n tapaus olisi tällainen, mutta... Minusta on kuitenkin outoa, miten kukaan voi tietää toisen tilanteesta ja kannustaa johonkin, kun ei oikeasti tunne tilannetta. Tällaisia tilanteita sattuu aina välillä ja välillä on oikeasti tapauksia, joissa äiti ei ehkä ole aivan siitä tasapainoisimmasta päästä ja on mennyt tekemään vähän ajattelemattoman päätöksen ehkä oikeasti vähän epäilyttävien motiivien perusteella (joita ei tietenkään myönnä... välttämättä edes itselleen...)... Ei täällä netissä todellakaan kuulla kuin toisen puolen mielipide. Minä ainakin olen elämässäni kuullut useamman (liian monta!) tapausta, joissa lapsen isä on ajettu jotenkin nurkkaan, kun äiti tekee päätöksiä epäilyttävin motiivein. En jokaisessa tapauksessa ole edes nähnyt äitiä, joten tiedän aivan hyvin, että silloinkin kuulen vain sen toisen mielipiteen. Minusta on vähän outoa, että täällä tällaisessa tapauksessa tunnutaan aina kannustavan äitiä ja kehutaan päätöksestä, vaikka tarinasta kuullaan oikeasti vain puoli totuutta ehkä. :/

No mitä sinusta sitten pitäisi sanoa/tehdä? Anonyymeillä keskustelupalstoilla luonnollisesti kuullaan AINA vain yhtä osapuolta. Mitä kummallista/negatiivista on reagoida osoittaa vertaistukea vaikka tarinasta tietääkin vain puolet? Keneltä tai mistä se on pois, jos rohkaisee tai tukee toista?

Keskustelupalstoilla voi myös esittää, ja esitetään, kritiikkiä, voimakastakin. Sinullakin on siihen mahdollisuus, jos haluat esim. kritisoida tämän ketjun aloittajaa päätöksestä pitää lapsi. Tai kritisoida minua siitä, että mielestäni on aivan ok rohkaista tuntematonta ihmistä tämän itse kertoman tarinan perusteella tuntematta taustoja sen tarkemmin.

Olet tietysti aivan oikeassa, että meitä on moneen junaan, eikä kertojalla/avun pyytäjällä aina itselläänkään ole puhtaita jauhoja pussissaan. Ja useinhan tästä nouseekin näillä palstoilla epäilystä ;-) Se on keskustelua.

Sinulla lienee ilmeisesti jotain ongelmaa siitä, että täällä esitettiin täysin NEUTRAALI kirjoitus liittyen asiaan. Onhan se nyt hassua mennä kehumaan jotain jostain, vaikka oikeasti ei ole tietoakaan faktoista. Eiköhän tuossa ollut vain tarkoituksena luoda malttia asiaan puuttuviin. Eikö ole outoa, että tässä ketjussa ihan oikeasti saisi vain kehua alkuperäistä päätöksestä, mutta auta armias, jos joku alkaisi kyseenalaistamaan hänen päätöstään. Siitä vasta soppa syntyisi!