yh äidit ja sairastuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästelee

Vieras
anteeksi hölmöyteni mutta... jos siis itse sairastuu niin miksi lapsi pitäisi saada viedä tarhaan?? varsinkin jos lapsi on vähän kipeä.. ja jos nyt käy niin että on kipeä niin eikö sellaisessa tilanteessa voi lapsen isä auttaa...? siis ottaa lasta luokseen tai sitten lapsen isä voi käydä kaupassa etc.

ja siis tiedän kyllä että kaikilla ei ole lapsille isää mutta sukulaiset/kaverit silloin...

eipä aina sairaana ole voimia tarjota lapselle sitä kaikkea toimintaa mitä hän tarvitsee, ja ns yli vilkkautta ehkäisisi se että silloin pääsisi leikkimään ja touhuamaan muiden lasten kanssa. Näin itse ajattelisin, asia on tietenkin eri jos lapsikin on kipeänä.

Ja kyllä huomaa että ap ei ole yksinhuoltaja, vaan hyvät tukiverkostot löytyy. Kaikilla kun ei näin ole todellakaan! Eipä ole kaupassa kävijää ja lapsen kanssa ollaan päivästä toiseen 24/7 YKSIN.

jos viittat siihen iltalehden juttuun niin olen ihan samoilla linjoilla, ei sairasta lasta voi hoitoon viedä. Kaikilla yksinhuoltajilla ei kuitenkaan ole tukiverkostoa auttamassa. Itse olen aktiivisesti rakentanut itselleni sellaista, en pelkästään hyötymismielessä vaan onhan mukavaa muutenkin saada ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
eipä aina sairaana ole voimia tarjota lapselle sitä kaikkea toimintaa mitä hän tarvitsee, ja ns yli vilkkautta ehkäisisi se että silloin pääsisi leikkimään ja touhuamaan muiden lasten kanssa. Näin itse ajattelisin, asia on tietenkin eri jos lapsikin on kipeänä.

Ja kyllä huomaa että ap ei ole yksinhuoltaja, vaan hyvät tukiverkostot löytyy. Kaikilla kun ei näin ole todellakaan! Eipä ole kaupassa kävijää ja lapsen kanssa ollaan päivästä toiseen 24/7 YKSIN.

itseasiasa olen yh :D
mutta mä olen vain jotenkin tottunut siihen että laspi ei saa mennä tarhaan jos mä en ole töissä, ja siihen että vaikka olisin kipeä niin lapsi pitää silti hoitaa, niin piti jo silloin kun en ollut vielä yh
tuki verkko kyllä on, ja viimekädessä saan vaikka ex miehen käymään kaupassa, viimeistään huutamalla ja kiristämällä..
aloin vain miettimään sitä kun eihän ydinperheessäkään lapset jää hoitamatta vaikka äiti olisikin kipeä.. harvassa on ne perheet että isä ottaisi palkatonta vapaata, jos se edes olsii mahdollista työnantajan puolelta...

eikö sulla oikeesti ole ketään?Ystävää, naapuria, työ/koulukaveria tms. aikuista elämässäsi?

Sairasta lasta ei tietenkään päiväkotiin, mutta en ymmärrä miksei terveen lapsen voisi sinne viedä? Nopeammin sitä yleensä paranee kun saa rauhassa levätä ja jaksaa sitten puolikuntoisenakin edes hieman paremmin sen loppuillan lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aloin vain miettimään sitä kun eihän ydinperheessäkään lapset jää hoitamatta vaikka äiti olisikin kipeä.. harvassa on ne perheet että isä ottaisi palkatonta vapaata, jos se edes olsii mahdollista työnantajan puolelta...

No meillä ainakin lapset menee päiväkotiin, jos toinen vanhemmista sairastaa mutta lapset ovat kipeitä, ei se toinen voi ottaa töistä vapaata ja jäädä hoitamaan terveitä lapsia kotiinkaan vaan siksi että toinen sairastuu....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairasta lasta ei tietenkään päiväkotiin, mutta en ymmärrä miksei terveen lapsen voisi sinne viedä? Nopeammin sitä yleensä paranee kun saa rauhassa levätä ja jaksaa sitten puolikuntoisenakin edes hieman paremmin sen loppuillan lapsen kanssa.

Peesi.
Meidän tytön päiväkodissa ainakin sanottiin kun asiaa kerran kuumeisena kysäisin, että "olithan sä jo ilmoittanut että hän tänne tänään tulee, tottakai siis saa tulla vaikket itse töihin nyt menekään.."

muoks. ja meillä iskä on reissuhommissa eli ei ole iltaisin tyttöä viihdyttämässä, aika kurjaa olisi pienen ollut kotona olla koko päivän kun äiti vaan makaa ja voivottelee... :|

mutta mä olen vain jotenkin tottunut siihen että laspi ei saa mennä tarhaan jos mä en ole töissä, ja siihen että vaikka olisin kipeä niin lapsi pitää silti hoitaa, niin piti jo silloin kun en ollut vielä yh
tuki verkko kyllä on, ja viimekädessä saan vaikka ex miehen käymään kaupassa, viimeistään huutamalla ja kiristämällä..

En ole koskaan vienyt lasta hoitoon, jos olen itse sairastunut. Mutta ymmärrän kyllä, että joku vie, vaikka itse olisi flunssassa (vatsataudissa en ymmärrä). Moni ydinperheellinen saa levähtää, kun se kumppani tulee töistä ja katsoo lapsia. Jos yh on vaikka viikon sairaana ja yrittää samalla hoitaa vilkasta taaperoa niin aika sissi saa olla. Lapsellekin kurja olla viikko sisätiloissa, kun vanhempi ei kykene kunnolla ulkoiluttamaan.

Mutta on ihan tavallista, että oli perhemuoto mikä tahansa niin lapset tuodaan hoitoon, kun vanhempi ja vaikka osa sisarruksista sairastaa kotona esimerkiksi vatsatautia.

Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:

Peesi.
Meidän tytön päiväkodissa ainakin sanottiin kun asiaa kerran kuumeisena kysäisin, että "olithan sä jo ilmoittanut että hän tänne tänään tulee, tottakai siis saa tulla vaikket itse töihin nyt menekään.."

Olen itse töissä pk:ssa ja oma pomoni aina muistuttaa, että jos itse on sairaana ja jää kotiin, niin lapset SAA ja KANNATTAA viedä hoitoon, jotta saa levättyä ja parantuu nopeammin :)

Alkuperäinen kirjoittaja luna:

En ole koskaan vienyt lasta hoitoon, jos olen itse sairastunut. Mutta ymmärrän kyllä, että joku vie, vaikka itse olisi flunssassa (vatsataudissa en ymmärrä). Moni ydinperheellinen saa levähtää, kun se kumppani tulee töistä ja katsoo lapsia. Jos yh on vaikka viikon sairaana ja yrittää samalla hoitaa vilkasta taaperoa niin aika sissi saa olla. Lapsellekin kurja olla viikko sisätiloissa, kun vanhempi ei kykene kunnolla ulkoiluttamaan.

Mutta on ihan tavallista, että oli perhemuoto mikä tahansa niin lapset tuodaan hoitoon, kun vanhempi ja vaikka osa sisarruksista sairastaa kotona esimerkiksi vatsatautia.

Mä taas en ymmärrä miksei lasta viedä hoitoon jos hän on terve, mutta äiti tai isä makaa sairana 24/7 vuoteessa. Mutta jäähän jotkut ihan nuhastakin kotiin parantelemaan, niin mikäs siinä on lapsia samalla hoitaessa. Itse kun sairastan niin olen sitten ihan kunnolla kipeä, enkä tosiaan kykenisi lapsia hoitaman vaan makaan 40C kuumeessa horroksessa peiton alla tms.

Mun lasteni ollessa päiväkodissa lapsia ei saanut viedä päiväkotiin, jos jompikumpi vanhemmista oli kotona. Riippumatta siitä, mistä syystä se vanhempi kotona oli. Tosin en mä varmaan olisi edes jaksanut sairaana lähteä lapsia viemäänkään hoitoon. Jos olisin jaksanut, olisin jaksanut mennä töihinkin.

Mutta musta on ihan hyvä, että nykyisin saa viedä.

Mun lasteni ollessa päiväkodissa lapsia ei saanut viedä päiväkotiin, jos jompikumpi vanhemmista oli kotona. Riippumatta siitä, mistä syystä se vanhempi kotona oli. Tosin en mä varmaan olisi edes jaksanut sairaana lähteä lapsia viemäänkään hoitoon. Jos olisin jaksanut, olisin jaksanut mennä töihinkin.

Mutta musta on ihan hyvä, että nykyisin saa viedä.

ehkä mun on vaan vaikea käsittää sitä siksi kun lapsen päiväkotiin ei lasta saa viedä jos itse on kotona, ja olen siis siihe tottunut että lapsi on itse hoidettava vaikak olisinkin 40 asteen kuumeessa

Meidän päiväkodissa ollaan nyt sitä mieltä, että jos on itse possussa kotona, niin ei lapsiakaan voi tuoda hoitoon ettei tauti leviä.

ehkä mun on vaan vaikea käsittää sitä siksi kun lapsen päiväkotiin ei lasta saa viedä jos itse on kotona, ja olen siis siihe tottunut että lapsi on itse hoidettava vaikak olisinkin 40 asteen kuumeessa

Minusta se on lapsen heitteille jättöä jos ainoa kotona oleva aikuinen makaa 40 asteen kuumeessa. Kuka huolehtii lapsen ruokailusta ja puhtaudesta, entä ulkoilusta ja muista virikkeistä? Videot tai dvd on huono lastenvahti.

Parempi lapsen olisi sitten siellä päiväkodissa ja nopeammin se kotona makaava vahempikin paranee kun saa nukkua ja levätä ilman että pitää huolehtia lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:

Meidän päiväkodissa ollaan nyt sitä mieltä, että jos on itse possussa kotona, niin ei lapsiakaan voi tuoda hoitoon ettei tauti leviä.

Sika-influenssa onkin nyt ihan uusi epidemia ja tosiaan ei silloin saa viedä lapsia hoitoon jos joku perheejäsen sairastaa.

Musta tuntuu et olis isompi vaiva lähtee viemään se muksu sinne hoitoon kuin olla sen kans kipeenä kotona. Ja siis en omista autoa.

Voihan sitä sopia että se ex-mies vie - ihan samoin kuin on ehdotettu että ex-mies kävisi kaupassa ja hoitaisi lasta tms. Tai pyytää jotain muuta tuttua, sukulaista tai naapuria viemään.

Musta tuntuu et olis isompi vaiva lähtee viemään se muksu sinne hoitoon kuin olla sen kans kipeenä kotona. Ja siis en omista autoa.

peesi...ei kai 40 asteen kuumeessa pääse ovesta ulos

Mutta pieniä lapsia voisi hoitaa? Kyllä tuossa tapauksessa pitää saada joku hoitaja kotiin tai vaikka lasten isä viemään heidät päiväkotiin...

eikö sulla oikeesti ole ketään?Ystävää, naapuria, työ/koulukaveria tms. aikuista elämässäsi?

Kavereilla niin eri elämäntilanne että heistä ei apua saa vaikka pyytäisikin, ja muutenkin aika heikolla on tukiverkostot, omaisoäitini yrittää olla apuna mutta kuten arvata saattaa ei lähemmäs 90v mummeli paljoa pysty tekemään ja olemaan apuna, oma isäni kuollut aikoja sitten, lapsen isän kanssa ei sitten lapsen syntymän olla oltu tekemisissä, muu kaveripiiri koostuu monista muista yh-äideistä, joilla omiakin lapsia 2-3 kpl joten heitä en enää viitsisi omalla avuntarpeellani vaivata ellen ole pää kainalossa.

Itse olen ollu vuosia eri-ikäisten lasten yh:na eikä ole tullu mieleenkään viedä lapsia tarhaa a. jos ne on kipeenä tai b. jos ite on kipeenä tai c. jos sekä minä että lapset on kipeenä. En kyllä ihan ymmärrä tollasta minäkään.

Yhteistyössä