=) yeah!

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26873231:
Meinasin, mutten sittenkään sano mitään.
miksei saa suomalaisia haukkua? Olen minäkin 25-50% suomalainen, silti en tykkää kaikista suomalaisista, ainakin katkerus ja katellisuus mua ärsyttää. On kivojakin asioita suomalaisissa. myös en kaikista venäläisistäkin tykkää, samoin jotain pirteitä ärsyttää Virolaisissa, niin SO?

Minä tiedän
miksei saa suomalaisia haukkua? Olen minäkin 25-50% suomalainen, silti en tykkää kaikista suomalaisista, ainakin katkerus ja katellisuus mua ärsyttää. On kivojakin asioita suomalaisissa. myös en kaikista venäläisistäkin tykkää, samoin jotain pirteitä ärsyttää Virolaisissa, niin SO?
Suomalaiset eivät tykkää, että heitä haukutaan tai arvostellaan, mutta mielellään arvostelevat muita kansallisuuksia, ja sitten kuitenkin kysellään monilta ulkomaalaisilta, mitä mieltä he ovat Suomesta ja suomalaisista. Huono itsetunto tällä kansalla, noin siis yleisesti ottaen. Sen pohjalta syntyvät myös ääriliikkeet, kun ei osata olla terveesti omasta maasta ylpeitä ja siten olla kokematta muita uhkana.
Sitten tämä nähdään ja koetaan myös yksilötasolla, kuten sinun tapauksessasi. Aika hankala tilanne, kun useat eivät näitä piirteitä myönnä itsessään, historia on niin syvään juurtunut, vaikka ei itse sitä historiaa olla eletty. Olisi aika vapauttaa itse itsensä monista kahleista.

Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Minä tiedän;26873307:
Suomalaiset eivät tykkää, että heitä haukutaan tai arvostellaan, mutta mielellään arvostelevat muita kansallisuuksia, ja sitten kuitenkin kysellään monilta ulkomaalaisilta, mitä mieltä he ovat Suomesta ja suomalaisista. Huono itsetunto tällä kansalla, noin siis yleisesti ottaen. Sen pohjalta syntyvät myös ääriliikkeet, kun ei osata olla terveesti omasta maasta ylpeitä ja siten olla kokematta muita uhkana.
Sitten tämä nähdään ja koetaan myös yksilötasolla, kuten sinun tapauksessasi. Aika hankala tilanne, kun useat eivät näitä piirteitä myönnä itsessään, historia on niin syvään juurtunut, vaikka ei itse sitä historiaa olla eletty. Olisi aika vapauttaa itse itsensä monista kahleista.
Tämä on totta:flower: Harmita kun minä en osaa siitä ilmaista samalla tavalla. Mutta niin tekee mieli sanoa aivan samat asiat

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26873360]Ekosiivousaineet taitaa olla kyseessä.

Onnea kiertueelle.[/QUOTE]

ei oikeastaan ole nyt tästä kysee:). Mutta näihin meen vielä parempi tutustumaan itsekin ens maantaina tai torstaina

"vieras"
No ryssät ovat juoppoja, huoria, tappajia ja köyhiä hulluja kaikki. Eli ryssä haukkuu suomalaista vaikka on itse vielä pahempi, oletko kateellinen? Unelmoit olevasi suomalainen, mutta oot pelkkä ryssä... (Niin, vironvenäläinen, eli ryssä.)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tosi "yeah!";26873440:
*tirsk* odotinkin milloin joku tarttuu tähän. Mikä tää on???
Varmaan työkampa, se aikoo kammata peruukkinsa ekan kerran tänä vuonna töihin menon kunniaksi. Ap, kampaa se otsatukka kanssa.

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26873433]No ryssät ovat juoppoja, huoria, tappajia ja köyhiä hulluja kaikki. Eli ryssä haukkuu suomalaista vaikka on itse vielä pahempi, oletko kateellinen? Unelmoit olevasi suomalainen, mutta oot pelkkä ryssä... (Niin, vironvenäläinen, eli ryssä.)[/QUOTE]

Voi kamala ei varma kannatta sitten enää venäjälle mennä:D pelottava maa.. Ainoa asia mikä en halua olla ja olen onnellinen, etten ole suomalainen, kun en halua samalla logikalla ajatella ja olla samanlainen, unelmoin vaan puhua parempaa suomea. En ole pelkkää venäläinen kyllä, mun isoisä oli saksalainen ja toinen venäläinen ja vähän suomalainen, isoäiti suomalainen ja toinen jutalainen

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26873443]Varmaan työkampa, se aikoo kammata peruukkinsa ekan kerran tänä vuonna töihin menon kunniaksi. Ap, kampaa se otsatukka kanssa.[/QUOTE]

pakko sitten joku kestävä kamppa ostaa:) mä pelkään jos mun menee riikki

"vieras"
Voi kamala ei varma kannatta sitten enää venäjälle mennä:D pelottava maa.. Ainoa asia mikä en halua olla ja olen onnellinen, etten ole suomalainen, kun en halua samalla logikalla ajatella ja olla samanlainen, unelmoin vaan puhua parempaa suomea. En ole pelkkää venäläinen kyllä, mun isoisä oli saksalainen ja toinen venäläinen ja vähän suomalainen, isoäiti suomalainen ja toinen jutalainen
toinen jutalainen :LOL: Se on sit jännä maa se Juta josta ne jutalaiset tulee!

Et ole suomalainen vaikka haluaisit, näkeehän sen näistä "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista"-jutuista.

Milanna eksytkö helsinki/vantaa/espoo seudulle? Jos eksyt laita yv:t jos viitsit ! Olisi kiva tutustua tuotteisiisi? :) ja kuulla/nähdä lisää ideoisasi :)

Tsemppiä kiertueelle <3
Oletko pitkää tienpäällä?

Minä tiedän
Tämä on totta:flower: Harmita kun minä en osaa siitä ilmaista samalla tavalla. Mutta niin tekee mieli sanoa aivan samat asiat
:)

Juuri näin se on. Monet ajattelevat näin, mutta sitä ei haluta myöntää.
Pitäisi irtautua niistä menneisyyden kahleista, ja nostaa pää pystyyn.

Jokaisessa kansassa on ylpeyden aihetta. Siitä ei ole mitään hyötyä, että haukutaan muita kansoja. Tekoja voi paheksua, mutta ei ihmisiä tai kansoja.

Minä tiedän
[QUOTE="vieras";26873433] Unelmoit olevasi suomalainen, mutta oot pelkkä ryssä... [/QUOTE]

Sinä muistanet, milloin halveksuva nimitys "ryssä" on syntynyt ja miksi?

Eikö tuosta ajasta ole kovin kauan jo, eivätkä ne ajat koske sinua, jotta voisit ihan pätevästä syystä nimitellä jotakin kansaa? Aivan sama kuin kutsuisit tänä päivänä koko Saksan kansaa "natseiksi", eikö niin?

Tällä juuri tarkoitan sitä, että menneisyyden kahleista on luovuttava, ne ovat olleet auki jo kauan, eikä mikään pakota niissä pysymään.

eiku oikeesti
mikä on "työkimpaani"? Jotenkin tuntuu että olennainen osa aloituksesta jäi uupumaan tämän häiritsevän sanan vuoksi. Ja siis ihan totta: ihan sama ootko gambiasta vai irakista, vaikka osa täällä on totaalisen juntteja, haet huomiota ja reaktioita näillä aloituksillasi. Kyllä ne italialaisetkin ihmettelis kun yks puhuu " mulle tulee yks ihana maatka, en kerro minne. Otan sinne mukaan, heh, en voi kerto. Se on iso ja kallis. Sit mun ystävä puhu musta kakka, arvatkaa mitä se sano?! En voi kerto mitä!" jne jne. Ja sitten kun porukka ihmettelee niin haukut suomalaisia kuinka ne on negatiivisia ja ilkeitä.

Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26873463:
Tosi kiva, että on tekemistä :) Ihmettelen, miten toisilla sitä energiaa on, vaikka kyllä kai sitä itsekin lopulta tekee aika paljon niin ettei huomaakaan!
Siitä tulee kun alkaa tekemään:) ei muuten

Yhteistyössä