yh äidit ja sairastuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ukkoni pohdiskeli, miksi ihminen joka on yh, ei hanki itsellensä turvaverkostoa? Itsekin mietin samaa. Jotenkin itselleni tulisi kyllä heti mieleen ruveta miettimään "pahimman mahdollisen tapauksen varalta" järjestelyjä.

Miten niin ei hanki :headwall: miten joku voi olla noin umpi tyhmä??? Miten se tukiverkko vaan hankitaan häh? Jos vaikka sattuu asumaan monen sadan kilsan päässä sukulaisista tai jos niitä ei vaan oo tai jos on niin ei oo väleissä. Et naapurin ovikelloo vaan rimputtamaan että oo jooko mun tukiverkko jooko jooko :headwall:

no jos se ei ole luonnostaan esim sukulaisten välityksellä niin sen mielestäni joutuu hankkimaaan. Vaikka soittamalla naaapurin ovikelloa jos niiin haluat... Toki valitsisin sellaisen ihmisen jonka kanssa on enemmän tekemisissä. Toki jos ei kysy niin eihän apua voi koskaan saada. Kuka on sanonut että vain sukulaiset ovat tukiverkko?

Miten joku voi olla niin eristäytynyt ettei tapaa ketään jotta voisi kysyä häneltä apua? Tai ei edes yritä tutustua, vaikka siihen naapurin mummoon.

Jaa että soitan naapurin mummon ovikelloa että pim pom mulla on nyt kuules mummo tää possulenssu ett *pam* ovi meni kiinni ja mummo huutaa apua postiluukusta :laugh: mitäs jos vaikka tulisit alas sieltä pilvenpäältä missä istut jeesustelemassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja yh kans:
Mutta kiitos siitä, ei onnekseni kuulu noin tympeille naapureille.
Meillä perhepäivähoitaja käy hakemassa lapsen hoitoon tarvittaessa, siis jos itse olen kipeä, en jaksa viedä. Olin leikkauksessa ja tikkejä kolmessa kerroksessa, ehdoton nostelukielto päällä. Sossusta ja perheiden tukiyksiköstä sanottiin, ettei kotiapua saa, vaan KONTTAA sen lapsen kanssa lattialla ja hoida siellä, niin ei tarvitse nostella. Ruokien kotiinkuljetus maksoi 20 euroa per haku, tilasin toki netistä, mutta aina sekään ei onnistu, jos ei oiekasti pysty edes istumaan saati lukemaan tekstiä. Minulla lähti lapsen kanssa yksinolessa taju, väärä lääkitys. Kirurgi totesi vaan OHO, muttei edes hätkähtänyt, että lapseni oli ilman hoitoa tuon ajan. Yöllinen reissuni apteekiin hakemaan uusia lääkkeitä sujui ihanan taksikuskin avulla, joka talutti minut tiskille ja takaisin ja hoiti nukkuvaa lastani sen aikaa autossa. Meillä yh:llä tuntuu olevan enemmän luovaa valmiutta arkielämiseen, kuin monella kahden aikuisen perheellä. Siellä, kun aina luotetaan siihen, että kyllä se toinen tekee ja passaa.

Tuossa vaiheessa olisin tehnyt itsestäni lastensuojelun ilmoituksen. Sossun olisi ollut pakko antaa apua ja hoitaa lapsi. Tai ehkä olisin mielummin tilannut lastenhoitajan jostain.
Kotiapua olisi muuten lain mukaan kuulunut antaa sinulle. Voisit tehdä valituksen asiasta. Jos olet todellakin ollut niin huonossa kunnossa että et pysty edes koneella tilaamaan ruokaa ja olet menettänyt tajuntasi ainakin yhden kerran niin et ole siinä kunnossa että pärjäisit yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen yh:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
No justiinsa, tässäki ketjussa ja muissa vastaavissa on useat vaan et no tilaat sitä ruokaa vaan kotiin kuljetuksella hei haloo se maksaa :/ että montako kotiinkuljetusta sitä on varaa tilata tollaki summalla kysyn vaan. Ja jotenki sitä vaan ihminen pärjää ja tosi tosi kipeenäki saa hoidettua asiansa ja lapsensa. Naurattaa aina välillä nuo mun mies sitä ja ei tee tätä ruikuttajat.

Tiedätkö että joidenkin on pakko tilata joka ikinen kauppakassi kotiin tuotuna! Ei siinä kysytä onko sinulla rahaa jos ei ole niin sitten pitää olla syömättä.
Ja sinulla kaatuisi koko talous siihen että tilaisit kerran max. kaksi sairauden aikana ruokaa kotiinkuljetuksella? Just just.. ihan miten vaan. :headwall:

Tuota kerroppa miksi joidenki on pakko tilata kaikki ruoka kotiin tuotuna? En nimittäin ihan usko että tällasta on :whistle:

:o Just? Tervetuloa katsomaan sitten vaan. :headwall:

Meinaatko että pyörätuolilla liikkuvat hurauttavat lähikauppaan ja poimivat sieltä tarvitsemansa tuotteet ja sitten hurauttavat tuolilla kotiin?

Entäs kun ei h*lvetti pysty edes tuolilla liikkua?

Oletko oikeasti noin tyhmä vai provoiletko?

No justiinsa, tässäki ketjussa ja muissa vastaavissa on useat vaan et no tilaat sitä ruokaa vaan kotiin kuljetuksella hei haloo se maksaa :/ että montako kotiinkuljetusta sitä on varaa tilata tollaki summalla kysyn vaan. Ja jotenki sitä vaan ihminen pärjää ja tosi tosi kipeenäki saa hoidettua asiansa ja lapsensa. Naurattaa aina välillä nuo mun mies sitä ja ei tee tätä ruikuttajat.

Tiedätkö että joidenkin on pakko tilata joka ikinen kauppakassi kotiin tuotuna! Ei siinä kysytä onko sinulla rahaa jos ei ole niin sitten pitää olla syömättä.
Ja sinulla kaatuisi koko talous siihen että tilaisit kerran max. kaksi sairauden aikana ruokaa kotiinkuljetuksella? Just just.. ihan miten vaan. :headwall:

Tuota kerroppa miksi joidenki on pakko tilata kaikki ruoka kotiin tuotuna? En nimittäin ihan usko että tällasta on :whistle:

Meinaatko että pyörätuolilla liikkuvat hurauttavat lähikauppaan ja poimivat sieltä tarvitsemansa tuotteet ja sitten hurauttavat tuolilla kotiin?

Asioista hieman tietävänä satun tietämään että liikuntavammaisilla on avustaja jonka kanssa käyvät yhdessä kaupassa :) satun tuntemaan jonkun verran eritavalla vammaisia ihmisiä joiden yhdenkään en tiedä tilaavan ruokiaan 20? maksavalla kotiinkuljetuksella vaan käyvät kyllä ihan itse kaupassa :) että kumpikohan se tässä provoaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asioista hieman tietävänä satun tietämään että liikuntavammaisilla on avustaja jonka kanssa käyvät yhdessä kaupassa :) satun tuntemaan jonkun verran eritavalla vammaisia ihmisiä joiden yhdenkään en tiedä tilaavan ruokiaan 20? maksavalla kotiinkuljetuksella vaan käyvät kyllä ihan itse kaupassa :) että kumpikohan se tässä provoaa :saint:

Ai ? Ei ole näkynyt moista avustajaa täällä.
Milläs se avustaja veis mut sinne shoppailemaan? Paareillako :o :kieh:
Täytyy sanoa että en ole koskaan! nähnyt yhtään ainutta ihmistä paareilla/sängyllä kaupassa :o
Siis selvennökseksi: että en ole nähnyt silloin kun pystyin liikkumaan, mutta ehkä maailma on tässä viimeisen vuoden aikana muuttunut rajusti?

Enkä kyllä tilaa ruokia 20e maksavalla kotiinkuljetuksella. Ihan siitäkin syystä että en mistään vielä ole niin kallista kuljetusta onnistunut löytämään, mutta tilaan ruokani kyllä ihan samalla taksalla kun terveetkin ihmiset. Vammaisille toki on olemassa oma ruokapalvelu, mutta pienen laskutoimituksen jälkeen totesin sen olevan kalliimpi kuin se että maksan normaalin kuljetusmaksun.

Olisko lisää V*ttuiltavaa?

Yhteistyössä