Yh-kaverini elää leveämmin kuin me!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yli 2000 euroa saa kuulemma ja siihen vielä asumistuki päälle. Kyllä se on liikaa jo siinäki määrin että sit ei viihtitä mennä töihin ku lorvimalla saa enemmän. Mitä järkeä.

Siis kolmen hlö perhe!? Meillä kolmen hlö perhe (vanhemmat + 1 lapsi) ja saadaan tukia n. 1300e + toimeentulotuesta ja palkasta loput n. 400e... (mies opiskelija/osa-aikatöissä/kesätöissä jolloin tuet tietysti vähenee ja palkka nousee, minä vanhempainvapaalla & vkl-töissä)

Onko elarit sitten jotenkin niin isot tmv.? Outoa, että saa tuohon päälle vielä asumistukeakin kun esim. sossun perusosat ym. tuon kokoisella perheellä n. 1700-1800e (jos vuokra n. 700e) Toisaalta en sitten tiedä miten samanlaiset nuo rajat on kelalla ja sossulla..

Ei vitsit ihmisiä täällä....mistä sä tiedät sen kaverin rahatilanteen. Jospa sillä on vaikka omaisuutta, tontteja, maata tai vaikka rikkaat vanhemmat. Mitä se sulle ylipäätään kuuluu. Keskity omaan elämääsi.Ymmärtäisin jos olisi huijari tai rikollinen.

Sossusta saa yllättävän hyvin. Mulla on kanssa yksi yh kaveri ja se vetää ainakin mukavasti tukia. on varaa reissata jatkuvasti, shoppailla ja ryypätä. mekin saadaan sossusta rahaa ja meitä on neljä, kaksi lasta ja kaksi aikuista. Käteen jää vuokran jälkeen n. 1250e kuukaudessa. Siitä laskut ja ruoka ja muut. Jää joka kuukausi shoppailurahaa 400-500e.Mun mielestä hyvin kun tulee pelkkien tukien muodossa.

Tosi hyvin kyllä, mutta eikö ruokaankin mene aika paljon? Meitä on 1aikuinen ja 1lapsi ja ruokaan menee melkein 400€/kk ja siinä ne rahat sitten suunnilleen olikin. (1200€-vuokra-laskut)

[QUOTE="Anne";23813400]Tosi hyvin kyllä, mutta eikö ruokaankin mene aika paljon? Meitä on 1aikuinen ja 1lapsi ja ruokaan menee melkein 400€/kk ja siinä ne rahat sitten suunnilleen olikin. (1200€-vuokra-laskut)[/QUOTE]

Tarkoitin siis sitä, kun minulla jää puolet tuosta mitä teillä ja perhekokokin on vain puolet, mutta ei minulle pahemmin mitään shoppailurahaa jää ruuan jälkeen.

Kyllä mä mielummin elän ihan itse tienaamilla rahoilla hieman suppeammin, kuin yhteiskunnan varoilla leveämmin. Ja arvatkaa mitä? Olen pakolainen! :D En kylläkään yh.

En ole yh, mutta kaveri on kuulemma kateellinen kun meillä on niin hyvät tulot, varaa shoppailla. Paskat, meillä on ihan normaalit tulot, veikkaan että pienemmät kuin heillä. Mutta heidän rahat menee talon rakentamiseen ja kahteen autoon. Minkäs mä sille voin, että he on valinneet tuollaiset tavat sijoittaa omaisuuttaan.

On tosi siistii kitkutella pienellä rahalla ja olla koko ajan kiinni lapsissa ihan 24/7. Seksielämää ei ole saati aikuista keskustelukumppania kotona saati ketään muutakaan auttamassa. 1300€kuussa riittää mainiosti vuokraan 700€/400€ ruokaan/ja loput lääkäreihin, vaatteisiin, vakuutusmaksuihin, tv-lupaan, matkustuskuluihin, lastenhoitajaan kerran kuussa jne. Todella siistiä. Suosittelen kaikille!!

En ole yh, mutta kaveri on kuulemma kateellinen kun meillä on niin hyvät tulot, varaa shoppailla. Paskat, meillä on ihan normaalit tulot, veikkaan että pienemmät kuin heillä. Mutta heidän rahat menee talon rakentamiseen ja kahteen autoon. Minkäs mä sille voin, että he on valinneet tuollaiset tavat sijoittaa omaisuuttaan.

Näinpä just. Mullakin on yks kaveripariskunta, joka ansaitsee ihan mukavasti. Mut sit on PAKKO päästä etelään vähintään kerran vuodessa, viikoksi laskettelemaan, omistaa hieno talo, 2 autoa sekä vene ja lapsilla on PAKKO olla ihan uutta merkkihaalaria jne. Sit valitetaan, kun ei ole varaa syödä kuin makaronia ja kaurapuuroa. Että näin.

Niin elän varmasti minäkin ja yh olen. Mutta enpä elä yhteiskunnan rahoilla jos lapsilisiä 2sta ja yhden 47 euron opintotukea ei lasketa. Mutta hitto vie, yh tai en, olen tehnyt työtä menestyäkseni. Tai no, kun lapset olivat pieniä, minä olen äitiyslomien välissä töissä jotta mieheni sai opiskella lääkäriksi ja onkin alansa huippu. Kun sitten erottiin, ennen kuin minun vuoro tuli opiskella, elettiin lasten kanssa opintotuella ja lainalla, pienillä elareilla ( mies vielä opiskeli loppu suoralla) ja lapsilisällä ja asumietuella. Toimeentulotukea ei meille tullut. Niin helvata sentaan, kun korkeakoulututkintoni olen saanut, niin olempahan ylpeä siitä ja elän niin leveästi kun voin ja tykkään.
Ymmärrän ettei aloittajan pointti ollut tämä, vaan kadehti yhn tuloja kun on kotona kaveri, mutta ansiosidonnaisensakin hän on omalla työllään kerryttänyt, eli jos saa hyvät rahat, on joksus maksanut myös isot verot. Katsos kun pienillä tuloilla ei kerry isoa ansiosidonnaista.

että mistä sitä rahaa niin vaan sitten saa että pystyisi elämään leveämminkin ettei tarvitsisi töissä käydä. Sossusta kun ei ainakaan rahaa tipu ja ei kyllä lapsen isältäkään kuin minimielatus, niin kertokaahan nyt hyvät ihmiset?

Jos yh:t tosiaan on niin rikkaita kuin täällä annetaan ymmärtää, niin ihmettelen kyllä miksei mun joillain kavereilla ole aina rahaa ostaa lapsille ehjiä vaatteita (edes kirpputorilta) ja saavat sossusta rahaa. Mihin ne isot rahat sitten menee? Näillä kavereilla on kyllä paljon velkaa ulosotossa, että sinnekö ne rahat sitten menee?
Sama tilanne oli mun äidillä yh:na 10-15 vuotta sitten, vaikka kävi töissä. Ei meillä ollut aina ehjiä vaatteita.
Ja miksi mun tuntemat yh:t kulkee itsekin vanhoissa vaatteissa ja joutuu miettimään mistä rahaa ruokaan? Mihin ne rahat menee???

[QUOTE="yksin";23813712]että mistä sitä rahaa niin vaan sitten saa että pystyisi elämään leveämminkin ettei tarvitsisi töissä käydä. Sossusta kun ei ainakaan rahaa tipu ja ei kyllä lapsen isältäkään kuin minimielatus, niin kertokaahan nyt hyvät ihmiset?[/QUOTE]

Mullekin saa kertoa. Ihan työllä minä meidän elintason saavutan. Eikä niitä tukia kukaan ovista ja ikkunoista syytänyt silloinkaan kun opiskelin... Asumistuen toki silloin sain ja ilmaisen päivähoidon.

On auto.
Elarit alle 300e kuussa. Tiedän elarien määränkin, koska kerran siitä kertoi. Oli myös sitä mieltä, että toisen lapsensa isän pitäisi osallistua heidän elämänsä kustantamiseen enemmän, vaikkei heillä asukaan (ja on siis vain toisen lapsen biologinen isä).
Tämä pisti silmääni. Eli ymmärsinkö oikein, että toisen lapsen isä rahoittaa lapsensa elämistä muutenkin kuin vain elatusmaksun muodossa? Exä ei ole koskaan varsinaisia elareita maksanut, mutta poikaa ollaan elätetty yhdessä. Ja ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että elämää helpottaa ihan mukavasti, kun ei tarvitse miettiä, mistä rahat polkupyörään tai luistimiin. Meillä se on maksanut, jolla sillä hetkellä on ollut parempi rahatilanne. Olen siis aina voinut hankkia pojalle sen, mitä hän tarvitsee...joko maksamalla itse tai soittamalla exälle.

Sossusta saa yllättävän hyvin. Mulla on kanssa yksi yh kaveri ja se vetää ainakin mukavasti tukia. on varaa reissata jatkuvasti, shoppailla ja ryypätä. mekin saadaan sossusta rahaa ja meitä on neljä, kaksi lasta ja kaksi aikuista. Käteen jää vuokran jälkeen n. 1250e kuukaudessa. Siitä laskut ja ruoka ja muut. Jää joka kuukausi shoppailurahaa 400-500e.Mun mielestä hyvin kun tulee pelkkien tukien muodossa.

Kylläpä pistää vituttamaan. Meitä 4, toinen kokopäivätöissä, toinen sairauden takia osa-aikatöissä, asumiskulut on pienet ja niiden jälkeen jää 1300 euroa. Siis kaikkien asumiskulujen jälkeen. Ja te saatte tukina noin paljon..ei ole reilua, ei.

[QUOTE="hei";23813135]Sinä elät hyvinkin leveästi verrattuna useimpiin lapsiperheisiin. Sinulla on varaa mennä laivalle, juhlimaan, keikoille ja ostella uusia vaatteita usein. Miksi sanot että elät köyhästi? tuo on halveeraavaa oikeasti köyhiä kohtaan.[/QUOTE]

Nyt mua rupiaa oikiasti jo vituttamaan tämä saatanan paskanjauhanta musta!!!!!!!!!! Koita jos saatana kanttura lopettaa!!!!!!!!!!!!!

On se helvetin kumma jos käyn muka jatkuvasti laivalla. Joo vuoden aikana käynyt KAKSI kertaa ja toisen matkoosta MAKSOI TYÖNANTAJA!!! Joo ja aivan helvetin usein käynkin keikoilla, en edes muista koska viimeksi olin. Konsertissa olen ollut viimeksi kesäkuussa -08, että helvetin usein käynkin!!!!!!!!! Kai mäkin saa joskus käydä viihteellä kun pihistän OMISTA menoista?!?!?!?!? Ja mitä helvetin uusia vaatteita koko ajan???????

Ja on se saatanan kumma jos mä en saa mun heinäkuussa tienaamista rahoosta maksaa mulle ja likalle laivareissua! Ei vittu mitä touhua taas!!!!

:headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall:

[QUOTE="hei";23813182]oikeasti köyhä ei käy baareissa ja keikoilla ja shoppaile vaatteita jatkuvasti.Oikeasti köyhä ei kykene hankkimaan mitään ylimääräistä ruuan lisäksi. Tällaisia tapauksia olen nähnyt kun ihmiset ovat sairastuneet tai ajutuneet velkoihin. Siitä on leikki kaukana.[/QUOTE]

Mitä helvetin jatkuvasti?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Silloin kun mä olin yh niin mulla jäi tosi paljon rahaa kaikkeen kivaan :) Ei ollut miestä tuhlaamassa rahaa tupakkaan ja kalliisiin eineksiinl bensaa kului tosi paljon vähemmän kun ei ollut ukkoa joka halusi ajaa joka pikkumatkan yms. Syötiin pojan kanssa tosi pienellä rahalla. Poika söi aamupuuron, lounaan ja välipalan tarhassa, mä aamupalan ja lounaan koulussa. Illalla enää joku halpa ruoka ja iltapuuro. Kyllä me osteltiin kaikkea kivaa silloin vaikka aika pienellä summalla eleltiinkin :)
Se riippuu niin paljon siitä mihin rahansa käyttää ja paljonko rahaa tulee eikös vaan :)

Pakko osallistua keskusteluun. Minusta on ihan normaalia että ihmiset tulevat toimeen ja rahaakin jää. Itse olen yh ja käyn töissä ja rahaa tulee nettona noin 3500e/kk lisäksi lapsilisä. Kyllä minä pärjään, kouluttauduin aikoinani ja sain koulutusta vastaavaa työtä ei siihen pärjäämiseen sen kummempia tarvita:)

Jännä ajatus että yh olisi oletusarvoisesti ain köyhä. Lähipiirissäni on muutama yh ja ei heistä kukaan mitenkään erityisen köyhä ole, käyvät keskipalkatuissa töissä.

Mä en ihan ymmärrä tätä puhetta, että yh:t repii sossusta ihan mielettömiä summia. Se perusosa on ihan sama jokaiselle, jos työssäkäyvän pariskunnan tulot jää alle sen, niin voi itsekin hakea toimeentulotukea. Ei sossusta syydetä rahaa kellekään pilvin pimein vaan sen takia, että on yh. Jos on itse hommannut asuntolainaa, autolainaa, kesämökkilainaa ja ties mitä, niin ihan turha syytellä niitä, joilla ei tälläisiä menoja ole ja sitä rahaa ehkä jää hieman enemmän käyttöön.

Yhteistyössä