Y
yh
Vieras
Auttakaa minua pohtimaan mitä teen kun esikoinen aloittaa koulun elokuussa. Eli, olen kahden lapsen yksinhuoltaja. Opinnot kesken mutta olen työssä tällä hetkellä. En hakenut lapselle aamupäivä/iltapäivätoimintaan paikkaa, koska olin siinä uskossa, että opiskeluni jatkuu syksyllä. Sain kuitenkin yllättäen koulutustani vastaavan työpaikan. Työ on mukavaa ja viihdyn erittäin hyvin. Palkka ei kuitenkaan ole kovinkaan korkea eikä etenemismahdollisuuksia juuri ole. Odotan kuitenkin uraltani vähän enemmän. Nyt olen pyöritellyt ajatusta, että jäisin kuitenkin töistä pois ja suorittaisin opintoni loppuun ja sen jälkeen mahdollisesti jatkaisin opintoja tradenomista maisteriksi. Tämän hetkisistä opinnoista minulla on suorittamatta muutama kurssi ja lopputyö tekemättä. Olen lähes sataprosenttisen varma etten saa lopputyötä tehtyä jos käyn töissä samalla. Eniten kuitenkin painaa tuo lapsen pärjääminen. Sukulaiset ovat luvanneet hakea häntä koulusta, mutta en haluaisi sälyttää vastuuta lapsesta muille (ja on aika raskas lapsi). Haluaisin itse olla tukena koulun aloituksessa, läksyissä jne. Rahallisesti se on melkein yksi ja sama kummin päin teen. Olen opiskellut yh:na jo kolme vuotta, joten olen tottunut elämään säästeliäästi. Miten sinä tekisit?