Yh-kotiäidillä burn out

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Elin pitkään huonossa avioliitossa alkoholistin kanssa. Lopulta erosin, kun lapsien syntymän myötä ymmärsin tilanteen vakavuuden. Muutin kahden lapsemme kanssa uuteen kotiin ja olen nyt siis puolivuotiaan ja 2-vuotiaan yksinhuoltaja.

Oireita minulla on ollut jo kauan: normaalisti hyvä ihoni mennyt huonompaan kuntoon, krooninen väsymys johon ei oikein tunnu nukkuminenkaan auttavan, nyt uutena oireena tullut kova huimaus (tuntuu kuin olisin keinuvassa laivassa), epätodellisuuden tunne, unohtelen helposti asioita, haahuilen kun unohdan minne olin menossa. Kuristava tunne kaulalla ja pahoinvointi. Olen usein hermostunut ja mieliala vaihtee. En oikein osaa levätä, koska tunnen syyllisyyttä kasaantuneista töistä. Yritän tehdä niitä, mutten saa oikein mitään aikaan.

Voiko kotiäidillä olla burn out ja kuinka kotiäiti voi saada sairaslomaa??? Tuntuu, että olen noidankehässä. Tiedän, että mun pitäisi saada hermolomaa, mutten voi sysätä lapsiani pitkäksi aikaa hoitoonkaan. *huoh*

Kellään samantapaisia kokemuksia?

Mulla oli tollasia oireita ms-taudissa... mutta joo kannattaa varmaan olla vaikka neuvolaan tai perhekeskukseen yhteydessä. Varmasti jotain apua on tarjolla ja jos on sukulaisia ja ystäviä ehkä pyytää heiltä apua?

Vaikka työttömällä voi olla burn out. Sehän on kehon ylikuormitusta henkisesti. Nyt pitäisi saada äkkiä noidankehä katkaistuksi. Aloita neuvolasta. Tsemppiä!

Yhteistyössä