WLAN-pohjaiset valvontakamerat, kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Katselin tuossa LIDL:n mainosta, jossa tuollainen kameratarjous (http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=18640), mutta onko ne ihan leluja? Ja miten se noin niin kun muuten toimii? Eli pystynkö esim töistä näkemään puhelimella, mitä kotona tapahtuu vai vaan tosiaan wlanin kautta kotona ollessa? Mistä kameraan tulee virta? Eli tarviiko vetää piuhoja? Muuta?

Olen miettinyt kameran hankintaa, mutta tuli tuosta kuitenkin mieleen, että eihän tuolla ole mitään virkaa, jos itse pitää kuitenkin olla kotona nähdäkseen mitä siellä tapahtuu. Eli samalla sitten valvon itse...

Meillä on verkkokauppa.comista tilattu D-Link valvontakamera

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/22327/dmrmx/D-Link-DCS-5020L-IP-kamera

Se on meillä kissojen takia, jos lähdetään vaikkapa koko päiväksi pois, niin laitetaan kamera päälle, niin voidaan vähän seurailla, mitä kotosalla tapahtuu.

Meidän kamera toimii tällä tavalla:
Se käyttää kotona olevaa langattomaa verkkoa. Itse en tuota kameraa asentanut enkä laittanut asetuksia, mutta netin kautta mennään omalle sivulle, asennetaan kamera käyttämään omaa nettiä, tehdään kaikki asetukset jne. Meillä kamera nököttää kirjahyllyn kulmalla ja kuvaa koko olohuonetta, jossa kissulit yleensä makoilevat. Älypuhelimiin on ladattu play -kaupasta ohjelma. Siihen kirjaudutaan sisään, odotellaan heti ja tadaa, näet kännykästä kotisohvalle live stream -kuvaa. MEillä on liikuteltava kamera, eli voidaan kääntää sitä ja nähdä ihan koko olohuone kattoa myöden.
Kamera voidaan asetuksista laittaa ottamaan kuva joko äänestä tai liikkeestä. Äänelle on annettava desibeliraja. Eli meillä kun kissat kävelee olohuoneessa, kamera ottaa kuvan ja lähettää sen omaan sähköpostiin. Pliplip -kännykkää piippaa että uusi sähköpostiviesti on saapunut ja sitten näen omasta kännykästä, että kissat on hereillä.
Tuossa meidän kamerassa on myös yönäkö.

edellinen jatkaa vielä.

Tuossa meidän kamerassa on antenni ja ainoa piuha on sähköjohto, joka pitää laittaa seinään kun sen kameran haluaa päälle. Oma wlan/modeemi pitää tietenkin olla sitten koko ajan päällä.

Ja foliohattuilevat sitten tulevat kertomaan miten hakkerit pääsevät kameraan käsiksi ja näkevät taloon että se on tyhjä ja tulevat varastamaan kaiken.

Katselin tuossa LIDL:n mainosta, jossa tuollainen kameratarjous (http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=18640), mutta onko ne ihan leluja? Ja miten se noin niin kun muuten toimii? Eli pystynkö esim töistä näkemään puhelimella, mitä kotona tapahtuu vai vaan tosiaan wlanin kautta kotona ollessa? Mistä kameraan tulee virta? Eli tarviiko vetää piuhoja? Muuta?

Olen miettinyt kameran hankintaa, mutta tuli tuosta kuitenkin mieleen, että eihän tuolla ole mitään virkaa, jos itse pitää kuitenkin olla kotona nähdäkseen mitä siellä tapahtuu. Eli samalla sitten valvon itse...

eBaysta saat saman n. 30 eurolla. Ihan päteviä laitteita kotikäyttöön. Tallentimiakin saa edullisesti eBaysta, Aliexpressistä tai dx.comista.

No, mä aattelin lähinnä ulkovalvontaa, josta ei hakkeritkaan tiedä ollaanko kotona vai ei, jos asentaa sen niin, ettei nää tuohon auton paikalle. Tai se auton paikallaolo tietysti mitään todista...

Hyviä huomioita. Asia tuli itselleni ajankohtaiseksi ja löysin tämän vanhan ketjun hakiessani lisätietoa. Olin ajatellut asentaa kameran (jos pyörivään/kääntyvään malliin päädyn) johonkin putkeen tai vaikka laatikkoon jossa aukko vain sinnepäin mitä haluan katsoa. Tietenkään tällöinhän ei pyöritystä tarvita... ja kohta joku tulee sanomaan että taitaa olla jotain hakkereilta piiloteltavaa muilla sektoreilla...

Yhteistyössä