Yh, ja mahdollinen lapsen adoptio...!? ("Aviomiehen lapseksi")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meirami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meirami"

Vieras
Olen totaaliyh, lapseni isä ei ole missään tekemisissä lapsensa kanssa. Jos menen miesystäväni kanssa naimisiin, millainen prosessi olisi että hän saisi adoptoitua lapseni? Ilmeisesti biologisen isän lupa tarvitaan? (Ja sitä ei saataisi ilman oikeudenkäyntiä, sen verran on päästään pipi :( )

Kyseessä on perheen sisäinen adoptio. Prosessi alkaa kuten muutkin adoptiot yhteyden otolla sosiaalitoimeen. Prosessi on kylläkin lyhyempi kuin perheen ulkopuolelta adoptoitaessa. suostumus bioisältä tarvitaan tottakai.

Ok :(
Mietin vain sitäkin millaisia oikeuksia tällä kasvattavalla isällä olisi, jos esim. lapsi sairastuisi ja jouduttaisiin viemään sairaalaan minun töissä ollessani tms. kun ei ole biologinen isä. "Ainoastaan" äidin kanssa naimisissa ja ollut vuosia Isänä.

[QUOTE="meirami";22263915]Ok :(
Mietin vain sitäkin millaisia oikeuksia tällä kasvattavalla isällä olisi, jos esim. lapsi sairastuisi ja jouduttaisiin viemään sairaalaan minun töissä ollessani tms. kun ei ole biologinen isä. "Ainoastaan" äidin kanssa naimisissa ja ollut vuosia Isänä.[/QUOTE]

Siis mitä oikeuksia tarkoitat?

[QUOTE="meirami";22263915]Ok :(
Mietin vain sitäkin millaisia oikeuksia tällä kasvattavalla isällä olisi, jos esim. lapsi sairastuisi ja jouduttaisiin viemään sairaalaan minun töissä ollessani tms. kun ei ole biologinen isä. "Ainoastaan" äidin kanssa naimisissa ja ollut vuosia Isänä.[/QUOTE]

Meillä ainakin mies hoitanut niin lääkärikäyntejä kuin muitakin asioita lapsen kanssa,ei siis ole virallisesti lapsen isä,meilläkin tuo perheensisäinen adoptio mietinnässä.Lapsella ei ole virallista isää ollenkaan,ei siis edes sitä biologista.