World Vision- tai Plan-kummeja paikalla

• Viestiketjun aloittaja Kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti
Kysymyksiä
Aion viimein toteuttaa tämän ajatuksen ja ryhtyä kummiksi, kun omia kummilapsiakaan ei ole.

Kuulisin mielelläni kokemuksia näistä vaihtoehdoista, sillä en osaa päättää kumman kautta ryhtyisin kummiksi. Lapsen sijainnilla minulla ei ole väliä, kunhan olisi tyttö.

Voiko kummilapsen kanssa olla ns. kirjeenvaihdossa, ja mahdollisesti lähettää hänelle jotain postissa? Onko näihin lahjoituksiin olemassa jotain rajoituksia? Kuinka usein itse saatte kummilapselta postia? Entä ellei lapsi puhu englantia - kääntääkö sen kirjeen joku hänen puolestaan?

Saako lapsesta muuten aina myös valokuvan? Miten voin olla varma, etten saa samaa printattua kuvaa kuin kaikki muutkin. :)) Onko mahdollista, että ko. lapsella on myös muita kummeja kuin minä.

vierailija
Aion viimein toteuttaa tämän ajatuksen ja ryhtyä kummiksi, kun omia kummilapsiakaan ei ole.

Kuulisin mielelläni kokemuksia näistä vaihtoehdoista, sillä en osaa päättää kumman kautta ryhtyisin kummiksi. Lapsen sijainnilla minulla ei ole väliä, kunhan olisi tyttö.

Voiko kummilapsen kanssa olla ns. kirjeenvaihdossa, ja mahdollisesti lähettää hänelle jotain postissa? Onko näihin lahjoituksiin olemassa jotain rajoituksia? Kuinka usein itse saatte kummilapselta postia? Entä ellei lapsi puhu englantia - kääntääkö sen kirjeen joku hänen puolestaan?

Saako lapsesta muuten aina myös valokuvan? Miten voin olla varma, etten saa samaa printattua kuvaa kuin kaikki muutkin. :)) Onko mahdollista, että ko. lapsella on myös muita kummeja kuin minä.

vierailija
Olen ollut kummina vasta vähän aikaa 4 vuotiaalle tytölle. saat valita, että mistä järjestön kautta otat lapsen. Itse otin world Visionin kautta ja hän asuu
keniassa. Saat päättää, että haluat ko kirjoitella ei ole väliä vaikka et kirjoittasi hänelle

Minulla on kummilapsi Latinalaisessa Amerikassa World Visionin kautta. Lapselta tulee pari-kolme kertaa vuodessa kirje, ja samoin minä lähetän hänelle kirjeen + jonkin pienen lahjan (vaatetta, kyniä, vihkoja etc.) + valokuvia meidän perheestämme hänelle pari kolme kertaa vuodessa.

Maksan kuussa muistaakseni 25-30 euroa.

World Vision järjestää myös kummimatkoja lapsen luokse, tosin ne ovat aika kalliita.

Hienoa on se, että voi omille lapsille näyttää kuvia kummilapsesta ja kertoa hänen elämästään. Toivon, että omat lapseni tajuavat miten onnekkaita he ovat, kun ei tarvitse asua slummissa, kärsiä huonosta terveydenhoidosta ja kun pääsee automaattisesti kouluun ja vielä hyvään sellaiseen.

Luulen, että sekä World Vision että Plan ovat hyviä. Halusin itse Lattareista kummilapsen, ja se onnistui WV:n kautta jotenkin silloin helpommin.

Yhteistyössä