Yh:ien tytöt abortoi, pojat kriminalisoituu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannanottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kannanottaja

Jäsen
08.03.2008
469
0
16
Väitöstutkimus, eduskunnan nettisivuilta:
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_554_2001_p.shtml
Yksinhuoltajien pojilla kaksinkertanen riski itsemurhiin.. Voinee vaikuttaa myös siellä intissä jaksamiseen.
Ja tyttölasten aborttiriski on myös suurempi. Ja tämä on siis eduskunnan käyttämää tietomateriaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Ja ei muuta kuin kurahaalarit päälle ja sontikka auki; kohta alkaa paska lentämään...

Ainahan se. Tosin saavat pyllistää myös lainsäätäjää kohden - meikäläinenkään kun ei siellä vaikuta huolimatta eduskuntavaaliehdokkuudesta (rahhoo pitäs olla kamppanjointiin melkis kuusnumeroinen summa) :D .

Mä olen yh ja kieltämättä suurin huoleni tuon junnun kanssa on kaikki nämä vuodet ollut juuri se, miten yh-perheessä pojasta kasvaa tervepäinen mies. Onneksi exä on ollut kaikki nämä 17 vuotta erittäin suurena apuna tässä kasvatusasiassa enkä ole sitä yhtä partakonehässäkkää lukuunottamatta joutunut vielä kertaakaan olemaan isä pojalleni.

Mitä tulee yksinhuoltajien tyttärien aborttiin, niin voin hyvinkin kuvitella, että tutkimus pitää paikkansa. Useimmilla yksinhuoltajilla ei ole hirveästi ylimääräisi resursseja - niin henkisiä kuin taloudellisiakaan - tukea raskaaksi tullutta teiniään. Itse uskon aika vahvasti siihen, että oma tyttäreni ei ihan helposti yksinhuoltajaksi halua. Tietää, että yh:nakin pärjää, mutta helpompiakin tapoja on elää. Varsinkin, jso haluaa nk päästä elämässä eteenpäin. Tosin uskon myös siihen, että tyttäreni on nähnyt elämässäänmyös sen, että yksinhuoltajuus ei ole este, jos jotain todella haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen yh ja kieltämättä suurin huoleni tuon junnun kanssa on kaikki nämä vuodet ollut juuri se, miten yh-perheessä pojasta kasvaa tervepäinen mies. Onneksi exä on ollut kaikki nämä 17 vuotta erittäin suurena apuna tässä kasvatusasiassa enkä ole sitä yhtä partakonehässäkkää lukuunottamatta joutunut vielä kertaakaan olemaan isä pojalleni.

Mitä tulee yksinhuoltajien tyttärien aborttiin, niin voin hyvinkin kuvitella, että tutkimus pitää paikkansa. Useimmilla yksinhuoltajilla ei ole hirveästi ylimääräisi resursseja - niin henkisiä kuin taloudellisiakaan - tukea raskaaksi tullutta teiniään. Itse uskon aika vahvasti siihen, että oma tyttäreni ei ihan helposti yksinhuoltajaksi halua. Tietää, että yh:nakin pärjää, mutta helpompiakin tapoja on elää. Varsinkin, jso haluaa nk päästä elämässä eteenpäin. Tosin uskon myös siihen, että tyttäreni on nähnyt elämässäänmyös sen, että yksinhuoltajuus ei ole este, jos jotain todella haluaa.

Jos on riittävän turvallinen ja tukeva perhetausta, niin tosiaan nuori pystyy ponnistamaan vaikka miten pitkälle riippumatta perhemuodosta. Itse olen ydinperheen kasvatti, mutta vanhempien omista p*skoista taustoista johtuen olen kantanut vähän liikaakin taakkaa. Mutta kun rakkautta ja maalaisjärkeä on riittänyt rahan sijasta niin oon saanut yliopistonkin käytyä (ei niinkään suurella lahjakkuudella vaan kovilla perselihaksilla B) ).

minua ei ole perheellä siunattu, vaan yh isin kasvatti olen. mut keittiönoita. sul on käyny kyl tuuri ex miehen kaa.tunnen jokusen yh äitin ja kyl lapset yleensä jonkinlaisen miehenmallin kaipaa.

Alkuperäinen kirjoittaja poika:
minua ei ole perheellä siunattu, vaan yh isin kasvatti olen. mut keittiönoita. sul on käyny kyl tuuri ex miehen kaa.tunnen jokusen yh äitin ja kyl lapset yleensä jonkinlaisen miehenmallin kaipaa.

Mulla on kyllä universumin paras exä =)

miullakin on maailman paras äiti. asuu 10 km päässä muttei häiritte.no joulusinhan miekin vaan siellä käyn. pakko kysyä. keittiönoita, kun siun profilin kuvaa kattoo niin ootko pohjosesta

miullakin on maailman paras äiti. asuu 10 km päässä muttei häiritte.no joulusinhan miekin vaan siellä käyn. pakko kysyä. keittiönoita, kun siun profilin kuvaa kattoo niin ootko pohjosesta
En ole pohjosesta. Helsingissä syntynyt ja ikäni näillä kulmilla asunut. Sieluni on kyllä syntynyt jo satoja vuosia sitten siellä, missä sudet ulvovat, puhdasta luontoa on silmänkantamattomiin ja hiljaisuuden rikkoo yleensä vain puiden humina.

no, enhän mie sit ihan ohi osunut.kun sielunelämään osui .mut vetäiskö mieli tuntureille. kuunteleen tuulen huminaa. sinne mie vielä muutan vaikka täällä etelässä ikäni asunut . sinnepäin se veri jotenkin vetää pari kertaa kesässä.

En ole pohjosesta. Helsingissä syntynyt ja ikäni näillä kulmilla asunut. Sieluni on kyllä syntynyt jo satoja vuosia sitten siellä, missä sudet ulvovat, puhdasta luontoa on silmänkantamattomiin ja hiljaisuuden rikkoo yleensä vain puiden humina.

Ihan märkänä rättinä naamalle pitää viitata entisen psykologiystäväni Kainuussa harjotteluaikana toteamaan tilanteeseen - salolla yksin asuvat vanhukset menettää ajan, paikan ja jopa ympäröivän tilan tajuamisen kun mikään ei liiku eikä kontaktia yhteiskuntaan ole.. Itse pystyn hahmottamaan tuon hyvin kun isän kotipiha on itärajan tuntumassa tuolla 500 km:n päässä (pk-seudulta) salolla, jossa sudet huutaa ja ennen ilmastomuutosta oli talvellakin lunta melkis kaks metriä..

no, enhän mie sit ihan ohi osunut.kun sielunelämään osui .mut vetäiskö mieli tuntureille. kuunteleen tuulen huminaa. sinne mie vielä muutan vaikka täällä etelässä ikäni asunut . sinnepäin se veri jotenkin vetää pari kertaa kesässä.
Mä en ole koskaan edes Lapissa käynyt. Mutta veri on vetänyt sinne aina, jo ihan lapsesta lähtien. En vaan uskalla mennä, koska luultavasti rakastuisin paikkaan niin, etten tulisi enää takaisin. Ja oishan mulla nimikkokyläkin siellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:
Ihan märkänä rättinä naamalle pitää viitata entisen psykologiystäväni Kainuussa harjotteluaikana toteamaan tilanteeseen - salolla yksin asuvat vanhukset menettää ajan, paikan ja jopa ympäröivän tilan tajuamisen kun mikään ei liiku eikä kontaktia yhteiskuntaan ole.. Itse pystyn hahmottamaan tuon hyvin kun isän kotipiha on itärajan tuntumassa tuolla 500 km:n päässä (pk-seudulta) salolla, jossa sudet huutaa ja ennen ilmastomuutosta oli talvellakin lunta melkis kaks metriä..
Musta olisi ihanaa asua jossain tuollaisessa paikassa.

Mä en ole koskaan edes Lapissa käynyt. Mutta veri on vetänyt sinne aina, jo ihan lapsesta lähtien. En vaan uskalla mennä, koska luultavasti rakastuisin paikkaan niin, etten tulisi enää takaisin. Ja oishan mulla nimikkokyläkin siellä :D

Se on enne! Muutat lappiin, viljelet biodynaamista ruokaa omiksi tarpeiksesi, perustat löytöeläintalon ja harjoitat kaukoparantamista. Hätäaputietokonepalvelutukilinjapiste lappilaisille.

ninhän siinä käy. kerran pikkupoikana minäkin kävin. siit se sit alko. pakko päästä joka vuosi
:D Mä joudun vielä jokusen vuoden odottelemaan ennenkuin voin nostaa kytkintä. Joko jonnekin ulkomaille lämpimään tai sitten sinne, missä sudet ulvovat.

Mikä tää "veri vetää" -juttu oikein on? Itsellä kun ei ole lapsia niin perhe on porukat siellä viidensadankilometrin päässä. Ja oikeasti koen sen (keskisuuren kaupungin) kodiksi. Mutta verikään ei vedä VR:n saatika Finnairin hinnoilla kun max. kerran kuussa. Ja salolla eli maalla oon kun kala kuivalla maalla eli kuuntelen porstuassa josko suet huutaa tai ukkosella oon paniikissa että taasko se iskee kun sähkömuuntaja on heti talon vieressä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se on enne! Muutat lappiin, viljelet biodynaamista ruokaa omiksi tarpeiksesi, perustat löytöeläintalon ja harjoitat kaukoparantamista. Hätäaputietokonepalvelutukilinjapiste lappilaisille.

Biodynaamista viljelyä ja löytöeläimiä lapissa? Saa poron p*skaa ja vasoja kerätä hiki otsalla.. Kaukoparantamista otan halpaan hintaan vastaan vaikka heti :xmas: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Enteistä tuli mieleeni.... mä olen jo yli 30 vuode ajan nähnyt aina silloin tällöin talounia. En yleensä uniin usko, mutta näillä talounilla on ollut kyllä merkitystä elämääni. Näissä unissa on ollut yleensä aina sama talo. En ole koskaan unessa nähnyt sitä taloa ulkoapäin, mutta sisöltä kylläkin. Olen kulkenut niissä huoneissa kymmenet kerrat näiden vuosikymmenten aikana. Tiedän, missä on mikäkin huone, missä ovet, missä rappuset jne.

Tässä yhtenä yönä tuli surffailtua taas etuovi.comissa ja löysin talon. Ensin se talo ei sanonut mulle mitään, mutta kun katsoin talon pohjapiirrosta, säpsähdin. Se oli juuri se talo, jossa olen unissani ollut. Juuri tismalleen se...jokainen huone, jokainen ovi, jokainen ikkuna kuten unissani. Paria päivää myöhemmin sitä taloa ei enää siellä etuovi.comissa ollut. Jos ei eräs kyseisellä paikkakunnalla asuva palstalainen olisi sitä kuvaa etuovi.comissa myös nähnyt ja tiennyt taloa, olisin luullut nähneeni jälleen unta.

Mikä tää "veri vetää" -juttu oikein on? Itsellä kun ei ole lapsia niin perhe on porukat siellä viidensadankilometrin päässä. Ja oikeasti koen sen (keskisuuren kaupungin) kodiksi. Mutta verikään ei vedä VR:n saatika Finnairin hinnoilla kun max. kerran kuussa. Ja salolla eli maalla oon kun kala kuivalla maalla eli kuuntelen porstuassa josko suet huutaa tai ukkosella oon paniikissa että taasko se iskee kun sähkömuuntaja on heti talon vieressä..
Sitä on hirveän vaikea selittää. Se on kaipuu jonnekin. Kaipuu sellaiseen paikkaan, jonne tuntee kuuluvansa. Paikkaan, jossa saisi lopullisen mielenrauhan.

ehk kannatais tehdä talokaupat. kyl unissa usein hivunen tottakin on.
Jos olisi ollut ylimääräistä rahaa, olisin tehnytkin, vaikken vielä vähään aikaan pääsekään muuttamaan pk-seudulta pois.

Biodynaamista viljelyä ja löytöeläimiä lapissa? Saa poron p*skaa ja vasoja kerätä hiki otsalla.. Kaukoparantamista otan halpaan hintaan vastaan vaikka heti :xmas: .
Joo, toi viljely ei ehkä niillä korkeuksilla onnistuisi =) Mutta ainahan voisi ottaa liudan noita malamuutteja lisää ja alkaa väkertämään rumpuja.

Yhteistyössä