Yh:t, milloin viimeksi olette saaneet olla "lapsivapaalla"? :)

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Kyseenalainen tapa ilmaista asia, mutta tarkoitan sekä isätapaamisia että mahdollisia mummolavierailuja tms. Mulla oli viimeksi "lapsivapaata" tammikuun alussa ja toki sitten helmikuun lopulla kun olin sairaalassa. Nuorimmainen syntyi vastikään ja hän on toki täysimetyksellä varmaan vielä pitkään eli tuskin tulee edes sitä kaivattua kampaamoaikaa varattua.

Pikkuhiljaa alkaisi kaivata edes yhtä iltaa, kun ei tarvitsisi pestä kenenkään muun hampaita tai keitellä aamupuuroa.. :D Tykkään olla lasten kanssa ja touhuillaan paljon, mutta välillä tuntuu että hengähdystauko ei tekisi pahaa, kun tässä kuitenkin ollaan 24/7 :) Mites muut yh:t?

Eivät nuo isää tapaa. Tapaamattomuus ei johdu minusta.

Olivat viime yönkin kavereilla yökylässä. Lapsivapaata aikaa saan ihan rutkasti. Isommat lapset jo, eivät ole aina helmoissa roikkumassa. Jos nyt tekisin tähän kolmannen, itse saisin "syyttää" itseäni. Nyt on helppoa koululaisten kanssa. Kesällä ovat yhteensä 10 vrk leireillä, joista 5 vrk minun kesälomani aikaan.

Viihdyn kyllä lasteni kanssa, mutta esim. tuo tuleva pitempi pääsiäisloma on mietityttänyt ja lapset ovatkin menossa esim. kaksin leffaan, että päästään olemaan vähän aikaa erilläänkin.

No juuri tällä hetkellä, kun lapsi pikkuserkkunsa ja kumminsa kanssa virpomisreissulla. Muuten lapsivapaata on säännöllisen epäsäänöllisesti - silloin kun isää sattuu huvittamaan ja kykenee olemaan selvinpäin. Silloinkin on vaan muutamia tunteja. Yövapaata lapsesta on ollut joskus muistaakseni tammikuussa.

Mun nuorin on 3v, oon ollu koko hänen elämänsä yh. Lapset on olleet isällään tänä aikana 2 kertaa yötä. Päivätapaamisia on ollut satunnaisesti, nekin yleensä alkaa tunnin kaks sovittua myöhemmin. Kolmesta lapsesta yleensä joku on aina kotona, nuorin kun ei halua yökylään edes mummilaan. Ollaan kyllä tehty niin, että mummi on ollut meillä yötä ja oon sillon lähtenyt ulos tuulettumaan. Nyt kun oon töissä ja lapset pk:ssa, otan joskus "vapaapäivän", siis olen töistä vapaalla, mut lapset menee päikkäriin.

Mä pidän kiinni omasta ajasta, että kun siltä tuntuu, että nyt kiuhuu, niin sitten vaan lastenvahti paikalle ja tekeen jotain omaa juttua. Sen lisäks käyn säännöllisesti kampaajalla, ostoksilla, joskus jossain jumpalla ja laitan lapset säännöllisesti ajoissa nukkumaan, että on edes illalla hetki aikaa rauhoittua ja vaikka lukea lehteä rauhassa.

Välillä tulee sellanen fiilis, että oispa kiva olla viikonloppu yksinään, saispa edes yhtenä aamuna nukkua rauhassa ja juoda kahvit ilman keskeytyksiä, mut ne menee yleensä nopeesti ohi.

Viime lokakuussa muistaakseni oli kaikki lapset yhtä aikaa pois kotoa yhden yön. Nyt yritän kuumeisesti järjestää toukokuuksi vapaailtaa, toivottavasti onnistuu :) Ajattelin lähteä ihan reilusti kapakkaan! Mutta toki sieltä kotiin niin ajoissa, että ehtii nauttia hiljaisuudestakin hetken :D

Riippu mitä sillä lapsivapaalla tarkoitetaan, juuri äsken oli sellainen muutaman tunnin lapsivapaa, kun kävin siskoni kanssa katsomassa koiranpentuja ja lapset oli mun tädillä hoidossa.
Pidempi lapsivapaa mulla on ollut helmikuun alussa kun siskoni kanssa kävin Tallinnassa koiranäyttelyssä ja oltiin sillä reissulla lapset olivat kukin omalla tahollaan hoidossa 3 yötä.

Isompi lapsista käy ajoittain isällään ja on aina viikon kerrallaan, mutta nuoremmasta ei juurikaan vapaata ole, kuin pieniä pätkiä.

viime kesäkuussa olin kolmen päivän työreissulla saksassa. jos ei työhön ja opiskeluun liittyviä muutaman tunnin vapaita lasketa niin viimeksi minulla oli omaa aikaa kuusi vuotta sitten ennen esikoisen syntymää. Oma aika liittyy nykyisin siis vain työ- ja opiskeluhommiin, vapaa-aikaa ilman lapsia ei ole mahdollista viettää ennen kuin...?

Yhteistyössä